Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@21:28:19 GMT

تلاش آلمان برای آغاز مذاکرات کابل با طالبان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۳۷۹

تلاش آلمان برای آغاز مذاکرات کابل با طالبان

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «مارکوس پتزل» که برای گفتگو با مقامات افغانستان به کابل سفر کرده طی ماه جاری میلادی دو بار هم با مقامات طالبان در دوحه قطر دیدار کرده است.

پتزل در این زمینه گفت: فرصت کنونی برای رسیدن به صلح‌ در افغانستان نباید از دست برود. اگر دوستان افغانستان- از جمله آلمان - بتوانند در این زمینه کمک کنند، باید این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نهایت این خود افغان‌ها - که شامل طالبان هم می‌شود - هستند که می‌توانند درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند. 

در حالی که طالبان از چند ماه پیش درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان با مقامات آمریکایی مذاکره کرده‌ است، اما تاکنون حاضر به انجام هیچ مذاکره رسمی با دولت افغانستان، که آن را دست‌نشانده غرب می‌دانند، نشده‌ است.  

ماه گذشته قرار بود هیئتی از دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان به دوحه برود که به دلیل اختلاف نظر میان دو طرف، این جلسه لغو شد.

براساس گزارش سازمان ملل، حدود 3 هزار و هشتصد غیرنظامی در سال گذشته بر اثر درگیری‌های میان طالبان و دولت افغانستان کشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: طالبان آلمان ازسرگیری صلح افغانستان درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل

شماری از علما و بزرگان اهل تشیع در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیشنهادهایی را درباره آغاز پروژه‌های عمرانی منطقه شیعه نشین غرب کابل ارائه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان با شماری از علما، بزرگان و نمایندگان اهل تشیع دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار بر اتحاد و همبستگی در میان همه مردم افغانستان تأکید کرد.

مولوی عبدالکبیر همچنین گفت: امارت اسلامی به عنوان خانه مشترک همه افغان‌ها است و به کسی اجازه برخوردهای تبعیض آمیز را نمی‌دهد.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تصریح کرد: تمامی سازمان‌های ذیربط موظفند اقدامات لازم را برای رسیدگی به مطالبات شیعیان و همچنین بزرگان قومی انجام دهند.

وی ضمن تاکید بر همبستگی و وحدت میان افغان‌ها، اذعان داشت که همه اقوام  باید برای آبادانی و رفاه افغانستان باید با یکدیگر همکاری کنند.

بزرگان اهل تشیع افغانستان: حکومت به برنامه‌های توسعه‌ای در مناطق دور دست توجه بیشتری کندمتنفذین شیعه در دیدار با حنفی: علمای اهل تشیع برای ایجاد وحدت کوشا هستند دیدار معاون سیاسی حکومت افغانستان با شماری از متنفذین اهل تشیع

علما، بزرگان و نمایندگان اهل تشیع نیز در این دیدار بر اتحاد و همبستگی مردم در میان همه مردم افغانستان تأکید کردند و پایداری نظام اسلامی را مسئولیت اقوام دانستند.

این هیئت از علما و بزرگان شیعه افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای اخیر هیئت حاکمه افغانستان مطالبات و پیشنهادات خود را در خصوص آغاز پروژه‌های عمرانی در منطقه شیعه نشین غرب کابل به معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان ارائه کردند.

  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم