Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید شهنوازیان، نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی و در غرفه ایکنا در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مجتمع کتابخانه امام خامنه‌ای جایگاه بسیار خوبی برای نمایشگاه علوم قرآنی است.
وی با اشاره به نبود غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه در نمایشگاه قرآنی، افزود: غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه حسن‌های بسیار خوبی در یک نمایشگاه علوم قرآنی دارد که جای آن در این نمایشگاه خالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: کتاب‌ها و انتشارات به روز در خصوص ناشران کردستانی در حوزه دین و قرآن، بسیار ارزشمند و فاخر بوده چرا‌که‌ شناختن ناشران و مؤلفان کردستانی موجب گسترش آگهی عموم مردم خواهد شد.

نرم‌افزارهای قرآنی نقطه قوت نمایشگاه قرآنی است

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزارهای قرآنی نقطه قوت نمایشگاه قرآنی است، افزود: حضور غرفه خبرگزاری ایکنا نیز یکی از حسن‌های نمایشگاه علوم قرآنی در استان کردستان است.
شهنوازیان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی می‌تواند در ایجاد انگیزه جوانان تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: برای ایجاد نمایشگاه قرآنی مؤثر باید برنامه‌ها را طوری طراحی کرد که در خور و پسند جوانان باشد و شأن قرآن زیرسوال نرود و همچنین در کنار حفظ آن باید برای مخاطبان جذاب باشد.
وی ذکر کرد: حضور مسئولان، هنرمندان و نقاشان در نمایشگاه می‌تواند در استقبال جوانان مؤثر واقع شود چرا که جوانان الگوپذیر در این امر هستند.

طرح تعویض قرآن‌های فرسوده حضور عموم مردم را به نمایشگاه افزایش می‌دهد

نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد: طرح تعویض قرآن‌های فرسوده و تحویل قرآن هدیه به مردم، می‌تواند حضور عموم مردم را به نمایشگاه افزایش دهد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط بسیار حساس کنونی قرآن، راهبرد خروج در حوزه قرآن، عمل کردن به معارف و شناخت قرآن است، متأسفانه ما قرآن می‌خوانیم اما نسبت به آن چیزی که خوانده شده معارف نداریم.
شهنوازیان با اشاره به اینکه به محتوای قرآن توجه نمی‌شود، یادآور شد: معارف قرآن می‌تواند راهبرد خوبی برای عبور از برهان کنونی باشد در واقع اگر کلاس‌های تفسیر روان برای عموم مردم در حوزه عواقب دروغ گفتن و بی حجابی برگزار و به صورت روان آموزش داده شود قطعا از این گذر عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی غرفه ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی ندوشن در اولین جلسه شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳ ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی و قبولی طاعات و عبادات و تبریک سال جدید به همکاران این مدیریت با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۲، اظهار داشت: از نشانه‌های متقین، این است که در دینداری نیرومند و در عین دور اندیشی، نرم خو هستند.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری(حفظه الله) و اهمیت پیوست برنامه‌های فرهنگی به طرح‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همه چه بخواهند، چه نخواهند، هوا را تنفس می‌کنند و به هوا برای ادامه حیاتشان نیاز دارند.
 
کارشناس دینی بیان کرد: ما طلاب مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان باید در جهاد تبیین و گسترش امر فرهنگی بکوشیم، به خصوص فضای گفتمانی جامعه را قرآنی کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: مردم ما می‌توانند به‌واسطه قرآن نیازهای خودشان را برطرف کنند؛ طبق فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرمودند، گفتمان قرآن تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود، باید دانش آموزان ما با قرآن مانوس شده به گونه‌ای که وقتی در کنار یکدیگر هستند، براساس آیات قرآن فکر کنند، حرف بزنند و مسائل را حل کنند.
 
عباسی اظهار کرد: لازمه گفتمان سازی قرآنی این است که آنقدر کار شود، آنقدر مسلم شود که از نقشه شهری اسلامی تا رفتار اجتماعی و تربیت خانوادگی، همه قرآنی شود که ان‌شاءالله با یک طراحی جدید تمام مسائل با نقشه و راهبرد قرآنی حل شود و به نقطه مطلوب برسد.
 
وی یادآور شد: در قرآن آیات مختلفی در بخش تعلیم، تربیت، فرهنگ، فرهنگ سازی پوشش در قرآن، فرهنگ سازی غذا خوردن در قرآن، فرهنگ سازی همسایه داری، وجود دارد.
 
کارشناس دینی تصریح کرد: با توجه به طراحی جدید در زمینه آیات کلیدی قرآنی، باید سراغ آیات کلیدی رفت و به حفظ آیات قرآن توصیه شود و همه باید فضای زندگی و اجتماعی خودشان را با آیات توامان کنند.
 
وی با اشاره به طرح مسطورا با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه های قرآنی، ابراز کرد: ان‌شاءالله هر معاونت با الگو گرفتن از این طرح از چشم انداز افق۱۴۱۴ و سیاست‌های تعریف شده کار را پیش ببرد و چشم انداز یکساله داشته باشد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف جهاد تبیین که طبق بیانات حضرت آقا، دین و معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) است باید به گونه‌ای باشد تا جوابگوی شبهه‌های پراکنده در جامعه و افکار عمومی باشد، لذا لازم است هر سه معاونت یک کار واحد برای میدان‌های عملیاتی طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی