Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز سفر منطقه‌ای خود امروز در مسقط با یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر مسئول در امور خارجه عمان دیدار کرد.
در این دیدار آخرین وضعیت منطقه و تحولات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت صلح و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، نسبت به سیاست‌های مخرب امریکا و برخی متحدان آن کشور در منطقه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابطی متوازن و سازنده با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش در منطقه نیست، پایان تحریم‌ها و بهره مندی همه کشورهای منطقه از منافع همکاری‌های اقتصادی را متضمن آرامش و ثبات در منطقه دانست و گفت: اعمال تحریم علیه ایران یک تجربه شکست خورده است که پیش از این بارها امتحان شده بود.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این ملاقات با تائید شرایط خطیر منطقه بر لزوم خویشتن داری همه طرف‌ها تاکید کرده و خواستار ادامه رایزنی‌های نزدیک دو کشور گردید.

عراقچی همچنین در ملاقات جداگانه ای با بدر البوسعیدی قائم مقام وزارت خارجه عمان، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در تمامی زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

کد خبر 4626844 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه امريكا سید عباس عراقچی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه سلطنت عمان در این تماس با محکوم کردن اقدام‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از مواضع قوی سلطنت عمان در خصوص تحولات اخیر در منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه