Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دو پرونده فساد و دریافت رشوه روبروست اما با رد همه اتهام‌ها اصلاحاتی را پیشنهاد کرده که در صورت تصویب اختیارات دیوان قضایی برای عزل نخست‌وزیر تا زمانی که در قدرت است را محدود می‌کند.

 

تظاهرکنندگان که در مقابل موزه تل‌آویو تجمع کرده بودند، از سوی احزاب مخالف کابینه نتانیاهو و با عنوان "حامیان دموکراسی" به خیابان آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بی بی سی، آنها بنیامین نتانیاهو را متهم کردند که با طرح چنین لایحه‌ای قصد مصون کردن خود در برابر پرونده‌های فساد که علیه او در جریان است را دارد.

 

 

نتانیاهو ماه گذشته با اختلاف کمی بنی گانتس را شکست داد و برای پنجمین بار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد. با وجود این، او هنوز نتوانسته کابینه ائتلافی را تشکیل و نهایی کند.

 

بنی گانتس که روز شنبه به میان تجمع‌کنندگان رفته بود، گفت نباید اجازه داد که اسرائیل همچون ملک خصوصی یک سلطان شود و یا در چمبره یک خانواده سلطنتی قرار گیرد.

 

نتانیاهو که تنها چند روز پیش از انتخابات ماه گذشته از سوی دادستان کل اسرائیل رسما به فساد و ارتشاء متهم شد ممکن است ظرف چند ماه آینده به دادگاه احضار شود.

 

تظاهرات روز شنبه نخستین تجمع مخالفان نتانیاهو، پس از پیروزی او در انتخابات ماه گذشته بود.

 

برگزارکنندگان این تجمع می‌گویند دهها هزار نفر روز شنبه به خیابان آمدند اما آمار رسمی در مورد تعداد شرکت‌کنندگان اعلام نشده است.

 

 

پلیس اسرائیل در ماه فوریه (زمستان گذشته) هم توصیه کرده بود که در دو مورد دیگر تحقیقات مربوط به فساد هم علیه نتانیاهو کیفرخواست صادر شود.

 

او تمام این موارد را انکار کرده و "بی‌اساس" خوانده است.

 

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند نتانیاهو تاکنون چند بار از سوی بازپرس‌ها سوال و جواب شده است.

 

البته پرونده های فساد تنها مشکل نتانیاهو نیست؛ پس از پیروزی دوباره نتانیاهو،‌ اکنون حزب لیکود خود را برای مواجه شدن با تکرار احتمالی انتخابات در صورت ناکامی در تشکیل ائتلاف با سایر احزاب آماده می‌کند.

 

به گزارش هفته‌نامه آمریکایی بلومبرگ،‌ سخنگوی حزب لیکود اعلام کرد در صورتی که تا مهلت ۸ خردادماه این حزب با رهبری نتانیاهو نتواند یک دولت ائتلافی را تشکیل دهد،‌ انتخابات کنست (پارلمان) تکرار می‌شود.

 

به گفته او تا آن زمان نتانیاهو به تلاش خود ادامه خواهد داد.

 

بنابر این گزارش،‌ دو حزبی که نتانیاهو به دنبال پیوستن آن‌ها به دولت ائتلافی‌ است بر سر انتخاب یهودی‌های ارتدکس افراطی برای ارتش با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

 

بنابر اعلام سخنگوی این حزب،‌ در صورتی که آویگدور لیبرمن، وزیر سابق جنگ، بر بکار گرفته شدن آن‌ها اصرار کند،‌ انتخابات جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

سخنگوی این حزب در متنی که به بلومبرگ ارسال کرده،‌ همچنین گفته است که «در حال حاضر تصمیمی برای انحلال پارلمان وجود ندارد.»

 

به نوشته ایران اینترنشنال، پیشتر نیز رسانه‌ها از احتمال برگزاری دوباره انتخابات به دلیل امکان ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی خبر داده بودند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بلومبرگ فساد انتخابات اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم

وزیر امنیت داخلی اسرائیل با فریادهای نارضایتی خانواده‌های اسرای تظاهرات‌کننده در قدس مواجه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با فریادهای نارضایتی خانواده‌های اسرای تظاهرات‌کننده در قدس مواجه شد.

 تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی ساختمان دولتی را که بن گویر داخل آن بود محاصره کردند و علیه وی شعار سر دادند.

 

.

 

همچنین صهیونیست‌ها در خیابان‌های قدس اشغالی مجددا به خیابان‌ها آمدند و خواستار برکناری نتانیاهو و انعقاد توافق مبادله اسرا شدند.

 تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی خیابان‌های بیت‌المقدس را مسدود کرده‌اند و پلیس قادر به کنترل آنها نیست.

 

.

 

 خبرنگار الجزیره هم از درگیری بین تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی و پلیس در قدس در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو خبر داد.

پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش در تلاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در قدس است.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهتظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو