Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، انصارالله حملات هوایی خود با پهپادها را در عمق خاک عربستان از ابتدای ماه جاری میلادی ازسرگرفته و آن در پاسخ به بی‌اعتنایی ائتلاف متجاوز عربی به "طرح‌های صلح" ارائه شده از سوی جنبش است.

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی، رئیس شورای کمیته انقلابی عالی یمن وابسته به انصارالله اتهامات سعودی مبنی بر اینکه این حملات به دستور ایران انجام می‌شوند را رد کرد و گفت: ما در تصمیمات‌مان مستقل هستیم و از هیچ طرفی تبعیت نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش رویترز، الحوثی افزود، انصارالله با توقف حملات در سال گذشته میلادی موافقت کرد و آماده برداشتن گام‌های بیشتر بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشورهای عضو ائتلاف عربی در مقابل این گام‌های تحلیل‌های اشتباه داشتند و به طرح‌های ما با بی‌توجهی و بی‌اعتنایی برخورد کردند.

رئیس کمیته انقلابی عالی یمن تاکید کرد، انصارالله به طور یکجانبه از سه بندر در دریای سرخ عقب‌نشینی کرد در حالیکه ائتلاف هیچ اقدام مشابهی برنداشت.

ریاض تاکنون به بیانیه حوثی پاسخی نداده و به خروج انصارالله از بنادر شهر الحدیده نیز اذعان نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن محمد علی الحوثی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» گزارش داد که در جریان ۹ سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، ۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر هم زخمی شدند.

به گزارش مشرق، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» (وابسته به دولت صنعاء) امروز دوشنبه جدیدترین آمار از تلفات ناشی از حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به مردم یمن را منتشر کرد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی این مرکز حقوقی، در جریان ۹ سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، ۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر هم زخمی شدند.

در جریان این حملات، چهار هزار و ۱۲۳ کودک شهید و ۴ هزار و ۹۹۲ کودک هم زخمی شدند.

به گفته مرکز عین، در جریان حملات این ائتلاف، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر و ۳۵۴ نیروگاه برق هدف قرار گرفته است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی همچنین ۶۱۳ هزار و ۹۹۲ منزل مسکونی، ۱۸۶ مرکز دانشگاهی، هزار و ۸۴۳ مسجد، ۳۹۳ مرکز گردشگری و ۴۲۷ بیمارستان را هدف قرار داده است.

سرتیپ «یحیی سریع»سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم اسفند ماه گذشته، آماری از جنایات ائتلاف مذکور ارائه کرد و گفت: شمار حملات صورت گرفته از سوی جنگنده‌های ائتلاف به بیش از ۲۷۴۳۰۲ حمله می‌رسد که ۵۹ حمله آن در طول یک سال اخیر صورت گرفته‌است.

سریع همچنین خبر داد: نیروهای ما نیز طی این نبرد، بیش از ۱۳۲۲۹ عملیات نظامی انجام داده‌اند که از این میزان، ۶۷۰۲ عملیات تهاجمی و ۶۵۲۷ عملیات برای مهار و شکست حملات تهاجمی و پیشروی‌های دشمن صورت گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطر نشان کرد: نیروی موشکی ما ۱۸۲۸ عملیات نظامی انجام داد که از این میزان، طی ۱۲۳۷ عملیات، تجمع‌های دشمن در داخل خاک یمن هدف قرار گرفت. ۵۸۹ عملیات موشکی نیز برای هدف قرار دادن اهداف دشمن در خارج از جغرافیای یمن و در عمق خاک سعودی و اماراتی صورت گرفت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • الحوثی:آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل طراح تجاوز به یمن بودند
  • زیان حکام عرب در پیروی از آمریکا/از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • الحوثی: رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی نداریم
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن