Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلت ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری الجزایر در حالی به پایان رسید که هیچ فردی مدارک خود را جهت ثبت‌نام ارائه نکرد.به گزارش بلاغ،در حالی‌که دولت الجزائر ۴ جولای را به عنوان زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده است اما هیچ فردی به عنوان نامزد این انتخابات ثبت‌نام نکرد.

رسانه‌های الجزائر گزارش دادند که نیمه شب گذشته مهلت ثبت‌نام از نامزدها به پایان رسید بی‌آنکه هیچ فردی مدارک ثبت‌نامی خود را ارائه کند و این به معنای غیر ممکن بودن برگزاری انتخابات در موعد مقرر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «النشره» نیز گزارش داد که شورای قانون اساسی الجزائر قرار است بیانیه‌ای برای تشریح اقدام بعدی صادر کند و حال آنکه قانون اساسی تأکید دارد که «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت تا ۹۰ روز این منصب را بر عهده خواهد داشت و در این دوره بایستی انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

پیشتر وزارت کشور الجزائر اعلام کرده بود که ۷۷ نفر از جمله برخی نمایندگان احزاب مختلف به خصوص «عبدالعزیز بلعید» رئیس حزب جبهة المستقبل، «بلقاسم ساحلی» رئیس حزب «التحالف الوطنی الجمهوری» و «الطیب ینون» رئیس حزب الجبهه الجزائریة للتنمیة و الحریة و العدالة، از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داده‌اند.

وبگاه «العربی‌الجدید» نیز دیروز به نقل از برخی منابع نزدیک به دولت الجزائر گزارش کرد که نهادهای حاکمیتی اثرگذار در کشور در تلاش هستند تا راهکاری برای حل بحران کنونی ارائه کنند و احتمالا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر چهارم جولای نیز به تعویق خواهد افتاد.

این منابع گفتند که دولت الجزائر به نخست‌وزیری «نور‌الدین بدوی» احتمالا تا اواسط ژوئن آینده استعفا خواهد کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • احتمال تعلیق موقت تباس از ریاست لالیگا
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی