Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@06:08:18 GMT

بارش‌ها منجر به بدمصرفی نشود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۷۹۶۱

بارش‌ها منجر به بدمصرفی نشود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در خصوص وضعیت خاموشی‌های تابستان گفت: باوجود اینکه امسال بارش‌های مناسبی صورت گرفته نیروگاه‌های برق آبی در شرایط بهتری به سر می‌برد، اما افزایش زودرس دمای هوا نشانه‌ای بر مصرف بالا در کشور است. این وزارتخانه مطابق برنامه در حال افزایش ظرفیت تولید انرژی در کشور است، اما در صورت پیشی گرفتن مصرف از تولید خاموشی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بروز خاموشی یا مواجه نشدن با آن به مصرف مشترکان بستگی دارد، گفت: اگر مردم و سازمان‌های دولتی همانند سال گذشته در مصرف برق به ویژه در خصوص دستگاه‌های سرمایشی همکاری لازم را داشته باشند تابستان امسال را بدون بروز مشکل سپری خواهیم کرد و نه تنها خاموشی در بخش خانگی اتفاق نخواهد افتاد بلکه صنعت نیز با هیچ گونه اختلالی مواجه نخواهد شد.

به گفته این مقام مسؤول ادامه داد: اگر به هر دلیلی و با تصور اینکه افزایش بارش‌ها این احساس ایجاد شود که مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت و روند مصرف افزایش یابد به خصوص در استفاده از وسایل سرمایشی احتمال بروز خاموشی در شبکه وجود دارد.

وی در خصوص راهکار پیشگیری از خاموشی اظهار داشت: ما باید مانند بسیاری از نقاط دنیا که توجه زیادی به نوع مصرف دارند بپذیریم که دمای آسایش ۲۳ و ۲۴ درجه سانتی گراد است و به ویژه در مناطق گرمسیر به دنبال ایجاد شرایط بسیار سرد نباشیم که استفاده بیش از حد از دستگاه‌های سردکننده سبب بروز فشار زیادی به شبکه برق خواهد آورد.

به گفته وزیر نیرو، هر یک درجه کاهش دما و سرمای بیشتر منجر به صدها مگاوات نیاز بیشتر برای تولید برق خواهد شد که این موضوع فشار مضاعفی را بر شبکه برق ایجاد خواهد کرد بنابراین باوجود همه تلاش‌ها برای تولید برق ممکن است با کمبود مواجه شویم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت نیرو رضا اردکانیان صنعت برق نیروگاه برق برق خاموشی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون قنبرزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰ درصد رانندگان مقصر در تصادفات فوتی فروردین سال ۱۴۰۳ را جوانان ۲۰ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد این تصادفات در ساعات بین ۱۸ تا ۲۴ شب رخ داده است.

قنبرزاده افزود: ۸۹ درصد تصادفات فوتی شهرستان تبریز به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۱ درصد نیز به دلیل عدم توجه راننده به جلو اتفاق افتاده است.

وی سرعت بیش از حد و غیرمجاز رانندگان جوان فاقد گواهینامه را از اصلی‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوتی اعلام و اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری، شهرهای استان با ۱۷ درصد افزایش از ۲۱۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۴ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالی که در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

وی افزود: کلانشهر تبریز بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت و جرح را در استان به خود اختصاص داده و تعداد متوفیان این شهر از ۱۱۷ نفر در سال ۱۴۰۱ با ۱۳ درصد افزایش به ۱۳۲ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

قنبرزاده ابراز داشت: شهرستان مراغه بعد از تبریز با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در سال ۱۴۰۲ که به ترتیب ۹ و ۵ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش فوتی داشته‌اند در رتبه‌های بعدی بیشترین تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری بعد از تبریز قرار دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در فروردین سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ فقره تصادف منجربه ۱۴ فوتی و ۶۹۷ مجروح شد، تصریح کرد: این رقم با ۲۵ درصد افزایش در فروردین سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۵ فقره تصادف منجر به فوت در حوزه درون شهری استان رسید که منجر به فوت ۱۹ نفر و جراحت یک هزار و ۱۶ نفر شد.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

قنبرزاده به آمار مقایسه‌ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می‌شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان‌ها این تست انجام شود.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6087563

دیگر خبرها

  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود