Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جعفر زارعی زاده در نشست برنامه ریزی فرهنگ اهدای عضو به مناسبت هفته پیوند و اهدای عضو در شهرستان گناوه افزود: امروزه اهمیت موضوع اهدا و پیوند اعضا برای همه روشن است و با اهدا عضو می‌توان جان چندین نفر را نجات داد.

وی افزود: پیوند عضو در کشور ما از موضوعات نوپا است که در حال فراگیری و جدی شدن است، ولی دارای مسائل خاص خود مانند مسائل اعتقادی است که این امر نیاز به فرهنگ سازی گسترده و زمان بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تقدیر از حمایت و پشتیبانی مسئولان شهرستان گناوه گفت: پشتیبانی مسئولان و دست اندر کاران مختلف مانند شما از این امر مهم بسیار ارزشمند است که جای تقدیر دارد.

زارعی زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری بر اهدا عضو تاکید دارند و ما در حال تلاش برای فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه هستیم.

وی گفت: باید در این زمینه اعتمادسازی بین مردم انجام شود که مرگ مغزی قابل برگشت برای زندگی مجدد فرد مبتلا به آن نیست و باید با آگاه سازی جامعه را به این باور و اعتماد برسانیم تا خانواده‌هایی که دچار چنین حوادثی می‌شوند نسبت به اهدای عضو در این زمینه گام بردارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کمک علما و مسئولان در شهر‌ها برای گسترش فرهنگ اهدا عضو و فرهنگ سازی این موضوع بسیار مهم است که امید است همه با کمک هم به فرهنگ سازی در این زمینه به یاری نیازمندان و بیماران بشتابیم.

فرماندار گناوه نیز در این نشست  با تسلیت ایام شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) بیان کرد: : اهدا عضو، احیا دوباره زندگی بیماران نیازمند اهدا عضو است و با این عمل خداپسندانه زندگی دوباره به این افراد اهدا می‌شود.

سید علی پاک نژاد با تقدیر از همه کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند افزود:همزمان با هفته اهدا عضو، خانواده زنده یاد علی محمدی از شهرستان گناوه با عمل خیرخواهانه خود اعضای این مرحوم را اهدا و ۳ نفر را از مرگ نجات دادند که جای تشکر از خانواده آن مرحوم است.

فرماندار گناوه تصریح کرد:در حال حاضر تعداد زیادی از افراد نیازمند اهدا عضو در جامعه ما در نوبت پیوند عضو هستند که باید برای نجات جان آن‌ها فرهنگ اهدا عضو را در جامعه فرهنگ سازی و گسترش داد.

پاک نژاد گفت: قطعه‌ای برای دفن اهداکننده عضو در شهرستان به نام قطعه اهدا کننده عضو در آرامستان شهرستان گناوه در نظر گرفته شده است و صحبت‌ها انجام شده است که قطعه ایثارگران مناسب است.

وی عنوان کرد: در زمینه اهدا عضو در شهرستان گناوه انجمنی برای این امر به صورت زیرمجموعه انجمن استان تشکیل شود و جلسات مستمر و منظم با تشکیل کارگروه داشته باشد و آموزش رضایت گرفتن از خانواده‌ها از وظایف انجمن که امید است با تشکیل این انجمن این امر نیز انجام شود.

فرماندار گناوه گفت: سرکشی و بازدید از خانواده‌های اهدا کنندگان عضو و رسیدگی به آن‌ها در شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

پاک نژاد ادامه داد: پخش کلیپ‌ها و اطلاع رسانی در فضای مجازی و پخش بروشور و نصب تصاویر آموزشی و تبلیغ از طریق فیش‌های آب و برق و بانک‌ها می‌تواند در این فرهنگ سازی در جامعه مؤثر باشد که باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند و کمک از بخش خصوصی و مردمی در دستور کار باشد.

انتهای پیام/م

پیوند عضو در کشور ما از موضوعات نوپا است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد هزار و ۲۹۵ داوطلب زن و مرد از حوزه امتحانی شهرستان گناوه در آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در شهرستان گناوه افزود: از مجموع تعداد داوطلب آزمون سراسری در شهرستان گناوه، ۸۸۶ نفر مرد و ۴۰۹ نفر زن هستند.

وی گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۳ مربوط به حوزه امتحانی شهرستان گناوه در گروه‌های علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، با حضور ۵۴۷ داوطلب، و بعد از ظهر همان روز در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه با شرکت ۱۷۵ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین روز آزمون، صبح روز جمعه هفتم اردبهشت ماه جاری، گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۷۳ داوطلب در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

بیش از ۱۰۰ نفر عوامل در برگزاری کنکور در گناوه

ضرغام مردانی ضمن تقدیر و تشکر از همه نهادها و اداراتی که در برگزاری این آزمون همکاری دارند، گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی در امر برگزاری این آزمون همکاری خواهند داشت.

مردانی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان با بیان اینکه درب حوزه رأس ساعت ۶:۳۰ باز خواهد شد، گفت: داوطلبان از به همراه داشتن خودکار، ماشین حساب و هرگونه وسیله الکترونیکی یا گیرنده دیجیتالی خودداری کنند.

وی گفت: همراه داشتن کارت ورود به جلسه، شناسنامه یا کارت ملی و یا ارائه مدرک معتبر و عکس دار از مدرسه، عدم ترک محل حوزه برگزاری آزمون تا قبل پایان آزمون، بسته شدن درب محل حوزه رأس ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از دیگر نکاتی که داوطلبان باید توجه کنند.

کد خبر 6087990

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک