Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:41:54 GMT

قرار عاشقی با شهدا/ نیت‌های شفابخش!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۸۲۵۳

قرار عاشقی با شهدا/ نیت‌های شفابخش!

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   اسم مراسم "قرارعاشقی با شهداست" گروهی خودجوش از یک سال ونیم قبل کارغبارروبی مزار شهدا و شستشوی قبور را انجام می‌دهند چهارشنبه شب‌ها را انتخاب کردند تا فردا که خانواده شهدا برسرمزارعزیزان شان می‌آیند همه جا تمیز باشد.

ابتدای شب است وهوای فرح بخشی در محوطه گلزار جریان دارد، برایم عجیب است جوان، زن ومرد درحال جارو کردن محوطه هستند، چند جوان هم در میدان کوچک وسط گلزار بساط زیارت عاشورا را فراهم کرده اند زیارت شهدا باعطر زیارت سیدالشهدا مزه دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسرخردسالی توجهم را جلب می‌کند، امیرعلی کلاس چهارم است و با یکی دوستانش آمده قطعا سنش به درک از شهادت نمی‌رسد، کم حرف است، اما مثل بقیه دوستانش سعی دارد از قافله عقب نیافتد، تند تند جاروی کوچک را روی قبر‌های شسته شده می‌کشد وآب آن را کامل می‌گیرد.

اصرارم برای مصاحبه جز لبخندی از سرخجالت پاسخ ندارد، به دوستش پناه می‌برد دوستش امیرحسین نام دارد می‌گوید:داریم غبارروبی قبور شهدا را انجام می‌دهیم با دوستانم از پایگاه بسیج محل مان آمدیم.

امیرحسین هر هفته می‌آید تا قبور شهدا را تمیز کند وبا رضایت خاصی لبخند می‌زند وادامه می‌دهد: دوست داریم وقتی عصرپنج شنبه خانواده هایشان می‌آیند اطراف قبر فرزندشان تمیز باشد.

تیم ۶ نفره شان سریع هستند و در زمان کوتاهی چند قبر ردیفی از گلزار را تمیز کرده اند.

جلوتر در زیرنور مهتاب دو پسرجوان سرخم کرده اند و مشغول هستند یکی از آنها خاک انداز گرفته وخاکروبه‌های روی سنگفرش گلزار را پاک می‌کند، یکی از دو پسرجوان اسمش صابر است ۲۰ ساله، می‌گوید: تا ساعت ۴ سرکار بودم وخسته ، اما به عشق شهدا آمدم.‌

می‌گوید:کارم را از شهدا دارم، دوستم مرا به اینجا دعوت کرد وهرهفته باهم گلزار می‌آییم.

می‌پرسم لباسهایت خاکی شده است می‌خندد و زمزمه می‌کند:خاک پای شهدا را به چشم می‌مالم.شهید مغفوری و شهید طایی را جز دوستان صمیمی اش در بین شهدا معرفی می‌کند، حال خوشی دارد مزاحمش نمی‌شوم.

دوستش معین نام دارد شاغل در ناجا است با ادب ومتانت جارو به دست قد راست می‌کند تا پاسخم را بدهد.‌

می‌گوید: چه من چه آن جوانی که در قهوه خانه یا جنگل درحال خوش گذرانی است هرکدام دنیای متفاوتی داریم ما عشق مان شهدا است، چون مدیون به این شهدا هستیم کوچک‌ترین کاری که از دست  ما برمی آید همین جارو کردن قبرشان است، اگر این کار نکنیم چه فایده ازجوانی! آن‌ها مردانه جنگیدند تا ناموس ما حفظ بشود اگرما بیرون برویم ومتلک پرانی به دختران مردم کنیم توهین به شهداست ما ازگناه وخطای جوانی به شهدا پناه آورده ایم.

