Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - توليد شمش طلاي استاندارد بين‌المللي با برند کردستان از جمله برنامه هاي سازمان صمت در اين استان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، معاون امور معادن و اکتشافات معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: توليد شمش طلاي استاندارد بين‌المللي با برند کردستان از جمله برنامه هاي سازمان صمت در اين استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدي مرادي افزود: طلاي ساريگوني دي ماه سال 94 در شهرستان قروه به بهره‌برداري رسيد و تاکنون فعال بوده که در تيپ کارخانجات طلا اين اتفاق استثنايي است.
وي به ميزان توليد طلاي ساريگوني از زمان تاسيس تا پايان سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه ماه پاياني سال 94 ميزان توليد اين معدن 500 کيلوگرم، سال 95، 2 هزار و 250 کيلوگرم، سال 96 سه هزار و 100 کيلوگرم و سال 97 هم سه هزار و 200 کيلوگرم توليد داشته است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون 9 تُن طلاي خالص و چهار تن نقره در معدن ساريگوني توليد شده است.
مرادي ميزان سرمايه‌گذاري اوليه معدن ساريگوني را 78 ميليون دلار اعلام کرد و يادآور شد: اين سرمايه‌گذاري منجر به اشتغال يک هزار نفر به‌طور مستقيم شده که 128 نفر از نيروهاي اين معدن خارجي و 10 درصد آنها هم غير بومي هستند ولي مابقي نيروي مورد نياز از روستاهاي اطراف و شهرستان‌هاي کردستان تامين و به‌کارگيري شده‌اند.
وي با بيان اينکه طلاي ساريگوني به دولت بدهکار نيست، گفت: طلاي ساريگوني فقط در سال 96، 199 ميليارد ريال حقوق دولتي پرداخت کرده و 185 ميليارد ريال ارزش افزوده داشته است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اينکه در معدن طلاي ساريگوني شمش طلا توليد مي‌شود، افزود: در چنين کارخانه‌اي بايد مصنوعات طلا توليد شود تا با برند کردستان صادر شود و اين اقدام در دست بررسي مجموعه سرمايه‌گذار است.
مرادي اضافه کرد: به دنبال توليد شمش طلاي استاندارد بين‌المللي در کردستان هستيم تا بدين گونه شرايط عرضه آن در بورس لندن فراهم شود.
وي يادآور شد: صدور مجوز عرضه شمش طلا براي هر کشوري در بورس‌هاي بين‌المللي منوط به توليد 20 تُن شمش طلا در سال است.
مدير مرکز زمين‌شناسي و اکتشافات‌معدني کردستان با بيان اين‌که بستر دستيابي به اين ميزان توليد در استان فراهم است، خاطرنشان کرد: اگر معادن طلاي سقز شروع به کار کنند مي‎توانيم کنسانتره و شمش طلاي سقز را نيز در معدن ساريگوني مستقر و باز ذوب کنيم.
مرادي با بيان اين‌که اگر ميزان توليد طلا در ايران 7 تُن در سال باشد 50 درصد طلاي کشور در کردستان توليد مي‌شود، تصريح کرد: به ازاي يک تُن، 1.24 گرم طلا در معدن ساريگوني توليد مي‌شود که در طرح توسعه‌اي اين معدن قرار است به 1.54 گرم در تُن افزايش پيدا کند.
مدير مرکز زمين‌شناسي و اکتشافات‌معدني کردستان يادآور شد: در صورت تاييد اکتشاف تکميلي در معدن ساريگوني و ذخيره 70 ميليون تُن کانسنگ طلا در اين معدن و با احتساب طلاهاي سقز که 15 ميليون تُن است ذخيره قطعي کانسنگ در کردستان به 85 ميليون تُن مي‌رسد.
وي تاکيد کرد: با تحقق اين ميزان ذخيره، کردستان بيش از 30 درصد ذخيره طلاي ايران را به خود اختصاص مي‌دهد.
به گفته مرادي، حُسن وجود معدن طلا در هر منطقه‌اي اين است که در جوار آن بايد کارخانه فرآوري هم ايجاد شود چرا که حمل و نقل آن صرفه اقتصادي ندارد به همين دليل اين اقدام منجر به ايجاد امنيت و اشتغال پايدار و ارزش افزوده مي‌شود.
شايان ذکر است؛ تاکنون 400 پروانه بهره‌برداري در حوزه مواد معدني فلزي، سنگ تزئيني، سيليس، فلدسپات، دولوميت، باريت سنگ معدن و مصالح ساختماني براي متقاضيان و سرمايه‌گذاران واجد شرايط در استان کردستان صادر شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کد خبر 6087291 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • بیستمین حراج شمش طلا امروز از ساعت ۱۲
  • آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد | فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج
  • فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج/ حراج بعدی فردا برگزار می‌شود
  • ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش طلا در ۱۹ حراج حضوری مرکز مبادله معامله شد