Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز عده ای در جنگ اقتصادی جسدهای مردم را زیر پا می گذارند، آنها اسلحه ای را که برای مقابله با دشمن باید دست بگیرند، به صورت رگبار به روی مردم گرفته اند.

به گزارش فارس ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در آیین گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی که در حسینیه ثارالله ستاد سپاه استان برگزار شد، با تسلیت سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) و گرامیداشت ایام مقاومت و حماسه‌های ماندگار ملت بزرگ ایران اظهار کرد: امام(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و اهمیت این عبارت ایشان می‌طلبد اهمیت خرمشهر و بخشی از اهداف دشمن در آغاز جنگ تحمیلی و تصرف این شهر بازخوانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اول دشمن سقوط کامل نظام اسلامی بود، افزود: 25 شهریور 1359 صدام مصاحبه ای داشت که در آن قرارداد 1975 الجزایر که آخرین قرارداد مرزی ما با عراق بود و حتی خود صدام معاون حسن البکر به عنوان طرف مقابل ایران در الجزیره آن را امضا کرده بود را پاره کرد و گفت من برای همیشه این قرار داد را مرده اعلام می‌کنم.

ذوالنوری ادامه داد: هدف دوم تجاوز تجزیه کشور بود؛ در همین خوزستان که نقطه شروع جنگ بود صدام نقشه ای تهیه کرده و خط مرزی کشور را در آن جابجا کرده بود. بخشی از ماهشهر و مسجد سلیمان و اندیمشک و جنوب استان ایلام را به عنوان استان چندم عراق و در بعضی از نقشه‌ها به عنوان عربستان آزاد اعلام و اسم گذاری کرده بود و الاهواز، عبّادان، محمره و خفاجیه (سوسنگرد) در آن دیده می‌شد؛ روزهای اول جنگ از خرمشهر به عنوان مروارید شط العرب اسم می‌بردند.

وی با اشاره به غائله‌های خودمختاری ضدانقلاب در استان‌های مرزی افزود: پان عربیسم و ناسیونایسم عربی از این دسته بودند؛ کسانی هم که رژه شهریور سال گذشته را به خاک و خون کشیدند تفاله‌های همان جریان استکباری بود که برای از بین بردن وحدت شکل گرفته بود؛ زمانی که بدن‌های مردم عرب زیر شنی‌های تانک له می‌شد، اینها در بعضی محورهای جبهه جلوی نیروهای بعثی گاو و شتر سر می‌بریدند و هلهله می‌کردند و شعارهای تجزیه طلبانه سر می‌دادند.

ذوالنوری تصریح کرد: مشابه همین قضیه خودمختاری در جنوب کشور و جنوب شرق، اشرار سیستان، جنوب و شرق و شمال خراسان، درگیری‌های گنبدکاووس و ترکمن صحرا، درگیرهای جنگل‌های شمال کشور، قضیه پان ترکیسم و خلق مسلمان در شمال غرب، گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان در غرب کشور، مقوله شوم تجزیه طلبی و ماجرای شیطان پرستی تا مناطقی از جنوب کشور تا آنجا که هیچ استان مرزی امن نبود و هر کدام از این حوادث به تنهایی کافی بود تا یک نظام ریشه دار را از پای درآورد اما انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی که پایدار ماند، ریشه در اعتقادات و باورهای عمیق و وثیق مردم داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان خوزستان از میادین اصلی تاخت و تاز دشمن بود، افزود: اول جنگ دو استراتژی داشتیم یکی طیف ملی گرا و نفوذی‌های بیگانه ولیبرال‌ها و جریان بنی صدر بود؛ بنی صدر می‌گفت تانک‌های ما آمریکایی است و توان مقابله با دشمن نداریم، ایستادن در خوزستان ورود به مهلکه است باید زمین بدهیم و زمان بگیریم. بنی صدر معتقد بود ما باید پدافند را در نقاط دورتری چون ارتفاعات تنگه فنی و یا لرستان مستقر کنیم.

وی ادامه داد: تفکر دیگری که در ابتدای جنگ مطرح بود، مقاومت، ایستادگی و عاشورایی جنگیدن بود و افرادی همچون رهبر معظم انقلاب، شهید چمران، شهید غیوراصلی، شهید جهان آرا و برخی فرماندهان دیگر که هنوز کشور از نعمت وجودشان برخوردار است، این راهبرد را داشتند. سردار شهید اسماعیل شوشتری از شاگرادن کلاس قرآن مقام معظم رهبری در مشهد بودند. نقل شده که این شهید بزرگوار طرحی را برای آزاد سازی خرمشهر برای ارائه به بنی صدر آماده کرده بوده و وی گفته که فرصت شنیدن این اراجیف را ندارد.

ذوالنوری عنوان کرد: بنی صدر اجازه همکاری ارتش و سپاه را نمی داد و اگر فردی از ارتش چنین چیزی را مطرح می‌کرد، توبیخ می‌شد. در زمان بنی صدر عملیات عمده ای نداشتیم. عملیاتی در غرب کرخه داشتیم که گروهی از مقنّی‌های یزدی آمدند معبری زیر رودخانه کرخه زدند تا خط شکنان بتوانند عبور کنند. اما این عملیات در اثر سوء مدیریت بنی صدر شکست خورد زیرا باور و اعتقادی پشت آن وجود نداشت و تا آخر جنگ می‌دیدیم که لاشه‌های تانک‌های چیفتن ما هنوز در اطراف جاده پراکنده بود و ما از دیدن آن زجر می‌کشیدیم.

وی افزود: پس از عزل بنی صدر، چند عملیات از جمله عملیات فرمانده کل قوا، طریق القدس، ثامن الائمه(ع) که امام فرمود فتح الفتوح است، انجام شد و این عملیات وسیع و برق آسا با همکاری ارتش و سپاه و لشکر 88 خراسان انجام شد و دشمن تلفات سنگینی داد و نهایتا منجر به شکست حصر آبادان شد.

ذوالنوری با اشاره به اینکه عملیات بزرگ فتح المبین در فروردین سال 61 اولین عملیاتی بود که مزه بکار گیری تجهیزات اغتنامی دشمن را چشیدیم، تصریح کرد: در این عملیات مقدمه تشکیل توپخانه سپاه فراهم شد، دشمن از این عملیات گیج و منگ شده بود جبهه راکد ما که در دوران بنی صدر فقط شکست را می‌چشید، یک دفعه عملیاتی شد و در گستره پنج هزار کیلومتر مربع پیش آمد و 40 روز پس از آن یعنی در 10 اردیبهشت سال 61 عملیات بیت المقدس آغاز شد.

وی با بیان اینکه اهمیت خرمشهر برای دشمن از اهواز بیشتر بود، تاکید کرد: از زمان امپراطور عثمانی عراق اهمیت و استقلال و هویت چندانی نداشت و از آن به عنوان بین النهرین و زیرمجموعه عثمانی اسم می‌بردند، بین ایران و عثمانی بر سر حاکمیت اروند رو اختلاف ریشه داری وجود داشت و خرمشهر و بصره مثل دو کفه یک ترازو در حاکمیت و تسلط بر اروندرود موضوعیت داشت؛ خرمشهر نقش سمبلیک داشت و متجاوزان بعثی در سنگرهای خود در خرمشهر نوشته بودند «جئنا لنبغی فی المحمره».

رئیس کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: صدام در سه مصاحبه بیان داشت که اگر ایرانی‌ها خرمشهر را بازپس بگیرند من کلید بصره را می‌دهم و بعدها نامردی کرد و کلید را تحویل نداد؛ آهن آلاتی که در زمان تسخیر خرمشهر از گمرکات به دست آورده بودند به طور عمودی در شعاع گسترده ای کاشته بودند مبادا ما برای خرمشهر چترباز بفرستیم. تمام تدابیر را برای حفظ خرمشهر اندیشیده بودند؛ پنج ردیف استحکامات دفاعی ایجاد شده بود و حفظ خرمشهر و حفظ بصره برای آنها مهم بود صدام وقت ویژه ای برای آن گذاشته بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ذوالنوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به شعار سال، گفت: شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی ظهر امروز در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان شهرستان کاشان با بیان اینکه باید قدر انقلاب و ماه رمضان را بیشتر داشته باشیم، اظهار داشت: آرزوی انبیاء تشکیل حکومتی بر مبنای دین مبین اسلام است و انبیاء حکومتی همانند حکومت انقلاب اسلامی را نداشتند.

وی افزود: اولین وظیفه ما در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ و حراست از این نهاد مقدس است و هرچه مسئولیت ما بیشتر می‌شود باید خود را به خدا نزدیک‌تر کنیم چراکه افراد در برابر مسئولیت وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: پیام رهبر معظم انقلاب همان پیام نائب امام زمان(عج) است و امروز وظیفه داریم فرمایشات ایشان را با این دید نگاه کرده و عمل کنیم و باید شعارهای سال و بیانیه گام دوم به گفتمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاطی که در تحقق گفتمان‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب موثر. بوده، مدارس است، گفت: در 19 دی سال گذشته رهبری فرمودند که علت پیشرفت کشور به نظر سوی دشمن حضور مردم بوده و سیاست دشمن نبود دشمن در صحنه است.

حسینی تصریح کرد: وقتی دشمن جنگی را انجام می‌دهد، دشمن شکست می‌خورد و این مهم به دلیل حضور مردم است و هرجا مانع از حضور مردم شدند، شکست خوردیم به نحوی که در بخش‌هایی از اقتصاد که مردم مشارکت نداشتند، شکست خوردیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه مشاغل خانگی تاکید کرد: کاشان در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌هایی بسیار زیادی دارد اما باید زنجیره تولید این حوزه در منطقه تکمیل و تقویت شود تا محصول تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • (ویدئو) ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند