Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان بر تشکیل تیم‌های واکنش سریع اطفای حریق در استان اشاره کرد و گفت: باید برخورد قضائی و انتظامی با عاملان آتش‌سوزی‌های عامدانه در جنگل‌ها و مراتع لرستان صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران ویژه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع لرستان بابیان اینکه سرمایه‌های اصلی استان‌های زاگرس نشین جنگل است اظهار داشت: به دلیل اهمیت بالای این موضوع وظیفه ملی و نسل آینده ما محافظت از جنگل‌ها است و با توجه به پر بارش بودن سال جاری و به وجود آمدن مراتع خوب احتمال خطر آتش‌سوزی در جنگل‌های استان بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و اطفای حریق تنها وظیفه سازمان‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی نیست بلکه این موضوع بایستی فراگیر و مشارکتی شود، افزود: باید جریان‌ها و حساسیت‌های اجتماعی را نسبت به پیش‌گیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع افزایش دهیم و تمام سازمان‌ها و نهادها ازجمله ائمه جمعه و جماعات، نیروهای مردمی، بسیج، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، آموزش‌وپرورش و صداوسیما به دلیل داشتن طیف گسترده مخاطب را روی این موضوع حساس کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت قادر به تأمین نیروی انسانی برای همه نقاط صعب‌العبور دارای پوشش گیاهی نیست، عنوان کرد: هرکسی در منطقه خود حافظ منابع طبیعی خود باشد، دهیاری‌ها و شوراها باید نسبت به اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه اقدام کنند.

خادمی با تأکید بر تشکیل تیم‌های واکنش سریع اطفای حریق در استان تصریح کرد: متناسب با هر منطقه این تیم‌ها تشکیل شوند و طبق تفاهم‌نامه با بسیج و سپاه نیز در این راستا اقدام شود؛ همچنین از ظرفیت عشایر نیز می‌توان برای اطفای حریق در مراتع استفاده کرد و این مهم بایستی با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی این قشر از جامعه محقق شود، باید برخورد قضائی و انتظامی با عاملان آتش‌سوزی‌های عامدانه در جنگل‌ها و مراتع استان صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم بر اثر انفجار مخزن مواد نفتی طعمه حریق شد.

به گزارش صداوسیما، این آتش‌سوزی که وسیع و گسترده گزارش شده به کارخانه‌ها و خیابان‌های مجاور نیز سرایت کرده و هر لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود.

عملیات اطفای حریق در منطقه در حال انجام است و آتش تقریبا مهار شده، ولی مخزن اصلی در حال سوختن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیرو‌های آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس و تعدادی از مسئولان استان در محل حریق مستقر هستند.

تعداد مصدومان این حادثه تا کنون دو نفر اعلام شده که توسط پرسنل اورژانس قم به مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق