Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: حدود ۶ تا ۷ میلیون بیمار شناسایی نشده مبتلا به فشار خون داریم که پویش ملی کنترل فشار خون بالا کمک می کند حداقل ۲ میلیون نفر از افراد بالای ۳۰ سال از وجود یا فقدان فشار خون خود مطلع شوند و اگر مبتلا هستند فشار خون خود را کنترل کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، علی رضا مغیثی روز یک شنبه درباره پویش ملی کنترل فشار خون بالا که توسط وزارت بهداشت در حال برگزاری است، افزود: برآورد ما این است که ۱۵ میلیون نفر از افراد بالای ۳۰ سال فشار خون دارند که ۵۰ درصد شناسایی شده اند و از این تعداد ۵۰ درصد درمان می گیرند و فقط ۲۰ درصد کنترل موثر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظار داریم حداقل یک میلیون نفر در این پویش ملی، درمان موثر دریافت کنند و بعد از اتمام طرح نیز در اختیار سیستم نظام سلامت در شهرها، روستاها و حاشیه شهرها باشند.

مغیثی بیان کرد: بر اجرای پویش ملی کنترل فشار خون بالا نظارت پنج لایه اعمال می شود. این نظارت از سطح ستاد وزارت بهداشت شروع می شود و تا سطح خانه بهداشت در روستاها ادامه خواهد داشت. ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی قطب و غیر قطب، مراکز جامع خدمات سلامت در شهرستان ها، پایگاه سلامت در شهر، خانه بهداشت در روستا و ایستگاه هایی که در محل تجمع مردم برای سنجش فشار خون ایجاد می شوند، در این طرح مورد نظارت و پایش قرار می گیرند.

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت درباره هدف پایش این طرح اظهار داشت: هدف از پایش، نظارت بر حسن اجرای انجام کار در طول دوره این پویش ملی و شناسایی ناکارآمدی ها، نا به سامانی ها، اشکالات برنامه و انطباق وضعیت موجود با وضعیت مطلوب برنامه است. در طول اجرای این پویش ملی، اهداف کوچکتری همچون حصول اطمینان از ابلاغ تمامی دستورالعمل ها به همه پرسنل و اطمینان از ابلاغ آن به کارگزاران، راهنمایی، هدایت و آموزش کارکنان در صورت لزوم، استفاده بهینه از منابع، نظم کاری بیشتر، ایجاد انگیزه در کارکنان، حفظ وحدت و یک پارچگی بین کارکنان، وحدت رویه از ستاد تا سطح مرکز خدمات جامع سلامت را نیز دنبال می کنیم.

مغیثی گفت: ناظران موظف هستند بازخوردها را همان روز به سطح بالاتر گزارش کرده و ملزم به رفع کاستی ها هستند. اگر لازم به ورود به یک مساله از سطح بالاتر از ناظر باشد برای رفع مشکل سطح بالاتر ورود می کند و تمام فعالیت ها در ستاد نیز رصد خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است