Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ارتش سوريه پس از درگيري هاي شديد با عناصر مسلح جبهه النصره، بر منطقه کفرنبوده در حومه شمال غربي حماه مسلط شد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، ارتش سوريه پس از درگيري هاي شديد با عناصر مسلح جبهه النصره، بر منطقه کفرنبوده در حومه شمال غربي حماه مسلط شد.
شبکه تلويزيوني روسيا اليوم با انتشار اين خبر افزود در همين حال ارتش سوريه به پيشروي خود به سمت منطقه الهبيت در شمال ادامه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار اين شبکه گزارش داد: فقط پس از گذشت چند ساعت از ورود نيروهاي سوريه به منطقه کفرنبوده، اين نيروها به طور کامل بر اين منطقه مسلط شدند. برخي منابع نظامي منطقه کفرنبوده را منطقه اي راهبردي توصيف کرده اند.
عناصر جبهه النصره پيشتر با حمله گسترده به کفرنبوده، بر آن مسلط شدند اما نيروهاي ارتش سوريه امروز کنترل اين منطقه را به طور کامل در اختيار گرفتند.
اکنون يگان هاي مهندسي ارتش سوريه در حال پاکسازي اين منطقه هستند. نيروهاي سوري همزمان در حال گلوله باران عناصر مسلحي هستند که از اين منطقه به سمت الهبيت و خان شيخون در حومه جنوبي ادلب عقب نشيني کرده اند.
منابع نظامي گفتند بيش از سي تن از عناصر مسلح کشته شدند و شماري از تجهيزات آنها منهدم شد و شمار ديگري از نيروها به سمت منطقه الهبيت فرار کردند.
ارتش سوريه همچنين براي تسلط بر برخي تپه هاي راهبردي در اطراف اين منطقه مانند تل الصخر تلاش مي کند. به گفته منابع نظامي، اين عمليات براي جلوگيري از حملات گروه هاي مسلح، ادامه خواهد يافت.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) با اعلام اين خبر نوشت که در عمليات ارتش سوريه تعدادي از تروريست‌ها کشته و ماشين آلات نظامي و سکوهاي پرتاب موشک آن‌ها منهدم شد.
يک منبع وابسته به معارضان نيز به روسيا اليوم گفت که از جنگنده‌هاي سوري از صبح امروز بيش از 40 مرتبه مواضع تروريست‌ها را بمباران کردند.

حملات راکتي تروريستها به حماه
چهار غيرنظامي در حمله راکتي تروريست ها به شمال استان حماه در سوريه کشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.
گروه تروريستي موسوم به هيات تحرير الشام (جبهه النصره سابق) مناطق عين الکروم و السقيلبيه در شمال استان حماه را با 20 فروند راکت هدف قرار داد.
در چند روز گذشته با افزايش نقض آتش بس در استان هاي حلب، حماه و ادلب از سوي گروه هاي تروريستي، ارتش سوريه و جنگنده هاي روسي مواضع تروريست ها را در اين مناطق زير آتش سنگين خود گرفته اند.

انهدام سکو‌هاي موشکي تروريست‌ها در حماه و ادلب
ارتش سوريه در واکنش به ادامه حملات و تجاوزات تروريست‌ها و نقض توافق منطقه کاهش تنش، سکوهاي موشکي تروريست‌ها در ريف حماه و ادلب واقع در شمال غربي اين کشور را منهدم کرد.
يگان‌هاي ارتش سوريه به نقض توافق منطقه کاهش تنش از سوي گروه‌هاي تروريستي واکنش نشان دادند و خسارت‌هاي سنگيني را به تروريست‌هاي مستقر در حومه شمالي حماه و حومه جنوبي ادلب وارد کردند.
نيروهاي ارتش سوريه با انجام عمليات متمرکز در محورهاي تحرکات گروه‌هاي تروريستي وابسته به «جبهه النصره» در شهرک‌هاي «اللطامنه»، «کفرزيتا» و «الهبيط» واقع در حومه‌هاي شمالي حماه و جنوبي ادلب، سکوهاي موشکي آنها را هدف قرار دادند.
خبرگزاري سانا در اين رابطه گزارش داد عمليات ارتش سوريه به کشته و زخمي شدن شماري از تروريست‌ها و انهدام اسلحه، تجهيزات، سکوهاي موشکي و تسليحات آنها منجر شد.
همزمان، گروه‌هاي تروريستي چند راکت به مناطق مسکوني و منازل غيرنظاميان در شهر «السقليبه» و شهرک «عين الکروم» در حومه شمالي حماه شليک کردند که در پي آن، خسارات گسترده‌اي به اموال عمومي و خصوصي و زيرساخت‌ها وارد شد.
حملات راکتي تروريست‌ها به مناطقي در ريف شمال غربي حماه به تخريب منازل مسکوني و آتش‌سوزي محصولات کشاورزي منجر شد.

ترکيه شبانه براي گروه هاي مسلح در سوريه تسليحات فرستاد
ترکيه محموله عظيمي از تسليحات را شبانه براي گروه هاي مسلح مخالف دولت سوريه ارسال کرده است تا به آنها در خنثي کردن حملات ارتش اين کشور تحت حمايت روسيه کمک کند.
بنابر گزارش اسپوتنيک، خبرگزاري رويترز به نقل از منابع خود در اپوزيسيون سوريه (گروه هاي مسلح مخالف) اين خبر را منتشر کرد.
به گفته اين منبع، آنکارا پس از آنکه مقامات کشور موفق نشدند روسيه را متقاعد نمايند که آتش درگيري را متوقف نمايد، اين تصميم را گرفت. آنها خاطرنشان کردند که حمله ارتش سوريه، به ورود پناهندگان غير قانوني به ترکيه دامن مي زند.
به گفته شاهدين، کاروان نظامي ترکيه در شب به بخش شمالي حماء واقع در نزديکي منطقه تحت کنترل شورشيان جبل الزاويه رسيد.
منابع عالي رتبه در اپوزيسيون سوريه (گروه هاي مسلح مخالف) خاطرنشان کردند که ترکيه ده ها ماشين زرهي، سيستم موشکي «گراد»، مجموعه هاي هدايت شونده و موشک براي آنها ارسال کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت، برای یاری رساندن به فلسطین و به مناسبت آغاز دهمین سال استقامت در برابر تهاجم متجاوزان، نیرو‌های مسلح یمن در سه روز گذشته شش عملیات موشکی و پهپادی اجرا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یحیی سریع افزود، نیرو‌های دریایی و موشکی یمن، چهار عملیات مشترک علیه چهار کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ اجرا کردند. دو کشتی مرسک ساراتوجا (MAERSK SARATOGA) و دیترویت (APL DETROIT) در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفتند. کشتی انگلیسی هووانگ پی یو (HUANG PU) در دریای سرخ و کشتی پرتی لیدی (PRETTY LADY) در زمان حرکت به سوی بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند. نیروی پهپادی یمن هم دو عملیات علیه دو ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ اجرا کرد.
وی خاطر نشان کرد: نیروی موشکی به اهداف اسرائیلی در ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطینی اشغالی حمله کرد. عملیات نظامی در یمن با یاری الهی با موفقیت به اهدافش رسید. نیرو‌های ما عملیات خود را به مبارزان در غزه تقدیم و بر ادامه حمله به همه اهداف متخاصم تاکید می‌کنند. بر ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سوی بنادر اشغالی در حال حرکت هستند تا زمان توقف تهاجم و پایان محاصره نوار غزه، تاکید می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند