Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی رنجکش معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: طرح اکرام ایتام مربوط به فرزندان یتیمی است که تحت پوشش کمیته امداد هستند و هیچ منبع درآمدی ندارند.

وی با بیان اینکه در بخش کمک به ایتام دو طرح اکرام و محسنین سال‌هاست که در حال اجرا شدن است، افزود: طرح اکرام مربوط به فرزندان یتیم است که تحت پوشش امداد هستند و این فرزندان یا تنها پدر ندارند یا از هر دو نعمت پدر و مادر محروم هستند که در این طرح برای آن‌ها حامی مالی در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان کمک حامیان اختیاری است، افزود: این کمک حامی به کودک یتیم ماهیانه انجام می‌شود و پس از گذشت مدتی حتی امکان ملاقات با خانواده کودک را دارد.

رنجکش با بیان اینکه طرح محسنین هم مانند طرح اکرام است، تصریح کرد: تفاوت طرح اکرام و محسنین در این است که در طرح اکرام کودک یتیم است، اما در طرح محسنین این فرزندان پدر دارند، اما بنا به دلایلی شامل ازکار افتادگی، بیماری یا طلاق دچار مشکلات هستند و در هر دو طرح میزان کمک مالی از ۳۰ هزارتومان برای هر یتیم شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار فرزند یتیم و تحت پوشش طرح محسنین در استان اصفهان داریم، گفت: از این میزان حدود ۱۷ هزار و ۳۳۶ نفر دارای حامی هستند، اما هفت هزار و ۱۳۰ نفر از این فرزندان هنوز حامی ندارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با درخواست از خیرین برای حمایت از این فرزندان، اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان که هفته اطعام و ایتام است این برنامه در حال اجرا شدن است و در ماه مبارک رمضان ۳۰۰ پایگاه در مساجد، گلستان شهدا و میدان امام فعال است.

وی با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های طرح اکرام ایتام در شب‌های قدر، تصریح کرد: روز ۲۱ ماه مبارک رمضان هم دفاتر و مراکز نیکوکاری امداد باز است و ارائه خدمات خواهند داشت، همچنین در این روز چهار پایگاه مرکزی در خیابان فردوسی دفتر کمیته امداد، مسجد نورباران، گلستان شهدا و مسجدالنبی (ص) دایر برای دریافت کمک مردم خیرخواه خواهد بود.

رنجکش در خصوص حمایت از کودکان در هر نقطه کشور یا استان زمینه فراهم است، خیرین می‌توانند از هر نقطه استان یا کشور که علاقمند هستند حمایت فرزندان را بر عهده بگیرند حتی امکان حمایت از فرزندان شهر، محله یا استان خودشان وجود دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر مراجعه حضوری امکان ثبت نام در سایت هم برای خیرین وجود دارد، افزود: سایت mohsenin.ir برای ثبت نام غیرحضوری خیرین درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مناسبتهای مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در اجرای این طرح سراسری که از اردیبهشت امسال آغاز شده ، یارانه‌ مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی ،ماهانه به ازای هر فرزند کمتر از دو سال دهک های ۱ تا ۳ جامعه تعلق می گیرد.
میثم مداحی افزود: در اجرای طرح یسنا، اعتبار خرید رایگان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و مشمولان با یکی از کارت های بانکی سرپرست خانوار می توانند از این بسته حمایتی استفاده کنند.
وی ادامه داد: مشمولان می توانند از بسته های بهداشتی و غذایی (۱۱ قلم کالای اساسی) برای خرید استفاده کنند.
مداحی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هزار فروشگاه در کشور طرف قرارداد طرح ملی یاوران سلامت نوزادان ایرانی هستند ، افزود: بیش از هشت هزار و ۱۰۰ فروشگاه در استان اصفهان در این طرح به مردم خدمات ارائه می دهند.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر مشمولان اعتبار ماهانه خود را تا پایان ماه استفاده نکنند، برای ماه قبل قابل استفاده نیست، و از طرفی مشمولان می توانند تدریجی در مدت یک ماه از این اعتبار حمایتی استفاده کنند.
حدود یک میلیون مادر دارای فرزند کمتر از دوسال در کشور مشمول طرح یسنا هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد