Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از هر چهار ایرانی یک نفر به بیماری فشار خون مبتلاست، زنان مبتلا به هپاتیت C می‌توانند باردار شوند؟، واکنش سازمان غذا و دارو به وجود اختلال در ورود دستگاه‌های رادیوتراپی به کشور و ... گزیده‌ای از اخبار بسته سلامت امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، از هر چهار ایرانی یک نفر به بیماری فشار خون مبتلاست، زنان مبتلا به هپاتیت C می‌توانند باردار شوند؟، واکنش سازمان غذا و دارو به وجود اختلال در ورود دستگاه‌های رادیوتراپی به کشور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار بسته سلامت امروز است که در ادامه می‌خوانید.

 

• از هر چهار ایرانی یک نفر به بیماری فشار خون مبتلاست
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل فشار خون که از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده راهی برای شناسایی مبتلایان جدید به فشار خون است، توضیح داد: پیش بینی می‌شود با پایان این طرح، دو میلیون فشار خونی جدید در کشور شناسایی شود. حسین کریم اظهار کرد: فشار خون یک بیماری بسیار موذی و کشنده است و به همین دلیل به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اغلب افراد بالای ۳۰ سال با این بیماری درگیر می‌شوند، ولی این به آن معنا نیست که در دیگر سنین این بیماری مشاهده نشود، به طوری که ممکن است یک نوزاد با این بیماری به دنیا بیاید. همچنین علیرضا مغیثی، معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، از نظارت پنج لایه بر اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور خبر داد و به مهر گفت: در حدود ۶ تا ۷ میلیون بیمار فشار خون ناشناخته داریم.

• زنان مبتلا به هپاتیت C می‌توانند باردار شوند؟
یک فوق تخصص گوارش و کبد درباره احتمال انتقال عفونت هپاتیت سی از مادر باردار به نوزاد توضیح داد. به گزارش ایسنا، سید موید علویان درباره احتمال انتقال هپاتیت سی از مادر باردار مبتلا به این بیماری به نوزادش، گفت: خطر انتقال عفونت ویروس هپاتیت سی از مادران باردار به جنین بسیار نادر بوده و میزان خطر انتقال این عفونت به نوزادان هنگام تولد، کمتر از پنج درصد است.

• واکنش سازمان غذا و دارو به وجود اختلال در ورود دستگاه‌های رادیوتراپی به کشور
مدیر گروه تصویربرداری اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به وجود اختلال در ورود دستگاه‌های رادیوتراپی به کشور به دلیل تحریم‌ها واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، مجتبی نجفی در واکنش به اظهارات دبیر انجمن رادیو تراپی مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها ورود دستگاه‌های جدید رادیوتراپی با اختلال مواجه شده است، گفت: در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در خصوص واردات تجهیزات رادیوتراپی وجود ندارد و شرکت‌های وارد کننده دستگاه‌های مورد نیاز را برای مراکزی مانند بنیاد بیماری‌های خاص وارد می‌کنند.

• علت کوتاه شدن قد ایرانی‌ها طی ۲۵ سال گذشته
عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون از فرآورده‌های لبنی طی سال به صورت متوالی توسط وزارت بهداشت و معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام و در صورت وجود روغن گیاهی در فرآورده‌های لبنی اعمال قانون صورت می‌گیرد، گفت: باید برای گسترش استفاده از شیر و لبنیات فرهنگ‌سازی شده و دانش تغذیه‌ای مردم را افزایش داد. به گزارش برنا؛ سهیل اسکندری، با بیان اینکه شیر در سبد غذایی خیلی از ایرانی‌ها جایی ندارد، اظهار کرد: آمار‌ها از کاهش محسوس مصرف لبنیات حکایت دارند و اگر فکری برای آن نشود ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر شاهد بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم و کوتاهی قد فرزندان‌مان خواهیم بود.

• نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک هویت قانونی ندارد
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک اصالت ندارد، گفت: امضای الکترونیک از سوء‌استفاده‌های احتمالی از دست خط، مهر و امضای پزشکان جلوگیری می‌کند. به گزارش تسنیم، محمد جهانگیری اظهار کرد: برای اینکه یک سند الکترونیک بتواند از لحاظ مالی و حقوقی مورد استناد قرار گرفته و در امور مالی موسسات و سازمان‌های بیمه‌گر یا مراجع قضائی استفاده شود، نیاز است که استنادپذیر شود.


• افراد «وسواسی» چه ویژگی‌هایی دارند؟
یک روان‌شناس با بیان اینکه دو نوع وسواس فکری و عملی در برخی افراد وجود دارد، گفت: شک، دودلی، تردید، بلاتصمیمی و تکرار زیاد یک رفتار، از جمله مشخصات افراد وسواسی است. به گزارش فارس، سیما فردوسی ادامه داد: در وسواس فکری، افکاری تکراری عود کرده و مدام به فکر فرد می‌رسد و تکرار می‌شود؛ حتی ممکن است بعضی افراد شمارش مستمر اعداد را داشته یا حرف‌هایی را تکرار کنند؛ در حالی که خودشان می‌دانند که هیچ معنایی ندارد، اما قادر نیستند جلوی آن را بگیرند.
• بیماری که قاتل شماره یک خانم‌ها است
افزایش وزن به طور خاص با افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی در ارتباط است. بیماری‌های قلبی در حال حاضر قاتل شماره یک زنان در عمده کشور‌ها به شمار می‌رود. بیماری‌های قلبی در حال حاضر قاتل شماره‌ی یک زنان در عمده‌ی کشور‌ها به شمار می‌رود. با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل پیشرفت مشکلات قلبی، هنوز هم متأسفانه آمار مبتلایان به انواع بیماری‌های قلبی -عروقی مخصوصا انفارکتوس حاد میوکارد یا حمله قلبی رو به افزایش است.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته سلامت فشار خون هپاتیت رادیوتراپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است