Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌سناتور با نفوذ کنگره آمریکا با موضوع فروش تسلیحات به عربستان از سوی دولت ترامپ به دلیل قتل جمال خاشقجی به شدت مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «لیندسی گراهام»، سناتور با نفوذ آمریکایی اعلام کرده است که با فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان به شدت مخالف است.

گراهام دلیل مخالفتش را مشارکت محمد سلمان، ولیعهد عربستان در ماجرای قتل نویسنده منتقد، جمال خاشقجی عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیندسی گراهام که با فاکس نیوز گفتگو می‎‌کرد، عربستان را اگرچه متحد آمریکا خواند، اما ماجرای قتل خاشقجی و مشارکت ولیعهد عربستان در این قتل را غیر قابل جبران عنوان کرد و برهمین اساس هرگونه فروش سلاح به ریاض را برخلاف منافع آمریکا عنوان کرد.

اشاره این سناتور آمریکایی به ماجرای فروش سلاح به عربستان یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که مایک پمپئو با تائید وضعیت اضطراری ملی از سوی ترامپ، از فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان و امارات خبر داد.

فروش این میزان تسلیحات آمریکایی به عربستان از سوی دولت ترامپ که در وضعیت اضطراری ملی بدون مجوز کنگره نیز امکان پذیر می‌باشد، به بحث‌ها و مخالفت‌های نمایندگان کنگره آمریکا با این موضوع دامن زده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا عربستان خاشقجی جوشن کبیر شب قدر برگزیت علی ربیعی علی لاریجانی مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از تعبیر جالب ریتر افسر سابق ارتش آمریکا نسبت به حمله موشکی و پهپادی ایران را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 844634 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل ایران و آمریکا هواپیما - پهپاد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • نمایندگی رسمی فروش کولر‌های آمریکایی کریر
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد