Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مدرسه جامع علوم زیستی و پزشکی، با هدف ترویج مفاهیم زیست فناورانه و کاهش وابستگی به حوزه نفت، دوره‌های آموزشی تابستانه برگزار می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، ترویج مفاهیم مربوط به حوزه زیست فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علمی که می‌تواند به تنهایی بار بزرگ اقتصادی کشور را به دوش بکشد و وابستگی ایران به نفت را کاهشی جدی دهد. در همین راستا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری از اقداماتی که بتواند مفاهیم مربوط به علم زیست فناوری را ترویج دهد حمایت کامل می‌کند.

یکی از اقدامات ترویجی که مورد حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است، برگزاری کلاس‌های تابستانی با هدف آموزش و ترویج مبانی و تکنیک‌های دانش زیست فناوری و مهارت‌های علوم پزشکی به دانش آموزان است.

این دوره آموزشی که تابستان امسال برگزار می‌شود به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پژوهش سرای صدرا مهر تهران در نخستین مدرسه جامع علوم زیستی و پزشکی برگزار خواهد شد. دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

در این دوره آموزش کارگاه‌های آموزشی مانند «استخراج DNA و مهندسی ژن»، «آشنایی با انواع میکروارگانیسم ها»، «تشخیص هویت و انگشت نگاری ژنتیکی» و «مبانی کشت سلول و سلول درمانی سرطان» آموزش داده می‌شود.

همچنین دانش آموزان پس از شرکت در دوره زیست فناوری، مجاز به شرکت در دوره‌های پزشکی، داروسازی و دنداپزشکی نیز می‌شوند.

در این دوره آموزشی، برنامه مشاوره و بحث‌های چالشی پیرامون انتخاب شغل و رشته تحصیلی و استعدادیابی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. در پایان نیز فعالیت‌های تمامی شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از ستاد توسعه زیست فناوری گواهی دریافت خواهند کرد.

علاقه‌ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.sadramehr.com مراجعه و ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید بیگی با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو‌ بخش اصلی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، تصریح کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت 15 جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون 4 جایگاه به بهره‌برداری رسیده و 11 جایگاه‌ دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در مرکز تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی