Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در صورت آغاز هرگونه تهاجمی با همه امکانات و تجهیزات از خود دفاع خواهد کرد، گفت: مهمترین اولویت کشور در شرایط فعلی مقاومت در برابر تحریم ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالرضا رحمانی فضلی» شامگاه امشب (۵ خرداد) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) با بیان اینکه اگر در شرایط حساس کنونی، بدانیم که در حوزه های مختلف اقتصادی هدف و مسیر چیست، قطعا از عدم همکاری ها یا موازی کاری ها جلوگیری خواهد شد، امروز ناخواسته وارد یک شرایط بین المللی شده ایم که به ما تحمیل شده است، گفت:نه اروپا و نه آمریکا هیچ یک به صورت کامل تعهدات خود را اجرا نکردند درحالی که برجام یک میثاق بین المللی بود و می توانست در مسیر اجرای آن، اعتمادها افزایش یابد و مسائل روان تر پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات و میثاق بین المللی به صورت یک جانبه از برجام خارج شد اما در عرصه سیاسی به موفقیت دست پیدا نکرد، موضع گیری کشورهای اروپایی نشان می دهد که آمریکا در حوزه سیاسی نتوانست آن ها را با خود همراه کند اما در حوزه اجرایی و عملی همراهی آن ها را جلب کرده است، افزود:اروپایی های این بهانه را مطرح می کنند که ما در بازار جهانی حضور داریم و به دلیل فعالیت شرکت های ما با آمریکا امکان همراهی نکردن با سیاست های این کشور وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اعمال فشارهای بین المللی علیه کشورمان ضرورت دارد که متناسب برای شرایط موجود در حالت دفاع و مقاومت قرار گرفته و متناسب با این شرایط برنامه ریزی و تصمیم گیری داشته باشیم، دشمن برای تامین منابع خود ممکن است هرکاری انجام دهد، هرچند در داخل کشور اراده بر این است که موضوعات با مکانیزم های حاکم بر روابط بین الملل حل شود و همیشه به دنبال احقاق حق از این طریق بوده ایم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه به حق کسی تجاوز کرده و می کند و نه اجازه تجاوز به حقوق خود را به کسی می دهد، افزود: موضع ما همکاری بر مبنای روابط بین الملل با تمامی کشورها به جز رژیم صهیونیستی است، همواره یکی از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی این بوده است که هیچ گاه شروع کننده هیچ اقدامی مبتنی بر شرایط سخت نباشد اما این رویکرد به معنای آن نیست که اگر کسی به دنبال تقابل به صورت سخت بود، آمادگی دفاع از خود را نداشته باشیم.

 

وی ادامه داد: این حق هر کشوری است که از مرز، منافع، حقوق و امنیت خود دفاع کند و بر همین اساس جمهوری اسلامی در صورت آغاز هرگونه تهاجمی با همه امکانات و تجهیزات از خود دفاع خواهد کرد اما در عین حال بارها اعلام کرده ایم که اراده ما بر تقابل سخت با هیچ کشوری نیست.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه اسرائیل همیشه در منطقه به عنوان یک عنصر تنش زا و آشوب آفرین بوده است، خاطرنشان کرد: این رژیم همواره به دنبال جنگ افروزی بوده و بعید نیست که بخواهد در منطقه مشکل جدیدی ایجاد کند؛ ما دخالت رژیم صهیونیستی در مسائل منطقه را عوامل ثالث می نامیم و ضرورت دارد که اروپا و آمریکا مراقب این مسئله باشند.

 

رحمانی فضلی افزود: آمریکا تلاش می کند که آثار فشارهای اقتصادی و سیاسی را در قالب رفتارهای جمعی مردم، دولت و حاکمیت و در حوزه های اجتماعی و امنیتی کشور شاهد باشد. به عبارت دیگر دشمن به دنبال ایجاد تنش اجتماعی و نارضایتی عمومی در داخل کشور است چرا که می داند که شاید تعیین کننده زمان آغاز هرگونه اقدام نظامی در منطقه باشند اما زمان پایان جنگ با آن ها نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه همه باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران به مسئله امنیت در منطقه به صورت یکپارچه نگاه می کند و اعتقاد دارد هر عاملی که امنیت منطقه را بهم بزند، ممکن است دامن همه را بگیرد، گفت:مهمترین اولویت کشور در شرایط فعلی را مقاومت در برابر تحریم ها است، البته ایستادگی در برابر تحریم ها این به معنای ایستادگی فیزیکی نیست بلکه معنای آن، حرکت در جهت دفع این تهدید و فعال کردن حوزه های سرمایه گذاری، خدماتی، اشتغال و تولید است، همانطور که رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بار تاکید کرده اند، باید تحریم ها را به یک فرصت برای پیشرفت و توسعه تبدیل کرد.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: در شرایط امروز که با فشارهای گسترده بین المللی مواجه هستیم باید مثل همیشه به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور توجه کنیم، قطعا اگر مدیران برای حل مشکلات در بخش مختلف اراده کنند، قطعا اقدامات در این زمینه به نتیجه خواهد رسید.

 

وزیر کشور برنامه ریزی ها در راستای توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی را خوب و ارزشمند توصیف کرد و در عین حال گفت: توقع این است که برای شرایط کنونی برنامه ریزی های ویژه ای انجام گیرد و ضمن بازنگری در اولویت ها، در راستای ایجاد منابع جدید درآمدی و کاهش هزینه ها گام برداشته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه کاهش درآمدهای نفتی کشور باید از محل صرفه جویی در هزینه ها یا تعریف منابع درآمدی جدید جبران شود، خاطرنشان کرد: مدیران استانی باید در راستای خلق منابع درآمدی جدید از محل جذب سرمایه گذاری داخلی یا خارجی و استفاده از منابع مالی در اختیار مردم برنامه ریزی انجام دهند.

 

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر خبرگزاری شبستان مجلس مراسم شب قدر نماز جمعه ماه مبارک رمضان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اولویت ها وزیر کشور مقاومت اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، اظهار کرد: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می‌کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می‌کنند انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دور دوم انتخابات پرداخت و توضیح داد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره نشست‌های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان‌های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می‌کنند از طرف جریان‌های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی‌های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی‌های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر 747551

دیگر خبرها

  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • رئیسی: این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید