Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مردم روستای چشمه خورزن شهرستان اراک ۲۰۰ میلیارد ریال جیره خشک خوراکی و لوازم خانگی به سیل‌زدگان استان لرستان کمک کردند.

این کمک‌ها شامل ۵۰ دستگاه یخچال ۵۰ تخته فرش ۵۰ تخته پتو ۵۰ کیسه برنج ۵۰ حلب روغن و مقادیری وسایل خانگی است که با ۴ دستگاه کامیون به مناطق سیل‌زده استان لرستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال تکمیل...

انتهای پیام / ج

ارسال یخچال و فرش از روستای چشمه خورزن شهرستان اراک به مناطق سیل زده لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل زدگان امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنر سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان و یکی از کهن‌ترین سازهای بادی در جهان است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش در سرزمین‌های ایران، مصر و بین‌النهرین وجود داشته و از این طریق به سایر نقاط جهان از جمله چین، آفریقا و اروپا راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، اعظم روان‌شاد امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جشنواره دو سالانه سرنا نوازی یادمان استاد شاهمیرزا مرادی و استاد رحم خدا نوری‌شاد که در روستای گردشگری بیشه برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی پیشینه تاریخی در این استان داشته و در بطن جامعه و فرهنگ و آئین‌های ما قرار دارد.

وی افزود: موسیقی اصیل و سنتی لرستان باید برای ترویج سنت‌های پیشین خود محفوظ شود و این وظیفه نسل امروز است که هنر گذشتگان را حفظ و نگهداری کرده و به نسل بعد تحویل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که حرمت موسیقی لرستان باید حفظ و در جایگاه خود قرار بگیرد، عنوان کرد: هنر سرنانوازی جز جداناپذیر موسیقی لرستان و یکی از کهن‌ترین سازهای بادی در جهان است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش در سرزمین‌های ایران، مصر و بین‌النهرین وجود داشته و از این طریق به سایر نقاط جهان از جمله چین، آفریقا و اروپا راه پیدا کرده است.

روان‌شاد با بیان این‌که سرنا یکی از سازهای مهم است که در صور و عزای ما آمده و همه با صدای آن زندگی کردیم، ادامه داد: در سال‌های گذشته زنده یاد شاه‌میرزا مرادی این ساز را پرورش دادند و امروز هنرآموزان ما در رشته موسیقی تلاش‌های خوبی داشته‌اند و رویش‌های نابی را شکل داده‌اند که باید همه ما در جهت حفظ و اعتلای موسیقی اصیل این دیار تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به آینده این ساز کهن بسیار خوشبین هستم، گفت: سازمان فرهنگ و هنر و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با توجه به رسالت و نقش مؤثری که داریم باید در راستای ترویج موسیقی کهن لرستان و ثبت جهانی روستای بیشه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

به گزارش ایمنا؛ روستای فرهنگی و بسیار زیبای بیشه در مسیر ثبت جهانی قرار دارد از این رو برگزاری جشنواره سرنا نوازی در این روستای بسیار زیبا با دو هدف ثبت جهانی روستای بیشه و ثبت دبیر خانه جشنواره سراسری سرنا نوازی به نام لرستان برگزار شده است.

کد خبر 747006

دیگر خبرها

  • سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است
  • کشف لودر ۵۰ میلیاردی قاچاق در الیگودرز
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در لرستان
  • هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • هفته ۲۴ لیگ برتر/ پیروزی خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم
  • کلافگی اهالی روستای تلوری سفلی از عدم دفع آب‌های سطحی + تصاویر
  • اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • وضعیت سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان؛ مدیریت بحران کجاست؟