Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس برآورد‌های ناشی از نظرسنجی‌ها بعد از رای گیری در حوزه‌های رای گیری، حزب "راست طرفدار اروپا" با به دست آوردن ۱۷۸ کرسی از ۷۵۱ کرسی، همچنان اولین گروه پارلمانی اروپا خواهد بود.

این حزب در مجلس فعلی ۲۱۶ کرسی را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن، حزب "سوسیال دموکرات ها" با ۱۵۲ کرسی (۱۸۵ در مجلس حاضر) در جایگاه دوم قرار می‌گیرند.

در میان احزاب مخالف یا منتقد اتحادیه اروپا، گروه پارلمانی ENL، که ترکیبی از حزب فرانسوی "اجتماع ملی" مارین لوپن و حزب ایتالیایی " لیگ" ماتئو سالوینی است، ۵۵ کرسی را در مجلس اروپا به دست می‌آورد که در مقایسه با شماره نمایندگان اروپایی فعلی این حزب (۳۷ کرسی) پیشرفت محسوسی محسوب می‌شود.

گروه EFDD که "جنبش پنج ستاره" ایتالیا در آن حضور دارد و قرار است حزب جدید اروپا ستیز نایجل فاراژ انگلیس نیز به آن افزوده شود، ۵۳ کرسی (در مقابل ۴۲ کرسی فعلی) در پارلمان آتی اروپایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انتخابات نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد

تین نیوز عبداله باباخانی :

پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد. این قانون با 341 رای موافق، 268 رای مخالف و 14 رای ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز، پارلمان اروپا به پیش نویس قانونی رای مثبت داد که میانگین انتشار کربن وسایل نقلیه سنگین جدید (HDVs) را تا سال 2030 به میزان 45 درصد، تا سال 2035 به میزان 65 درصد و تا سال 2040 به میزان 90 درصد کاهش می دهد.

با این کار تعداد خودروهای بدون آلایندگی مانند کامیون های با باتری الکتریکی و هیدروژنی افزایش می یابد، در حالی که تعداد کامیون های دیزلی باید به شدت کاهش یابد. در سال 2023، کامیون های دیزلی همچنان 96 درصد از کل فروش کامیون های جدید را تشکیل می دادند.

برای اتوبوس های شهری، قوانین حتی سخت تر است و شامل حذف کامل خودروهای دیزلی جدید تا سال 2035 می شود.

مذاکره کننده ارشد پارلمان در بیانیه ای گفت: انتقال به سمت کامیون ها و اتوبوس های بدون آلایندگی نه تنها برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ما کلیدی است، بلکه محرکی حیاتی برای هوای پاک در شهرهای ما است.

او افزود: «ما برای یکی از صنایع تولیدی بزرگ در اروپا شفافیت ارائه می کنیم و انگیزه ای قوی برای سرمایه گذاری در برق سازی و هیدروژن داریم».

نکته جالب: اکثر سازندگان بزرگ کامیون از اهداف حمایت کرده اند و مارتین لوندستت، مدیرعامل گروه ولوو، هفته گذشته در مصاحبه ای با Euractiv آنها را «سخت اما امکان پذیر» خواند.

او افزود که زیرساخت های لازم برای شارژ و سوخت هیدروژن نیز مورد نیاز است، چیزی که اتحادیه اروپا می خواهد از طریق قانون کشورهای عضو را ملزم می کند تا سال 2030 هر 60 کیلومتر ایستگاه های شارژ برق کامیون ها و ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن را هر 200 کیلومتر در سراسر جاده های اصلی اتحادیه اروپا بسازند.

نکته: در حالی که تولیدکنندگان آماده عرضه وسایل نقلیه سنگین بدون آلایندگی لازم هستند، انگیزه های جذب چنین کامیون هایی نیز همزمان با قوانین دیگر تقویت میشوند، به ویژه با افزایش قیمت دیزل از طریق افزایش سنگین مالیات کربن تولید فراورده نفتی، تا با کاهش تقاضا گازوئیل قیمت فراورده های نفتی کاهش نیابد، و رقیب تولید خودرو برقی نشود. از طرفی تولید را برای کشورهای تولید کننده فراورده نفتی گران کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی