Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های فناور با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی سامانه بومی برای ثبت حملات و رخدادهای شبکه را تولید کردند که به گفته آنها در این سامانه امکان گزارش‌گیری از رخدادهای شبکه فراهم شده است.

محمدهادی مسلم یزدی از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان محصول تولیدی و دانش بنیان این شرکت را سامانه SIEM یا مرکز عملیات امنیت دانست و گفت: این سامانه با ثبت حملات، اتفاقات و رخدادهایی که در شبکه رخ می‌دهد و گزارش‌گیری از آن، مدیر شبکه را به طور کامل در جریان اتفاقاتی که در شبکه رخ داده است، قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرویس SIEM را نوعی مدیریت متمرکز log ها و تهیه گزارش‌ها بر اساس نیازها توصیف کرد و یادآور شد: امروزه بسیاری از ارگان‎‌ها و سازمان‌ها از این سرویس برای بررسی‌های امنیتی، تشخیص حوادث و کنترل آنها استفاده می‌کنند؛ چراکه سرویس‌ها و محصولات SIEM دو هدف اصلی "متمرکز کردن log ها" و "گزارش‌گیری برای کمک به سازمان‌ها و نهادها جهت شناسایی، آنالیز و کاهش مشکلات امنیتی" را دنبال می‌کنند.

یزدی افزود: بازار هدف و نهایی این محصول زیرساخت‌های حیاتی کشور مانند وزارتخانه‌ها، شرکت‌های نفت و گاز، شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای و به طور کلی سازمان‌ها و اداراتی است که اطلاعات مهمی در داخل شبکه دارند.

این محقق با تاکید بر اینکه محصول این شرکت کاملاً داخلی است، از برنامه‌های صادراتی این محصول خبر داد و خاطر نشان کرد: می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی و نرم‌افزار را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم؛ از این رو طرح صادراتی مدونی تهیه شده که در حال عملیاتی شدن است.

وی کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان و قطر را از بازارهای هدف این محصول ذکر کرد و ادامه داد: مزیت رقابتی این محصول نیروی متخصص است و این مزیت رقابتی باعث شده است که توانایی صادرات خدمات فنی و مهندسی را داشته باشیم؛ چون نیازی به مراجعه حضوری نیست و می‌توانیم از طریق اینترنت خدمات را ارائه دهیم.

یزدی با بیان اینکه این تحقیقات با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شد، یادآور شد: ما در مرحله تجاری‌سازی و برای توسعه محصول SIEM از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدیم که تا حدود زیادی به ما کمک کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امنیت شبکه شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی

مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.    به گزارش ایسنا، رضا کارگر اعلام کرد: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت بازگشت. اما همچنان از مسافران تقاضا می‌شود، پیش از عزیمت به فرودگاه از اطلاعات پرواز را چک کنند.   همچنین  جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به‌دلیل مشکلات ناشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام‌شده محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی‌شده هستند.   وی خاطرنشان کرد: مسافران محترم می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.   به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، پرواز برخی از فرودگاه‌ها از جمله مهرآباد و امام خمینی تهران با تعلیق مواجه شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی 
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند