Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه اردن تنها راه‌حل برای پایان درگیری‌ها در منطقه را توقف اشغالگری و اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی دانست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آندرو موریسون» وزیر مشاور انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا امروز (یکشنبه) وارد امان پایتخت اردن شد و با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته پایگاه خبری عمون، «أیمن الصفدی» در این دیدار تأکید کرد که مناقشه فلسطینی-اسرائیلی همچنان که بوده هنوز هم ریشه درگیری‌ها در منطقه است و تنها راه‌حل پایان این درگیری‌ها پایان اشغالگری و اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی است.

او گفت که اقدامات این رژیم موجب نا امیدی و انسداد مسیر توسعه و کشاندن منطقه به سوی بحران و درگیری شده است.

وزیر خارجه اردن در ادامه خواستار تمرکز تلاش‌های بین‌المللی برای حل این مناقشه به وسیله توافقات سیاسی واقعی در راستای راه‌حل دو دولتی شد. راه‌حلی که در آن کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی تضمین شود.

الصفدی همچنین مدعی شد که راه‌حل دو دولتی تنها راه رسیدن به صلح فراگیر و حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

«آندرو موریسون» نیز گفت که کشورش به راه‌حل دو دولتی پایبند است و از تلاش‌ها در راستای نیل به آن حمایت می‌کند.

وزیر خارجه اردن در بخش دیگر سخنان خود به موضوع تجاوزات رژیم صهیونیستی به ساحت مسجدالاقصی پرداخت و گفت که این اقدامات تل آویو موجب انفجار موج دیگری از خشونت می‌شود. او خواستار احترام این رژیم به شرایط تاریخی و قانونی دایر بر مکان‌های مقدس و توقف تمامی اقدامات تنش‌زا در این اماکن شد.

تأکید وزیر خارجه اردن بر راه‌حل دو دولتی در حالی است که طبق گزارش‌ها طرح موسوم به «معامله قرن» که به زودی از سوی آمریکا رونمایی خواهد شد، موضوع دو دولتی را کاملا رد می‌کند. طبق اطلاعات درز یافته از طرح آمریکایی معامله قرن، واشنگنتن قصد دارد شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده در کرانه باختری را به اسرائیل واگذار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انگلیس رژیم صهیونیستی اردن معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه سلطنت عمان در این تماس با محکوم کردن اقدام های بی‌ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از مواضع قوی سلطنت عمان در خصوص تحولات اخیر در منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان