Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@12:12:39 GMT

يک دليل ديگر براي اهداي خون

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۰۱۶

يک دليل ديگر براي اهداي خون

خبرگزاري آريا - بررسي‌ها نشان مي‌دهد با اهداي خون مي‌توان بيماري هيپرکلسترولمي فاميلي را به موقع تشخيص داد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، محققان آمريکايي در بررسي‌هاي خود به ضرورت اهداي خون تاکيد کردند؛ چرا که به تشخيص بيماري هيپرکلسترولمي فاميلي کمک مي‌کند.
به گفته محققان، اهداي خون اين فرصت را در اختيار کارشناسان سلامت قرار مي‌دهد تا بيماري‌هايي از قبيل هيپرکلسترولمي فاميلي را شناسايي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هيپرکلسترولمي فاميلي نوعي نارسايي ژني است که موجب افزايش قابل توجه سطح کلسترول در سنين مختلف مي‌شود.
زمانيکه اين بيماري در فرد تشخيص داده شود در ديگر اعضاي خانواده نيز شناسايي مي‌شود.
هرچند، بيماري هيپرکلسترولمي فاميلي تنها در 10 درصد مبتلايان تشخيص داده مي‌شود و بسياري را در معرض خطر قرار مي‌دهد.
به گفته متخصصان، در مبتلايان به هيپرکلسترولمي فاميلي ميزان کلسترول خون از زمان تولد بالاست و اين افراد بيشتر در معرض بيماري‌هاي قلبي قرار دارند.
علاوه بر اين، اين بيماران ممکن است نسبت به خطرات اين بيماري براي فرزندان‌شان آگاهي نداشته باشند.
متخصصان آمريکايي بر اين باورند: اهداي خون مي‌تواند روشي جديد در تشخيص اين بيماري و آگاه ساختن افراد از آن باشد، زيرا در افراد جوان تشخيص به موقع و شروع درمان مي‌تواند موثر باشد.
درمان‌هاي استاندارد براي مقابله با اين بيماري، رعايت رژيم غذايي، ورزش کردن و مصرف داروهاي استاتين است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بررسی جدیدی که در پلاس وان (PLOS One) منتشر شده است، کار کردن شب دیروقت و برنامه‌های کاری نامعقول در جوانی ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی و ضعف سلامت در دوره میانسالی منجر شود.

«ون جویی هان»، استاد دانشگاه نیویورک و نویسنده این مطالعه، پس از سه دهه بررسی برنامه کاری و الگوی خواب ۷۰۰۰ آمریکایی، متوجه شد که فقط یک‌چهارم افراد شرکت‌کننده طی روز و در ساعات منظم کار می‌کردند.

از افراد شرکت‌کننده در مطالعه از سن ۲۲ تا ۵۰ سالگی مصاحبه گرفته شد و سه‌چهارم جامعه نمونه پژوهش کارگران آمریکایی متولد دهه ۱۹۶۰ بودند. برخلاف کارگرانی که روزکار بودند، کارگرانی که وقتی جوان‌تر بودند شیفت کاری شب یا چرخشی داشتند در نهایت گزارش دادند با مشکل خواب دست‌وپنجه نرم می‌کردند و بیشتر احتمال داشت در سن ۵۰ سالگی دچار بیماری و افسردگی شوند.

هان پس از دهه‌ها ساعات کاری طولانی و ذهنیت فرهنگ سخت‌کوشی، وقتی ۴۰ ساله بود پزشک به او گفت سن بیولوژیکی‌اش ۶۰ ساله است. این مسئله سبب شد تا تحقیق کند آیا ساعات کار طولانی می‌تواند اثر بلندمدت بر سلامت داشته باشد.

هان در مصاحبه‌ای به ان‌پی‌آر (NPR) گفت: کار دارد ما را بیمار و بیچاره می‌کند. کار قرار است به ما امکان جمع‌آوری منابع بدهد. اما برای بسیاری از افراد، کارشان به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. آنها در واقعا به مرور زمان رنجورتر و نزارتر می‌شوند.

هان ابراز امیدواری کرد مطالعه او منابعی فراهم کند تا به افراد کمک کند وقتی به‌ دلیل کار از لحاظ جسمی خسته و از لحاظ احساسی تحلیل رفته‌اند، زندگی شاد و سالمی داشته باشند.

هان متذکر شد: می‌توانیم بگوییم که آنها داوطلبانه می‌خواهند ساعات طولانی کار کنند، اما در واقعیت، مسئله ساعات طولانی کار کردن داوطلبانه نیست. آنها احساس می‌کنند که فرهنگ کار از آنها می‌خواهد که ساعات طولانی کار کنند، وگرنه ممکن است از زندگی و اجتماع جا بمانند.

یافته‌های مطالعات او نشان داد آن دسته از کارگران آمریکایی که استراحت مناسب را فدای کار کرده بودند از لحاظ آماری بیشتر احتمال داشت به افسردگی یا مشکلات سلامت دچار شوند.

او گفت: وقتی کار به یک عاملِ استرس‌زای روزمره تبدیل می‌شود، پیامدهایش برای سلامت از آن نوعی است که می‌توانید انتظار داشته باشید ۳۰ سال بعد ببینید.

به گزارش ایندیپندنت، این مطالعه ممکن است ارتباط شب‌کاری و شیفت‌های چرخشی با کم‌خوابی و ضعف سلامت را نشان دهد، اما نتوانسته است شواهد محکمی بیابد که یک عامل مستقیم دیگری است. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا متذکر شده است که خواب ناکافی می‌تواند به افزایش احتمال بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و چاقی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • ۱۴۱ اهدای کلیه از افراد زنده در سال ۱۴۰۲ در اصفهان ثبت شد