Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@04:56:37 GMT

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۴۰۷

ساعت24 -سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای هشدار داد و به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی سه روز آینده خودداری کنند.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: طی فردا و پس فردا (۶ و ۷ خرداد) به سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای  وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس این اطلاعیه طی امروز (۵ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، غرب کردستان، ارتفاعات  فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب کرمان و شمال هرمزگان وزش باد شدید موقت و رگبار باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۶ خرداد) نیز احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه شرقی تهران، سمنان، نیمه شرقی مازندران، گلستان، ارتفاعات فارس، اصفهان، شرق کهگیلویه و بویر احمد، شرق چهار محال و بختیاری، نیمه غربی یزد، جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان و از اواخر وقت در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وجود دارد.

همچنین سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود تاکید کرده است که طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) در ارتفاعات شمال شرق تهران، نیمه شرقی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، نیمه غربی یزد، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در پایان  اطلاعیه خود به هموطنان توصیه کرده است که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند همچنین به سازمان‌های مسئول توصیه می‌شود که تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه تا اواسط فردا چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ فروردین) در مناطقی از استان به ویژه جنوب و جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان شدت می‌گیرد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک موقتی، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌ها یزد و فارس و کهکیلویه و بویراحمد هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان از رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند و از استقرار در مناطق مرتفع، اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی بپرهیزند.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف تاکید شده است.

کد خبر 6079955

دیگر خبرها

  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطقی از جنوب شرق کشور
  • هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد