Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@13:05:10 GMT

وحید هاشمیان بهترین گزینه برای دستیاری ویلموتس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۷۸۶۰

ساعت 24- دنیای ورزش تورنتو نوشت: اگرچه همچنان فدراسیون فوتبال قرارداد رسمی با مارک ویلموتس امضا نکرده اما به نظر می‌رسد کار پیوستن این مربی تیم ملی ایران قطعی شده و حالا دنبال گزینه برای دستیاری او هستند.

فدراسیون فوتبال ایران این طور که مهدی تاج اعلام کرده برای دستیاری ویلموتس حتما به او دو ایرانی را معرفی می کند و همین امروز نام هایی چون مهدی مهدوی کیا، عبدالله ویسی، مارکار آقاجانیان و وحید هاشمیان برای تیم ملی امید مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این نام‌ها به راحتی می شود نام مهدی مهدوی کیا را کنار گذاشت. او چند روز قبل پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید ایران را به دلیل قرارداد با هامبورگ رد کرد و بعید است علاقه ای برای قطع همکاری با تیم باشگاهی اش در آلمان داشته باشد. بخصوص که تازه مدارج مربیگری حرفه ای را طی کرده است.
گزینه بعدی یعنی عبدالله ویسی هنوز سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده شاهین بوشهر است. تیمی که خودش به لیگ برتر رسانده می گویند احتمالا همان جا می ماند. پپ وطنی مشکل اساسی عدم تسلط به زبان انگلیسی دارد و درحالی که بیش از ۶۰ درصد تیم ملی زبان‌ اصلی با سرمربی خارجی تیم‌ملی می‌توانند حرف بزنند، او با معضلی بزرگ روبروست. البته استفاده از پپ در این جایگاه هم به سختی از او یک آلترناتیو در آینده می‌سازد که بتواند روزی سرمربی تیم ملی باشد!


گزینه بعدی مارکار آقاجانیان است. مارکار ۸ سال کنار کی روش بوده . او البته زبان بلد است. بازیکنان تیم ملی را خیلی خوب می شناسد و هیچ تهدیدی برای سرمربی جدید ندارد و می شود فدایی اش همان طور که در دوره کی‌روش بود.

 
اما درباره کارایی فنی و آینده؟ این پرسشی است که همیشه بوده و منتقدانش می گویند تا سال‌های سال بعد هم بعید است یک تیم لیگ برتری حتی برای سرمربیگری مارکار را انتخاب کند!


گزینه چهارم اما وحید هاشمیان است. وحید با یک رزومه عالی ملی. با عالی ترین مدرک مربیگری یوفا و تجربه کار در لیگ های پایین تر آلمان همان کسی است که با سابقه عالی فوتبالی می تواند به نیمکت تیم ملی ابهت بیشتری بدهد. او می تواند نقش مرحوم حسین معدنی در تیم ملی والیبال را برای ویلموتس بازی کند و بازوی اجرایی اش باشد.
وحید با دانستن دو زبان آلمانی و انگلیسی می تواند خیلی ساده با ویلموتس ارتباط بگیرد و با خوی منظم و برنامه مدارشان بهتر از هر کس دیگری ارتباط برقرار کند.


دیسیپلین و کاریزمایش به خوبی می تواند جوانترهای تیم ملی را کمی سر جایشان بنشاند. آنها که آن اواخر دوره کی روش با اینستا بازی های‌شان ملتی را به ستوه آورده بودند. او که همین حالا هنوز گزینه هدایت تیم ملی امید است اگر کار با فدراسیون تاج را بپذیرد، بی شک گزینه ای ایده آل برای بودن در کنار مربی تیم ملی است. کسی که قطعا در آینده می‌تواند گزینه تیم های بزرگ فوتبال ایران به عنوان سرمربی باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وحید هاشمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبی: بهترین اتفاقات در انتظار تفنگ است

سرمربی تیم تفنگ کشورمان گفت: می‌توانیم در مسابقات کسب سهمیه المپیک در برزیل، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. - اخبار ورزشی -

مریم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد خود در سال 1402 اظهار داشت: ابتدا آغاز سال نو را به همه ملت ایران تبریک می‌گویم. سال گذشته برای تفنگ و فدراسیون تیراندازی سال پر فراز و نشیبی بود. به هر حال فراهم کردن شرایط آمادگی یک‌ تیم با این هزینه‌ها واقعاً دشوار است و همه ما این موضوع را درک می‌کنیم.

وی در ادامه به تلخ و شیرین‌های تیراندازی در سال 1402 اشاره کرد و گفت: تلخ‌ترین اتفاق برای رشته تفنگ در سالی که گذشت این بود که در بازی‌های آسیا نتوانستیم کسب مدال کنیم. عدم کسب سهمیه المپیک توسط پوریا نوروزیان با وجود ثبت رکورد 593 در کره جنوبی نیز از اتفاقات تلخ بود. او به سهمیه المپیک نزدیک بود و در فینال ششم شد. همچنین نجمه خدمتی در قهرمانی آسیا در جاکارتا رکورد ایران در تفنگ سه وضعیت در مسابقات برون مرزی را شکست و راهی فینال شد و در نزدیکی سهمیه از کسب آن باز ماند.

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان افزود: کسب اولین مدال بزرگسالان در قهرمانی جهان باکو در رشته میکس توسط امیرمحمد نکونام و شرمینه چهل‌امیرانی صورت گرفت و در ادامه اولین سهمیه تفنگ برای المپیک پاریس توسط شرمینه چهل‌امیرانی و دومین سهمیه توسط فاطمه امینی در اندونزی به دست آمد که تمام اینها از اتفاقات شیرین سال 1402 بود.

طالبی همچنین خاطر نشان کرد: من معتقدم بهترین اتفاقات در انتظار تفنگ است و می‌توانیم در مسابقات جهانی و توزیع سهمیه المپیک برزیل اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و هیچ چیز دور از انتظار نیست. امیدوارم در برزیل، سایر مسابقات پیش رو و المپیک در حد و اندازه خود ظاهر شویم.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان همچنین تصریح کرد: امیدوارم بعد از المپیک یک نگاه ویژه و اساسی به نوجوانان و جوانان شود و رشته تیراندازی در المپیک بعد بتواند با نفرات جدید و نوجوانان و جوانانی که امروز روی آنها سرمایه‌گذاری شده است، حاضر شود.

وی در پایان گفت: برای همه در سال 1403 حال خوب را آرزو می‌کنم و چون المپیک‌ پاریس را در پیش داریم، امیدوارم بچه‌ها اتفاقات خوبی را رقم بزنند و در حد و اندازه خود ظاهر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هانسی فلیک، لوئیز انریکه و رافا مارکز، تنها گزینه‌های بارسلونا برای جانشینی ژاوی
  • ۴ گزینه اصلی هدایت بارسلونا
  • گزینه‌های جایگزینی ژاوی/ سرمربی بارسلونا سفیر می شود
  • خط قرمز بارسلونا روی نام ۴ مربی برای جانشینی ژاوی
  • سهیل حق شناس سرمربی و علی بهارمست مدیر فنی سپیدرود شدند
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • موافقت اولیه گل‌محمدی با پیشنهاد فدراسیون فوتبال
  • گری اونیل، گزینه‌ای جدید برای نیمکت منچستریونایتد
  • شیر برنج بدون خامه بهترین گزینه برای کسانی که رژیم دارند
  • طالبی: بهترین اتفاقات در انتظار تفنگ است