Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:00:53 GMT

تلاش می‌کنیم قطعی برق تا حد زیادی کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۰۵۹

تلاش می‌کنیم قطعی برق تا حد زیادی کاهش یابد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قطعی برق برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در فصل تابستان، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، تلاش می‌کنیم که این مشکل تا حد زیادی کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنعتی و اقتصادی استان، افزود: در سطح کشور هشت هزار مگاوات کمبود برق داریم که با توجه به بارندگی‌های اخیر، بخش قابل توجهی از آن جبران شده و بر همین اساس تلاش می‌کنیم مشکل قطعی برق واحدهای صنعتی را تا حد زیادی کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید از موازی کاری و دوباره کاری جلوگیری شود، گفت: حذف بروکراسی‌های موجود در حوزه‌هایی مانند صادرات و صدور مجوز تأسیس فعالیت ضروری است.

وی اضافه کرد: به این منظور فعال‌سازی پنجره واحد یا استقرار نمایندگان دستگاه‌ها در اتاق بازرگانی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ایجاد یک برند واحد در استان را لازم دانست و افزود: برای مثال اگر چند گلخانه تحت یک برند فعالیت کنند، می‌توانیم رونق مطلوبی را در صادرات محصولات گلخانه‌ای شاهد باشیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید مشوق‌های لازم برای اجرای طرح‌های اقتصادی در نظر گرفته شود، گفت: ایجاد اشتغال و تأمین مایحتاج عمومی از جمله اولویت‌های ضروری استان است.

علی جهانگیری - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تعامل بین بخش‌های خصوصی و تعریف منافع مشخص را لازمه بحث برندسازی عنوان کرد.

اکبر فتحی - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز پایداری تولید را وابسته به وجود بازار مناسب دانست و افزود: نهاده‌های دام سبک اکثرا وارداتی است که برای تسهیل در این امر 200 کامیون را برای حمل نهاده‌های دامی به استان، تدارک دیده‌ایم تا در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

وی ظرفیت صیفی‌جات را برای صادرات بسیار مناسب دانست و گفت: کشور روسیه از خریداران اصلی صیفی‌جات است که می‌تواند اشتغال زائی و ارزآوری خوبی داشته باشد، به همین منظور نیز قصد داریم 200 هکتار از مساحت گلخانه‌های استان را افزایش دهیم.

در این جلسه برنامه عملیاتی جهت توسعه اشتغال و افزایش صادرات توسط رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آذربایجان شرقی ارائه شد.

همچنین گزارش‌هایی از میزان سپرده‌های جذب شده بانک‌های خصوصی و دولتی و مصارف آنها در داخل استان و اجرای حکم قانونی برنامه ششم توسعه مبنی بر رعایت سهم ۴۰ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات تمام بانک‌ها ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرز‌های شرقی خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی و جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری ادامه داد: سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: شمال خلیج فارس طی امروز تا پایان هفته تقریباً آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

به گفته سبزه زاری؛ در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۳.۸ و دهدز با ۱۰.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۱.۸ و کمینه دمای ۱۹.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت