Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن بهشتی پور»، کارشناس مسائل بین الملل، در خصوص اعزام ده هزار نیرو توسط آمریکا به غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: عدد 10 هزار دروغ است قبلا هم 110 هزار نیرو اعلام کردند که ترامپ اینها را تکذیب کرد. بر اساس آنچه خود ترامپ اعلام کرده‌ است، 1500 نیرو به منطقه اعزام شده‌اند.

حسن بهشتی‌پور درباره رد پیشنهاد دموکرات‌ها درباره لزوم اخذ مجوز از کنگره قبل از حمله نظامی به ایران گفت: در قانون اساسی آمریکا اعلام جنگ با کنگره است یعنی برای انجام جنگ، کنگره باید موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم بولتون و پمپئو معتقد بودند ترامپ می‌تواند از اختیارات ویژه‌اش برای مبارزه با تروریسم که در سال 2001 تصویب شده است، استفاده و اگر لازم شد به ایران حمله کند. کنگره برای جلوگیری از این امر و به جهت ممانعت از دور زدن کنگره برای جنگ، باید مصوبه ای را طرح می‌کرد تا عملا دست ترامپ را برای حمله به ایران می بست.

وی افزود: تیم پمپئو و بولتون و برایان هوک در پی جنگ و  فشار نظامی بر ایران هستند اما کنگره به دلیل ابعاد خطرناک جنگ با ایران، مخالف است.

بهشتی‌پور درباره مخالفت ترامپ با جنگ و دلایل آن گفت:  خود ترامپ هم با جنگ مخالف است و چند بار هم این موضوع را مطرح کرده است. به دلیل اینکه جنگ با عراق و افغانستان، هفت هزار میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه بدون حصول هیچ نتیجه‌ای داشته است.

وی با تصریح این نکته که آمریکایی‌ها به دنبال جنگ با ایران نیستند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها اساسا دنبال جنگ با ایران نیستند بلکه به دنبال این هستند که بشود از طریق ایجاد نارضایتی عمومی که تحریم‌ها مهم‌ترین بخش آن است، فضایی را ایجاد کنند که فروپاشی از درون در ایران انجام شود و بتوانند با کمترین هزینه به اهداف خودشان برسند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره صحبت‌های ضد و نقیض مقامات آمریکایی، گفت: گفتار بعضا ضد و نقیض پمپئو و هوک در مقایسه با ترامپ یک عملیات روانی است. در آمریکا تعیین کننده اصلی ترامپ است و در مورد جنگ هم کنگره تصمیم می‌گیرد و موضع این دو یکی است.

وی افزود: پمپئو و بولتون و دار و دسته جنگ‌طلب آمریکا در اقلیت‌اند و این می‌تواند یک تاکتیک عملیات جنگ روانی باشد. به این صورت که یکی نقش پلیس خوب و یکی نقش پلیس بد را ایفا می‌کند. در نهایت قصدشان ایجاد ارعاب است. تناقضی میان صحبت‌های سران آمریکا وجود ندارد بلکه با هم تقسیم کار می‌کنند.

بهشتی‌پور در خصوص اعزام ده هزار نیرو توسط آمریکا به غرب آسیا گفت: این اقدام برای تقویت موقعیت آمریکاست. به نظر من این اقدام هم در راستای همان عملیات روانی است و البته حضور آنها می‌تواند برای ایران تهدیدکننده باشد. ولی به هر روی وقتی دورتادور ما پایگاه های نظامی هست  اعزام این 1500 نیرو اهمیتی ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ خاورمیانه عراق مبارزه با تروریسم آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین

همزمان با تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا در حال بررسی اعزام مشاوران نظامی بیشتر به سفارت خود در کی‌یف است.

پولیتیکو شنبه شب به نقل از پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشت که این مشاوران نقش رزمی نخواهند داشت بلکه در زمینه مشاوره و حمایت از دولت و ارتش اوکراین فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: وزارت دفاع در طول این جنگ و با تغییر اوضاع امنیتی حضور ما در اوکراین را بازنگری و تعدیل کرده است. ما در حال حاضر، در حال بررسی اعزام مشاوران بیشتر به «اداره همکاری دفاعی» در سفارتمان هستیم.

رایدر درباره اینکه چه تعدادی از مشاوران آمریکایی به اوکراین خواهند رفت، جزئیاتی منتشر نکرد.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که مشاوران جدید در زمینه نگهداری تسلیحات به ارتش اوکراین کمک خواهند کرد.

این نشریه به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد که در حال حاضر شماری کمی از نظامیان آمریکایی برای دوره‌های کوتاه به سفارت آمریکا در کی‌یف رفته‌اند و در امور نظارتی و امنیتی سفارت نقش دارند.

آنها گفتند که قرار است حدود ۶۰ مشاور آمریکایی به اوکراین بروند.

هر چند گفته شده که نقش آنها غیررزمی است، اما نقش نظامی آمریکا را در اوکراین گسترش می‌دهد. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

پولیانسکی: کمک‌های آمریکا نمی‌تواند از پایان رژیم کی‌یف جلوگیری کند

دمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که کمک‌های آمریکا به اوکراین نمی‌تواند از پایان یافتن رژیم کی‌یف جلوگیری کند.

 پولیانسکی بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس درباره تصویب لایحه کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: وقتی رئیس کشوری به مردم خود اهمیت نمی‌دهد و کشورش را می‌فروشد، چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی دولت اوکراین را یک «شرکت نظامی خصوصی» ضد مردم اوکراین خواند که «کمی بیشتر به فعالیتش ادامه می‌دهد، پول بیشتری به جیب می‌زند، تسلیحات بیشتری دزیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراین دیگر زیر چرخ‌های آسیاب خرد می‌شوند.»

پولیانسکی افزود: اما فارغ از این بسته کمکی جدید و همه تلاش‌های بیهود آمریکا و ناتو، فرجام ننگین رژیم کی‌یف، اجتناب‌ناپذیر است.

مجلس نمایندگان آمریکا شنبه شب لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این لایحه همچنین مجوز مصادره دارایی‌ها روسیه و انتقال آن به اوکراین را صادر کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • چرا آمریکا باید نگران حمله مجدد ایران به اسرائیل باشد؟