Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی خسروپناه، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان امروز، پنجم خردادماه در دومین روز از هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی و در غرفه ایکنا اظهار کرد: برپایی نمایشگاه علوم قرآنی یک اقدام ارزشمند، معنوی و قابل قبولی است که برپایی این نمایشگاه باید در مکان‌های دیگر نیز گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار افزایش کمی این نمایشگاه‌های علوم قرآنی در سطح استان شد و افزود: با توجه به استقبال مردم استان از برنامه‌های قرآنی نیاز است تا این نمایشگاه علوم قرآنی در شهرک‌های پرجمعیت اطراف سنندج نیز برپا شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، نمایشگاه علوم قرآنی را یک فضای معنوی ایجاد شده در ماه مبارک رمضان دانست و عنوان کرد: ایجاد این فضای معنوی و بازدید مردم از آن می تواندزمینه ساز تشویق و ایجاد انگیزه بین جوانان برای فعالیت های قرآنی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سبک زندگی قرآنی در جامعه اعلام کرد: امروزه به لحاظ نسبی نسبت به گذشته ترویج سبک زندگی قرآنی در وضعیت بهتری است اما با حد مطلوب و ایده آل فاصله داریم.
خسروپناه عنوان کرد: در حوزه نخبگان، فرهیختگان، اهل سواد کدهایی وجود دارد که مشخص می کند با سبک زندگی قرآنی فاصله داریم که قابل آسیب‌شناسی است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است و ادعای انقلاب اسلامی پیاده کردن سبک زندگی قرآنی و احکام الهی است و در بخش اجرایی آن مشکلات جزئی وجود دارد که موجب آسیب رساندن به سبک زندگی اسلامی شده است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، افزود: گاهی نقص قوانین، عدم برخورد با متخلفان، ناکارآمدی سیستم اداری موجب آسیب رساندن به سبک زندگی اسلامی می‌شود چرا که نوع نگاه به سیستم اسلامی است.
وی در ادامه گفت: انتظارات از یک جامعه اسلامی این است که قانون اسلامی، اجرای اسلامی، امنیت بالا ، شاخص‌های درآمدی خاص، حفظ جایگاه انسان‌ها و ... است.
خسروپناه عنوان کرد: ما در برخی شاخص‌های اسلامی بودن را رعایت می کنیم اما در بانکداری شیوه اسلامی را رعایت نمی‌کنیم و جامعه مذهبی به دلیل مسائل شرعی در استخدام در بانک ها اکراه و امتناع دارند.
وی افزود: وقتی فردی اصول و فروع دین را اجرا می کند انتظار این است که به لحاظ معیشتی و منبع درآمدی نیز اصول اسلامی را را رعایت کند چراکه عدم اجرای این امر سایر عبادات فرد را نیر باطل خواهد کرد و معیشتش بی برکت می‌شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان افزود: مردم انتظار دارند که در زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... یک همخوانی و همگنی بین آن ها برقرار باشد که اینگونه نیست.
وی اعلام کرد: دانشجویان ما جزء قشر پاک و تشنه فعالیت‌های قرآنی هستند و جزیره‌ای عمل کردن مسئولان موجب آسیب رساندن به این قشر جامعه می‌شود لذا شورای توسعه قرآنی باید علمی‌تر، دقیق‌تر و به روزتر عمل کنند.
خسروپناه یادآور شد: در حوزه قرآنی مانند حوزه ورزشی باید به فعالان قرآنی یک دید قهرمانی داشته باشیم و با این نگاه او را پرورش دهیم و مسابقات و برنامه های قرآنی برای این قهرمانان قرآنی به صورت ویژه برگزار شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی نمایشگاه علوم قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود