Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر بازنشسته مسائل اطلاعاتی که از طرفداران سیاست‌های « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا است در یادداشتی در روزنامه «یواس‌ای تودی» به تشریح دلایلی پرداخته که از منظر او آمریکا را در مسیر جنگ با ایران قرار نمی‌دهد.

«تونی شافر»، مأمور بازنشسته عملیات‌های اطلاعاتی در این یادداشت خطاب به کسانی که ابراز نگرانی کرده‌اند ترامپ آمریکا را به آستانه جنگ با ایران کشانده نوشته است: «چیزی که همه از آن خبر دارند بی‌میلی ترامپ برای خطرآفرینی بی‌دلیل و بی‌پایان برای نیروهای آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تحلیلگر آمریکایی تصریح کرده بی‌میلی برای رویارویی مستقیم با ایران به دوران «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برمی‌گردد. او ادعا کرده «مساعدت‌های» دولت «باراک اوباما»، رئیس دولت پیشین آمریکا باعث جسور شدن ایران و افزایش فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شده است.

شافر در ادامه می‌نویسد: «ساختار حاکمیتی در واشنگتن که ادعا می‌کند ترامپ در مسیر جنگ قرار گرفته رهبری جسورانه را با ژست‌های بی‌پروا اشتباه می‌گیرند.»

او در بخش دیگری از این بحث به تقابل رسانه‌ها با ترامپ پرداخته و مدعی شده رسانه‌های آمریکایی در تلاشند تصویر اشتباهی از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران نشان دهند. او نوشته است: «روزنامه‌نگاران، رئیس‌جمهور را به عنوان یک جنگ‌طلب بی‌پروا به تصویر می‌کشند که از وعده‌هایش برای پایان دادن به دخالت نظامی آمریکا در درگیری‌های برون‌مرزی عقب‌نشینی کرده است.»

شافر تصریح کرده که رویکرد ترامپ بر ایجاد تهدید باورپذیر استفاده از نیروی نظامی و از طرف دیگر دعوت به دیپلماسی استوار است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا جنگ با ایران نیروهای آمریکایی ایران ایران و آمریکا باراک اوباما دولت واشنگتن جنگ ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی