Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@11:36:49 GMT

ساخت ۹ میلیون واحد مسکونی بدون اسکلت در کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۵۰۱

ساخت ۹ میلیون واحد مسکونی بدون اسکلت در کشور

‌دبیر کارگروه ملی زلزله وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده در کشور بالغ بر ۹ میلیون واحد مسکونی بدون اسکلت ساخته شده است.

‌به گزارش ایسنا، علی بیت‌اللهی در جلسه کارگروه مدیریت بحران در استانداری اردبیل اظهار کرد: ممنوعیت ساخت و ساز در پهنه گسل‌ها سال‌هاست در کشور مورد تاکید مسئولان است و براساسدستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ساخت هرگونه تأسیسات شهری، برج‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز ستادی و فرماندهی بر روی این پهنه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان‌ها باید با تعیین حریم و بستر پهنه‌های گسل نسبت به ساخت و ساز در این محدوده‌ها اخطارها و هشدارها را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم گسل‌های معین شده در کشور قطعاً در درازمدت ما را با مخاطرت عظیمی مواجه خواهد کرد که سیل اخیر در کشور این واقعیت را به وضوح نشان داد.

دبیر کارگروه ملی زلزله وزارت راه و شهرسازی زلزله سرعین و اردبیل را در سال ۷۵ تجربه تلخی در ساخت و سازهای بدون پشتوانه منطقی به ویژه در روستاها دانست و بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی ساخت و سازها را در محدوده گسل‌ها ممنوع کرده و در مرحله اول اجرای آن از کلانشهرها و سپس در مراکز استان‌های دیگر عملیاتی می‌شود.

بیت‌اللهی ادامه داد: ما در شهر اردبیل و سرعین با تعیین حریم گسل‌ها پهنه‌های مخاطره‌آمیز را شناسایی می‌کنیم و در مراحل بعدی این کار به تمام شهرستان‌های استان تعمیم داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انتشار فراخوان طرح‌های اسکان اضطراری به منظور استفاده کمتر از کانکس و چادر در زمان وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه شد و افزود: در حال حاضر استفاده از کانکس در زمان وقوع حوادثی از قبیل زلزله و سیل به منظور اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان توجیه ندارد و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی و شورای فنی استان‌ها نسبت به جایگزین‌سازی این کانکس‌ها با طرح‌های جدید و مدرن اقدام کند.

دبیر کارگروه ملی زلزله وزارت راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان ما شاهد برگزاری همایش درس‌هایی از سیل‌های اخیر در کشور در اردبیل خواهیم بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واحد مسکونی زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا داریم طی امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ در طرح نهضت ملی در سراسر کشور داشته باشیم. - اخبار اقتصادی -

مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با زمان تحویل واحدهای طرح "نهضت ملی مسکن" در سال 1403 اظهار کرد: بنا داریم در امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ها در سراسر کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته سرعت تحویل مسکن‌ها در هر استان و شهر متفاوت است اما در مجموع سرعت خوبی را در ساخت و تحویل مسکن‌ها در امسال داریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا به امروز عدد شروع به ساخت مسکن‌ها در طرح "نهضت ملی مسکن"  از 2 میلیون و 500 هزار عدد مسکن عبور کرده است.

ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن

 

بذرپاش ادامه داد: البته نهضت ملی مسکن قالب‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، خودمالکی، حمایتی و انبوه ساز را شامل می‌شود.

وی در پایان به ساخت مسکن برای اقشار گفت: امسال ساخت مسکن برای اقشار (مانند ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی) را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت