Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@07:26:12 GMT

کلیپ جنجالی مدارس توسط دشمن ساخته شده

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۹۵۹

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ کلیپ منتشر شده درباره مدارس در فضای مجازی، توسط دشمن و فضاهای رسانه‌ای‌ آنها ساخته شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، در همایش بزرگداشت سالروز حماسه تاریخی آزادسازی خرمشهر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین و همچنین تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد ضمن اینکه بهره کافی را از این ماه می‌بریم، بتوانیم از محبان و رهروان راه مولای متقیان علی(ع) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امروز اینجا خاطرات دوران دفاع مقدس مرور شد و می‌خواهیم در مورد سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و سپس نگاه امام خمینی(ره) در تبیین این مسأله و آنچه فراروی ما قرار دارد، صحبت کنیم. 

کاظمی ادامه داد: روز سوم خرداد آنقدر اهمیت دارد و به قدری در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی ما بزرگ است که می‌ارزد از این گردهمایی‌ها متعدد برگزار و اتفاقات آن بازخوانی شود؛ شاید بتوان گفت پیروزی ما در فتح خرمشهر تثبیت نظام و انقلاب بود. 

وی گفت: خرمشهر نماد مقاومت و ایثار است که از همین جا سلام و درود به روح پرفتوح همه شهدایی که افتخار را برای نظام جمهوری اسلامی آفریدند، می‌فرستم؛ این شهدا واقعا نقطه عطفی در معادلات انقلاب اسلامی در مواجهه با سیاست‌های بین‌المللی، قدرت نظامی و از بین بردن توان نظامی دشمنان انجام داده‌اند که از مهم‌ترین آنان می‌توان شهید صیاد شیرازی، شهید باقری و شهید جهان‌آرا نام برد. 

کاظمی افزود: دشمن چهل سال انواع استراتژی‌ها را برای شکست انقلاب در پیش گرفته و هر روز اقدامات مختلفی انجام داده ولی به نتیجه نرسیده است، به طور مثال جنگ هشت ساله و پیروزی خرمشهر، درسی به دشمنان ما داد که هرگز هوس تهاجم به جمهوری اسلامی نداشته باشند؛ اما دشمن از پا نمی‌نشیند و برای نشان دادن قدرت و سلطه خود در جهان، مسیر تسلط بر ادراک و افکار عمومی را در پیش گرفته است. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای اینکه دشمن بتواند ادراک و اندیشه مردم را به سمت خود بکشاند و آنها را مغلوب کند، در چند مسیر حرکت می‌کند؛ جنگ نرم اولین مسیری است که می‌خواهد سبک زندگی و ذائقه‌ها را تغییر دهد که در کوچه و پس‌کوچه‌های خیابان، شواهد را می‌بینید که نیتش این است تغییر ذائقه‌ها را در نوجوانان و جوانان ایجاد کند، اما در این مسیر هم موفق نشد چون این جنگ فرهنگی چهل سال است که وجود دارد، اما امروز محاصره اقتصادی را تشدید کرده و همچنین جنگ نرم را با اعماق وسیع‌تری دنبال می‌کند. 

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین ادراک عمومی و واقعیت‌های موجود در جامعه است تا به واسطه آن بتواند رفتارهای اجتماعی مورد نظر خود را در جامعه شکل دهد. دشمن در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که یک نمونه از آن را اخیراً در آموزش و پرورش شاهد بودید، برعلیه ما گام برمی‌دارد و به دنبال این است که اعتماد عمومی مردم را با بزرگنمایی و سیاه‌نمایی و حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و... را نسبت به کلیت نظام تغییر دهد. 
کاظمی ادامه داد: دشمن اول نهاد روحانیت، ولایت، سپاه، بسیج و سپس نهاد آموزش و پرورش و همچنین مسؤولین نظام را نشانه‌ می‌گیرد و وقتی بر افکار عمومی اینطور تأثیر می‌گذارد و کلیپ‌هایی را پخش می‌کند، یعنی همه اینطور هستند؛ حالا یک یا دو مورد در فضای عمومی و اقتصادی ناهنجاری بوده، ولی اینکه دشمنان میزان حداقلی را می‌خواهد به عمومیت جامعه تعمیم و بی‌اعتمادی را رواج دهد، باید هوشیار باشیم زیرا آموزش و پرورش بالاترین سرمایه اجتماعی نظام است که دشمن می‌خواهد این سرمایه را از بین ببرد و رفتارهای اجتماعی را مدیریت کند.  

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: هر کشوری یک مؤلفه قدرت نرم به عنوان مزیت رقابتی خود در اعمال سیاست‌ها و قدرتهایش در جهان برای معادلات بین المللی و نظامی دارد و بقیه مؤلفه‌های قدرت را در سایه آن کسب می‌کند. جمهوری اسلامی بالاترین مؤلفه قدرتش، قدرت نرم فرهنگی و حاکمیت ارزش‌های دینی و ولایت‌پذیری این جامعه است که در محور این جنگ نرم، آموزش و پرورش قرار دارد. 

کاظمی اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی را بزند و دنبال این است که اگر این ستون فقرات فرهنگی با مشکل مواجه شود، دشمن موفق خواهد شد؛ هر چند دشمن در برخی از بخش‌ها موفق شده، اما ما نخواهیم گذاشت آموزش و پرورش در این میان آسیب ببیند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: پنج کلیپ منتشرشده در فضای مجازی توسط دشمن و فضاهای رسانه‌ای‌شان به صورت کاملاً هدایت شده انجام شد و حالا در فضای آموزش و پرورش در حال از بین بردن اعتمادی است که مدیر و یک معلم به عناصر فرهنگی می‌کنند. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش رقص در مدرسه کلیپ جنجالی مدارس جوشن کبیر شب قدر برگزیت علی ربیعی علی لاریجانی مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور

تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

به گزارش تسنیم، در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • ساخت مدارس باید مطابق با اقلیم سیستان و بلوچستان باشد
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • اسکان موقت نوروزی ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در مدارس آذربایجان‌غربی