Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر پیاده روی می کنیم چه کفشی بپوشیم؟
پرهام پارسانژاد فیزیوتراپیست ، درباره راهکار‌هایی برای کاهش درد و التهاب ناشی از پیاده‌روی اظهار کرد: پیاده روی ورزشی بسیار مفید است که می‌توان برای حفظ سلامتی و بهبود عملکرد بدن از آن استفاده کرد؛ این ورزش جزو تنها ورزش‌ پیش رونده محسوب می‌شود و بهتر است زمان آن را به مرور افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از نکات مهم که در هنگام پیاده روی باید به آن توجه کرد، انتخاب کفش مناسب است؛ کفش پیاده روی باید علاوه بر آنکه تمامی عضو‌های عرضی و طولی پا را می‌پوشاند، انعطافی مناسب نیز داشته باشد تا بتواند شما را در پیاده روی طولانی همراهی کند؛ این کفش باید بتواند تا حد ممکن جلوی ضربه‌های وارده به پاشنه را گرفته و از بروز اختلالات جلوگیری کند، کفی کفش استفاده شده در هنگام پیاده روی باید علاوه بر انعطاف پذیری، نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد؛ معمولا پاشنه‌ای به حدود سه سانت می‌تواند عملکردی مناسب برای یک فرد عادی داشته باشد.

بهتر است اگر قصد پیاده روی در کوه یا مسیر‌های ناهموار را دارید از کفش‌های با ساق متوسط استفاده کنید، این دسته از کفش‌ها می‌تواند مچ پا را در مقابل پیچ خوردگی‌ها و آسیب دیدگی‌ها حمایت کنند.

پیاده روی در مسیر‌های ناهموار و سطوح شیب دار ریسک ابتلا به آسیب‌های زانو، لگن و مچ پا را بیشتر می‌کند؛ پس بهتر است برای پیاده روی به سراغ سطوح هموارتر برویم و توجه داشته باشیم که ایجاد آسیب در هر یک از اعضای بدن مثل پیچ خوردگی پا، آسیب به سایر اندام‌ها و مفاصل مثل زانو، لگن و مینیسک را به همراه خواهد داشت.

اهمیت خرید کفش‌های مناسب

انتخاب کفش مناسب موضوعی با اهمیت است که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کنیم؛ برخی از افراد بعد از خرید کفش غیر استاندارد تلاش می‌کنند تا با راهکار‌های عجیبی آن را به حالت ایده‌آل نزدیک کنند، اما کفش مناسب باید از همان ابتدا پوشش مناسبی در پا ایجاد کند.

با نزدیک شدن به فصل گرما استفاده از کفش‌های صندل در بین افراد جامعه بیشتر طرفدار پیدا می‌کند؛ به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید کفش‌های صندل و روباز را دارید توجه کنید این کفش بتواند تمام نقاط مهم و قوس‌های کف پا را پوشانده و کفی آن از انعطافی مناسب برخوردار باشد، استفاده از کفش‌های صندل نباید به اعمال فشار به سایر نقاط و اعضای بدن منجر شود.

در برخی موارد پیاده روی و اعمال فشار مداوم به کف پا به ایجاد اختلال در عصبی که بین انگشت دوم و سوم پا قرار دارد منجر خواهد شد؛ در برخی موارد پیشنهاد می‌کنیم با بستن انگشتان دوم و سوم به هم تا مدتی از اعمال فشار به این عصب جلوگیری کنیم تا به مرور زمان بهبود پیدا کند؛ این اختلال اغلب در سربازانی که مجبور به انجام رژه طولانی مدت می‌شوند، دیده می‌شود.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کفش پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های افراد پر انرژی

شما معمولا افراد دور و بر خود را چگونه ارزیابی می‌کنید و چطور به ان‌ها برچسب می‌زنید معیار شما برای سنجش افراد چیست؟
افرادی که می‌شناسید و در طول روز با ان‌ها در ارتباط هستید چه نوع انرژی‌هایی دارند
آیا برای شما پیش آمده که بعد از ملاقات و گفتگو با این افراد احساس کنید انرژی خوبی دارید
و یا از گفتگو با آن‌ها چیزی آموخته باشید
و یا برای شروع انجام کاری انگیزه نداشتید، ولی زمانی که با دوستی ملاقات کردید و با او صحبت کردید نگاه شما تغییر کرده متحول شده باشید؟

برای این که متوجه شویم آدم‌های اطراف ما از چه نوع انرژی‌هایی برخوردار هستند و این که، سطح انرژی آن‌ها چگونه است می‌توانیم از بازخورد‌های خودمان بهتر تشخیص دهیم

در واقع انتظاری که ما از دیگران داریم این است که در کنارشان حال خوبی را تجربه کنیم و حضور آن‌ها نه تنها آرامش ما را سلب نکند بلکه کمک کند حس بهتر و خوشایندی را تجربه کنیم

می‌دانید که تاثیر انرژی از یکدیگر به صورت متقابل است
اگر بخواهید از خودتان سوال کنید که نقش شما در تاثیر گزاری در مقابل دیگران چیست چه چیزی می‌گویید و چه نظری دارید
آیا من در ارتباطات بین فردی قادر هستم کمک موثری برای ایجاد انگیزه دیگران باشم آیا می‌توانم نگاه زیبا و موثر داشته باشم آیا زیبایی‌های جهان هستی را به وضوح دیده و آن را درک می‌کنم

آیا قادر به درک زیبایی‌های خلقت و کائنات هستم
و از این همه زیبایی‌ها به وجد آمده خدا را ستایش می‌کنم
آیا در هنگام صحبت کردن و سخن گفتن نگاه امیدوار و مثبت دارم

اگر شما دنیا را این چنین می‌بینید بر خود ببالید و بدانید که شما هم قادر هستید منبع انرژی، شور و عشق و آرامش برای اطرافیان خود باشید
افرادی که مرتب از روزگار گلایه و شکایت می‌کنند چطور می‌توانند سبب انگیزه و آرامش برای دیگران باشند ۰ در مقابل اگر توان ایجاد حس خوب و تقویت امید به زندگی را داشته باشیم به وظیفه خود عمل کرده ایم پس در این صورت از خودتان راضی و خرسند باشید.


افرادی که پر از انرژی‌های مثبت و خوب هستند هم برای خودشان و هم برای دیگران احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند وقتی در کنارشان هستیم متوجه گذر زمان نمی‌شویم و لحظات را به خوبی سپری می‌کنیم، زیرا آن‌ها زندگی را راحت می‌گیرند سبک بال هستند و همین احساس را به اطرافیان خود هم منتقل می‌کنند.

به یاد داشته باشید همچنان که عملکرد دیگران را بررسی می‌کنید لازم است خودتان را هم بررسی کرده محک بزنید اصلا از اطرافیان و دوستان در مورد خودتان سوال کنید یک ارزیابی از وضعیت خلقی خودتان می‌تواند پلی باشد به سمت تحول پس اقدام کنید پویا باشید و تا می‌توانید مانند ادم‌های پر انرژی اطراف خود باشید و با حضور سرشار از انرژی‌های خوب و مثبت دیگران را خوشحال کنید و حتی خوب بودن را الگو کنید اطمینان داشته باشید کار سختی نیست با کمی تمرین و اصلاحات شما نیز فرد موثر و تاثیر گزاری برای دیگران خواهید شد خوش اخلاقی خوش رفتاری و خوش خلقی شما زبان زد دیگران خواهد شد.


ویژگی‌های افراد انرژی مثبت


_ افراد خوش انرژی در ارتباطات معمولا لبخند به لب دارند

_ موضوع صحبت را با شوخی شروع می‌کنند و با شوخی تمام می‌کنند

_ به دنبال گلایه کردن از دیگران نیستند واگر شکایت هم داشته باشند در قالب مزاح انتقال می‌دهند

_ معمولا برای لحظه، لحظه زندگی احترام قائل هستند

_ هر کجا خوشی و شادمانی هست حاضر هستند

_ از حداقل‌ها حداکثر بهره را می‌برند

_ آدم‌های راحتی هستند

_ بی تکلف هستند با حداقل انتظارات

_ بعد از خداحافظی با آن‌ها، احساس خوبی با ما همراه می‌شود

_ اعتماد به نفس خوبی دارند و دیگران را تضعیف نمی‌کنند

_ در حضور آن‌ها غم و افسردگی معنایی ندارد

_ به دنبال سرزنش و نصیحت کردن و تحقیر دیگران نیستند

_ معمولا به دنبال مرور و یادآوری خاطرات خوش هستند

_ آزردگی خاطر ایجاد نمی‌کنند
در کنار آن‌ها اثری از خشم و عصبانیت نیست

_ آن‌ها دیگران را همانطور که هستند می‌پذیرند و از تحقیر دیگران پرهیز می‌کنند

_ از بودن با آن‌ها احساس خوشایندی می‌کنیم

_ آنان در لحظه زندگی می‌کنند و به آن لبخند می‌زنند

شما چگونه هستید

موفق باشید
فرنگیس نجارزاده کارشناس ارشد روانشناسی

دیگر خبرها

  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل
  • واتس‌اپ جذاب‌تر از همیشه
  • ۲ مجموعه ورزشی بزرگ در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • چراغ خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