دلم می‌خواهد بدانم مشوقش چه بوده که هر هفته وی را به گلزار می‌کشد، می‌گوید: چند هفته‌ای که به گلزار می‌آیم پیش شهدا خیلی آرامش دارم، قلب و روحم آرام است، آرزو می‌کنم کاش ماهم شهید شویم، صحنه گفتگو را ترک می‌کنم تا به کارش برسد هرچند می داند کارفرمایی بهتر از شهدا پیدا نخواهد کرد.

ساعت ۱۰ شب گلزار شهدا کرمان وصدای قرائت زیارت عاشورا و روضه برای امام حسین(ع) به گوش می‌رسد.

اقای زارع مسئول طرح را پیدا می‌کنم از فعالان فضای مجازی است ،می‌گوید: ۲۰ سال است مرتب به گلزار شهدا می‌آید و کرامت خود شهدا بود که با یکی دوستانش به فکر بیافتند که آب وجارویی بدست بگیرند.

زارع گفت:طرح قرار عاشقی با شهدا یک سال ونیم است که آغاز شده واز دو نفر به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم این طرح وجه آشتی جوانان با شهدا بود هر هفته استقبال بیشتر می‌شود و شک ندارم خود شهدا این جوان‌ها را دعوت می‌کنند وبه گلزار می‌آورند.

مسئول طرح قرار عاشقی با شهدا بیان کرد: روز‌های اول جارو نداشتیم وحتی مکانی برای اینکه جارو را برای هفته بعد نگهداریم نبود کم کم مکانی پیدا کردیم واکنون ۲۰۰ نفر دراین مکان بدون چشم داشت حضور دارند، بدون پذیرایی حتی یک لیوان آب، می‌آیند وکارشان را انجام می‌دهند ومی روند.

اعتقاد دارد بچه‌هایی که به گلزارمی آیند به کارشان ایمان دارند واغلب حتی حوائج شخصی شان را از شهدا گرفته اند. به گفته آقای زارع این طرح خودجوش است وهمه جوانان حاضر از طریق فضای مجازی باهم ارتباط دارند.

از دیگر طرح‌هایی که این گروه دارند دیدار با خانواده شهداست واغلب هر هفته یک بار به دیدن یک خانواده شهید می‌روند.

انگار تعدادی از مادران شهدا نیز درطرح حضور دارند که امشب تنها یکی از آنان درگلزار حضور دارد، مادر شهید محمد دهقان اناری که فرزندش از شهدای نیروی انتظامی است، می‌گوید: تازگی سالگرد شهادت پسرم را پشت سرگذاشتیم، هر هفته با این بچه‌ها می‌آئیم گلزار شهدا، بچه‌ها انس گرفته اند با شهدا وحرکت این‌ها دلی است وفکر می‌کنم دعوت شده خودشهدا هستند.

از حضور در گلزار آرامش خاصی می‌گیرد و ادامه می‌دهد: روز‌های اول تعداد این بچه‌ها کم بود، ولی هر هفته تعداد آن‌ها زیادتر می‌شود.

بعد خوابی از پسرش تعریف می‌کند ومی گوید: یک شب خواب دیدم پسرم میزبان این بچه هاست و درحال پذیرایی با سوهان است، آن هفته برای بچه‌ها سوهان خریدم وبه گلزار آمدم، مطمئن شدم شهدا این بچه‌ها را می‌بینند.

گلزار شهدا جاذبه خاصی دارد این را خیلی‌ها که اهل دل هستند تایید می‌کنند، خانم جوانی که دبیرستانی است برای بار اول آمده می‌گوید: از دوستانم شنیدم هر هفته برای غباروبی قبور شهدا می‌آیند دوستم خیلی تعریف کرد و من نیز تحت تاثیر قرارگرفتم.‌

وی که ۱۵ سال سن دارد می‌گوید: شناخت خاصی از شهدا ندارم، ولی می‌دانم برای امنیت ما جنگیدند وباید قدرشان را بدانم. با شعف خاصی می‌گوید: دوست دارم شهدا را بشناسم.

همین جور که قدم می‌زنم وهوای پاک شبانگاهی را به ریه هایم می‌فرستم و از جو معنوی حضور درگلستان شهدا لذت می‌برم.

پسرجوانی که در حال جمع کردن باقی مانده خاکروبه هاست را می‌بینم، وی که حجت نام دارد و ۲۰ ساله و دانشجوی رشته حقوق است جز بزرگتر‌های گروه است.

خودش را خادم شهدا می‌داند واضافه می‌کند: ما حدود یک سال ونیم هر هفته چهارشنبه شب درگلزار حضور داریم.

از او می‌پرسم آیا به نیت حاجت گرفتن از شهدا می‌آیید، می‌گوید: درست است شهدا امامزادگان عشق هستند، اما صرفا آمدن برای حاجت هدف من یکی نیست، شهدا به ما نیاز ندارند مانیاز داریم ما دوست داریم بدانیم زندگی شهدا چگونه است و بیشتر برای شناخت شهدا می‌آئیم دوست داریم خودشان را به ما بشناسانند والا حاجتی جز شناخت خودشان ودوستی با آنان نیست.

شعار جالبی را مطرح می‌کند می‌گوید:درجنگ نرم وظیفه ما جهاد فرهنگی است که توسط مقام معظم رهبری توصیه شده و ما جوانان ولایت مدار شعارمان این است"در حفاظت ز امیرم علی خامنه‌ای، می‌شوم میثم تمار به دارم بزنید".

وسایلش را کنار سطل زباله می‌گذارد واضافه می‌کند:بهترین روز هفته برای ما چهارشنبه‌ها در گلزار است تا کسی نیاید واین حال وهوا را درک نکند نمی‌تواند حس کند چه می‌گویم، من مطمئنم شما یک قدم برای شهدا بردارید شهدا ۱۰۰ قدم جلو می‌آیند.

گلزار شهدای کرمان تا قبل ازتدفین شهدا مدافع حرم ۹۲۶ شهید را در خود جای داده بود که با احتساب شهدا مدافع وطن ومدافع حرم قریب به ۹۶۰ شهید دراین نقطه از شهر کرمان دفن شده اند.

وجود سرداران بزرگی، چون سردارشهید مغفوری فرمانده سپاه (شهادت عملیات کربلای ۵) سردار علی آقاماهانی (شهادت والفجر) سردار یوسف الهی (شهادت والفجر ۸) سردار علی شفیعی (شهادت کربلای ۵) سردارجعفرزاده،سردارمحمدنصرالهی، سردارعلی اکبربختیاری (کربلای ۱) سردارحسین بادپا (مدافع حرم) سردار جمالی (مدافع حرم) و دیگر سردارانی که تعدادشان کم نیست دراین جا برموازنه قدرت معنوی گلزار شهدا کرمان افزوده است واین مکان رابه محل عروج وسلوک جوانان شب زنده دار و دوستداران شهادت تبدیل کرده است.

 

گزارش ازمرضیه السادات حسینی راد

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گلزار شهدا زیارت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع در گلزار شهدای کرمان پس از عملیات سپاه علیه اسرائیل

مردم کرمان با حضور در جوار مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از اقدام سپاه پاسداران علیه اسرائیل حمایت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه 26 فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

در ادامه این اقدام، مردم شهرهای مختلف کشور در تجعات خودجوش به اعلام حمایت از این اقدام پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.

در گلزار شهدای کرمان نیز تعدادی از مردم با حضور در جوار مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از این اقدام حمایت کردند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان
  • عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود
  • جشن پیروزی مردم کرمان در جوار مرقد حاج قاسم+ فیلم وعکس
  • نگاه ویژه مدیران به طرح جامع گلزار شهدا
  • اعلام حمایت مردمی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد
  • تجمع ضد صهیونیستی در گلزار شهدای کرمان
  • فریاد مرگ بر اسرائیل در گلزار شهدای کرمان
  • تجمع در گلزار شهدای کرمان پس از عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • تجمع مردم کرمان و جبهه انقلاب فرهنگی در گلزار شهدا ی کرمان