Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@03:56:48 GMT

علي ترابي: رفتم تا به موسيقي کمک کنم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۹۹۰

علي ترابي: رفتم تا به موسيقي کمک کنم

خبرگزاري آريا - مراسم تکريم و معارفه مديرکل پيشين و جديد دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور معاون امور هنري و مديران مجموعه معاونت برگزار شد. در اين مراسم از خدمات «علي ترابي» در دفتر موسيقي قدراني شد و «محمد اللهياري فومني» به عنوان مدير کل دفتر موسيقي معرفي شد، همچنين «مرتضي نيک‌نژاد» نيز با حکم معاون امور هنري به عنوان سرپرست معاون دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري معرفي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سيد محمد مجتبي حسيني» معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در آغاز اين مراسم با اهداي لوح، از خدمات علي ترابي قدراني کرد و حکم محمد اللهياري مدير کل دفتر موسيقي و مرتضي نيک‌نژاد سرپرست دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري را به آنان اعطا کرد. او با قدرداني از ترابي گفت: «ترابي در 14 ماه فعاليت، به عنوان مدير کل دفتر موسيقي زحمات زيادي کشيد و پس از اين نيز در کنار ما خواهد بود و در حوزه ديگري که مورد علاقه ايشان است در مجموعه معاونت امور هنري از خدماتشان بهره مي‌گيريم. محمد الله ياري فومني هم در مدتي که در دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري حضور داشت، توانست تحولي در اين اداره کل ايجاد کند. به هر حال آموزش هنر رکن اصلي هنر است و اگر هنر در جامعه‌اي بالنده است به خاطر چگونگي آموزش هنر است. موسيقي، در کشور شرايط دشواري دارد و اداره امور هنري دشوار است. اميدواريم که اللهياري در اين مسؤوليت موفق باشد.»
«علي ترابي» مديرکل سابق دفتر موسيقي وزارت ارشاد در اين جلسه گفت: «پيش از اينکه به عنوان مديرکل دفتر موسيقي فعاليت کنم، شناختي از آقاي حسيني نداشتم اما در اين 14 ماه حضور در دفتر موسيقي از حمايت معاون هنري برخوردار بودم که از ايشان و وزير محترم قدرداني مي‌کنم. شيوه کار در اين مدت، در دفتر موسيقي، اعتماد به اهالي هنر بود و تا حد امکان در اين مسير حرکت کردم. شوراهايي که کارايي نداشتند را با احترام به هنرمندان و استادان موسيقي، تعطيل کرديم و روند صدور مجوز تحول پيدا کرد؛ اما در راستاي منافع موسيقي به نقطه‌اي رسيدم که ممکن است نبودنم در دفتر موسيقي، کمک به موسيقي باشد. اميدوارم اين امر تلنگري باشد تا حريم موسيقي بهتر رعايت شود و هنرمندان بيشتر اعتماد کنند که مديران کنار هنرمندان هستند و با هم براي اعتلاي هنر تلاش کنند. به هر حال خوشحالم آقاي اللهياري که در يک سال گذشته در جلسات متعددي در کنار هم بوديم و تعامل و روحيه همراهي با هنرمندان دارد، براي اين مسؤوليت انتخاب شد و اميدوارم با حمايت‌هاي معاون امور هنري، گام‌هاي مؤثرتري بردارد.»
محمد الهياري فومني، مديرکل دفتر موسيقي نيز در اين جلسه، گزارشي از فعاليت‌هاي دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري ارائه کرد و گفت: «هر چند نگاه جدي به آموزش هنر در سياست‌گذاري کلان وجود ندارد، اما معاونت هنري توجه جدي به آموزش هنر دارد و در اين مدت، طرح‌ها و برنامه‌هايي در راستاي آموزش هنر دنبال شد. همچنين در جلسات شوراي مرکزي نظارت بر آموزشگاه‌هاي آزاد هنري که اعتماد و سپردن امور به اهل هنر بود، آقاي ترابي حضور جدي داشت و جلسات مشترکي با هم داشتيم و از ايشان آموختم و از تجربه و نظرات ايشان قطعاَ استفاده مي‌کنم. آقاي نيک نژاد، معاون دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري از افراد باسابقه در اين دفتر است که اميدواريم در دوره سرپرستي موفق باشد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیلی امروز جمعه در بازدید از آموزشگاه هنری هزاردستان لرستان، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور طرح آموزش هنر، برای ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم آموزش‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به آموزش هنر دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه تحولی در حوزه آموزش‌های هنری طراحی و تدوین شده است، بیان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی طرح آموزش هنر برای همه به‌منظور افزایش سوادآموزش هنری در کشور اجرا شد و تا امروز ۷۲ هزار نفر در این طرح به‌صورت رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار آموزش‌دیده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: برای نخستین‌بار در دنیا المپیاد ملی آموزش هنر در کشور به‌صورت تیمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه «سرو ایرانی» در شش‌ماهه دوم سال جاری برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، گفت: این رویداد ویژه مدیران آموزشگاه‌ها است، همچنین طرح ملی «تابا» برای تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونمایی از سامانه نظارت جامع بر آموزشگاه‌های هنری اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مراحل تدوین استانداردهای محتواهای آموزشی آموزشگاه‌های آزاد در حال تکمیل است به‌زودی آموزشگاه‌های هنری آزاد نیز می‌توانند طی یک فرایند مشخص مدارک هنری معتبر بین‌المللی صادر کنند.

کد خبر 6082762

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان