Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شیرین طغیانی در جریان نطق پیش از دستور نشست امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری در ایران به ویژه در کلان شهر‌ها موضوع سد معبر می‌باشد؛ سد معبر یکی از مصادیق بارز از تخلفات شهری است که متاسفانه امروز در جامعه ما به یک تخلف عرفی تبدیل شده و در بسیاری از اوقات باعث رنجش خاطر شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه اظهار کرد: توجه به حقوق افراد از جمله مواردی است که در دین اسلام بسیار به آن تاکید شده است به طوری که در فتوای مراجع تقلید هم تجاوز به پیادرو‌ها و خیابان‌ها شرعا جایز نیست و از مصادیق بارز حق الناس به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع سد معبر در پیاده رو‌ها نه تنها در حرکت عابرین اختلال ایجاد میکند بلکه در برخی از موارد باعث احتمال ایجاد تصادف شده است و اعتراض به مغازه داران و کسانی که باعث سد معبر شده اند نتیجه‌ای در بر نداشته است، در مواردی حتی موجب برخورد نامناسب آن‌ها با عابرین پیاده و آزرده خاطر شدن آن‌ها شده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکر است تجاوز به حریم پیاده رو‌ها توسط برخی از کسبه تنها یکی از انواع سد معبر بوده و این سد معبر به شکل‌های دیگر نیز بروز پیدا میکند، اشکال دیگر سد معبر شامل دست فروشی ها، نصب پلاکارت‌های بدون مجوز و یا پارچه نوشته‌ها به صورت افقی در سطح معابر، توقف و پارک وسایل نقلیه در مکان نامناسب، ریختن مصالح ساختمانی هنگام تعمیرات یا ساخت و ساز در مسیر مردم، حفاری‌های غیر مجاز و فاقد اصول ایمنی است که منجر به ضایع شدن حقوق شهروندان می‌گردد.

شیرین طغیانی در پایان افزود: وظایف شهرداری در مقابله با موضوع سد معبر به دو دسته پیشگیری و رفع سد معبر در معابر تقسیم میشود و لازم است که شهرداری نسبت به بررسی، آسیب شناسی و ارائه راهکار‌ها و سیاست‌های تشویقی برای جلوگیری از بروز این تخلفات اقدام بنماید.


انتهای پیام/م

  جلسه شورای شهر اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا نادعلی، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اردیبهشت ماه بهار کتاب و کتابخوانی نیز اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد و بنده به عنوان رییس کمیته فرهنگی به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی اجتماعی در این جلسه شرکت کردم که این جلسه توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شد و شهرداری تهران نیز همکاری لازم را خواهد داشت تا اتفاق خوبی روی دهد.


وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در سال گذشته مناسب بود، تصریح کرد: بنا بر این است که امسال نیز با اقدامات مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها اتفاق خوبی را در این حوزه برای فعالان عرصه کتابخوانی و شهروندان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند