Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شب بیست و یکم ماه رمضان ندای الغوث الغوثی که به آسمان رفت.به گزارش بلاغ،یک روز دیگر هم از ماه مبارک رمضان به پایان رسید، عقربه‌های ساعت دست در دست یکدیگر با سرعت قدم برمی‌دارند تا پایان روز بیستم ماه رمضان و شروع دومین لیله القدر را بشارت دهند.

در این شب با غروب خورشید و آغاز شامگاه ۲۱ ماه رمضان ملائک آسمانی به اذن پروردگار به زمین می‌آیند تا دعای بندگان مومن و عاشق پیشه تنها معبود جهان را تا پیشگاه مقدسش در عرش اعلی بالا ببرند، رب العالمین این خواسته‌ها را اجابت کند و چه جایگاهی برتر و بالاتر از شهر بهشت و صحن و سرای ملائک پاسبان رضوی که این فرشتگان در آن نزول کنند؟

شب قدر این شب گران‌قدر که باید قدر دانسته شود، همزمان با شب شهادت حضرت علی(ع)، حضرت پدر و شیرخدا است، به همین دلیل شهر بهشت در این شب غرق در ماتم بوده و رخت عزا به تن کرده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چند میدان مانده به صحن و سرای شمس‌الشموس رقص رخت عزای حرم پسر در باد، غم یتیمی امت حضرت پدر را فریاد می‌زند، امشب تمام اهل آسمان در این قطعه از بهشت سکنی گزیده‌اند و اگر کمی گوش فرادهی صدایشان را به‌گوش جان خواهی شنید.

ورود فوج فوج عاشقان و دلباختگان ولایت به‌حریم سراسر نور رضوی و خواندن اذن ورود بیت ارباب قدری زمان می‌برد، هیچ‌گاه نسیم خنک و بهشتی این آستان را فراموش نمی‌کنی، با هر نسیمی که دست نوازشش را به‌گونه‌های تب‌دار و خسته از گناهت  می‌کشد، قدری شکرگزارتر خواهی بود که بار  دیگر در چنین شبی به دامان هشتمین ولی خدا پناه بردی و خیالت قدری آسوده‌تر است از بابت بخشیده شدن.

جمعیت آنقدر زیاد است که ظرفیت صحن‌های حرم رو به تکمیل شدن بوده و به‌سختی می‌توان گوشه‌ای برای گره زدن دلت به‌دریای جود و سخای رضا پیدا کرد.

نور فیروزه‌ای رنگ حرم ارباب به‌قدری دلبری می‌کند که هوش از سرت می‌رود و غرق تماشای گنبدی می‌شوی که همچون خورشیدی در دل سیاه شب می‌درخشد و قرار است امشب صاحب این خورشید طلایی، زائرانش را زیر لوای علوی شفاعت کند و بشارتگر غفاری پروردگار باشد.

مداحی و عزاداری مولا علی از گوشه گوشه‌ حرم مطهر

صدای مداحی و عزاداری مولا علی از گوشه گوشه‌ حرم مطهر به‌گوش می‌رسد، پیر و جوان و کودک و بزرگ مآمنی برای درد و دل پیدا کرده‌اند، با کتابچه‌ای آبی رنگ از دعا و تسبیح و مهری از تربت کربلا در دست، بر خوان سخای رضا(ع) تکیه زده‌اند و ندای العفو العفو سر می‌دهند.

آنان در ۱۰۰ فراز دعای جوشن کبیر خدا را به‌تمامی صفات عظیم از ستار العیوبی تا رآفت مهربانی قسم می‌دهند تا از گناهان آنها در گذرد و با عطوفت و بخشش با آنها رفتار کند.

چادر سفید گلدار و عطر خوش سجاده‌ پیش روی یک دختر خردسال نشان می‌دهد که او تازه به سن تکلیف رسیده و اولین سالی است که شب قدر را احیا می‌گیرد.

او که نامش نازنین است و امسال تنها با پدرش به‌زیارت حرم شمس الشموس آمده، برای مادر بیمارش دعا می‌کند و از خدا می‌خواهد سال آینده در شب قدر مادرش هم همراه او باشد.

دعا که به‌فراز ستار العیوبی پروردگار می‌رسد، پسر جوانی که به‌عشق مولا علی مشکی پوشیده است، دستانش را رو به‌آسمان بلند می‌کند و رآفت پروردگار را طلب می‌کند.

بار سنگین گناه را امشب باید از روی دوش به‌کناری نهاد، با استعانت از حضرت عشق راهی جدید برای زندگی برگزید، صدای الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب نشان از امید این بندگان خاکی و معصیت کار، به‌غفاری و ستاری پروردگار است و پیوسته او را می‌خوانند.

کم‌کم که دعا به‌انتها نزدیک می‌شود صدای ناله‌ و فریادها بیشتر و بیشتر می‌شود، گویی هنوز کسانی هستند که احساس می‌کنند باید بیشتر خدای خود را فرا بخوانند تا نگاهی از سر لطف به‌آنان بیاندازد، جمعیت یک صدا الهی العفو می‌گویند و از پروردگار مهربان خود می‌خواهند فرصتی دوباره به‌آنها عطا کند.

دگرگونی حال دل‌های عاشقان ائمه اطهار(ع)

دعا به‌انتها می‌رسد و مراسم قرآن به‌سر آغاز می‌شود.

هر کس قرآنی را که در دست داشت حایلی میان خود و خدا قرار می‌دهد تا به‌حرمت این کلام ربانی گناهان آنها را نادیده بگیرد.

در این حین روضه خوان حریم رضوی دل‌های عاشقان به‌ولایت را از خاتم الانبیا گرفته تا خاتم اولیا به نام و صفت این بزرگواران قسم می‌دهد تا این بندگان معصوم خدا شفی همه‌ مردم باشند.

مداح به‌نام حضرت علی(ع) که می‌رسد حال همه دگرگون می‌شود، این شب با نام مولا پیوند خورده و هیچ کس بدون استعانت از علی ولی الله امشب را سحر نمی‌کند، هیچ اشکی از چشمی نمی‌چکد مگر اینکه قطره‌ای از آن در غم غربت یار دختر پیغمبر و حضرت پدر باشد.

امشب را باید جور دیگری سحر کرد

نسیم بهشتی حرم و عطر خوش صحن و سرای رضوی آنقدر در دلت نشسته که حاضر نیستی لحظه‌ای از این آستان قدمی فاصله بگیری.

قرآن به‌سر گرفتن امشب هم به‌اتمام می‌رسد، کمی سبک تر شده ای و اشک چشمانت کمی از زنگار دلت را زدوده است و حالا حال دل عاشقان را بیشتر درک می‌کنی، درست وقتی از غربت و از دوری می‌خواند، یاد مولایی می‌افتی که در پس پرده‌ غیبت منتظر ۳۱۳ یاری است که عاشقانه و مردانه منتظر دیدار مولا هستند که بیش از یک هزار سال است که فقط اشک می‌ریزد و انتظار می‌کشد.

زهرا محمدی زن میانسالی است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: امشب را باید جور دیگری سحر کرد، باید در راس همه‌ دعاهایمان پایان انتظار را طلب کنیم تا هم مولا و هم پیروان مولا کم‌کم روزگار وصل را به‌چشم ببینند.

او که پیوسته اللهم عجل لولیک الفرج می‌خواند، اظهار می‌کند: شب قدر از بهترین فرصت‌ها برای دعای فرج است.

همه به نوعی در این شب می‌خواهند خود را به خدا ثابت کنند و بگویند اگر گناهی کردند از سر یاغی‌گری نیست، بلکه تنها انسانند و قوه‌ اختیاری که هر از گاهی سبب خبط و خطا می‌شود.

مادرانی که فرزندانشان را روی پا یا کنار دست خوابانده‌اند هم با تمام وجود دعا می‌کنند و ثناگوی خدا هستند.

حتی کارکنان و خدام علی بن موسی الرضا هم در حین خدمت در حال دعا هستند، کفشداری که روی زمین نشسته و قرآنی را به دست گرفته، سوژه عکاسان شده و بهترین تصویر این شب را رقم زده است.

فرشتگانی که امشب به سرای مولایمان رضا نازل شدند، فرصتی بدون هدر رفت هستند که می‌دانی حتما حرف دلت را به خدا می‌رسانند و دیگر نیازی نیست به خاطر زیادی گناهانت از اینکه خدا صدایت را نشنوند اظهار نگرانی کنی، چراکه این فرشتگان حرف دلت را مستقیم و بی‌کم و کاست به خدایت می‌رسانند.

===================

گزارش از: حمیده رمضانی

===================

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با عید پسح+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، شماری از شهرک نشینان صهیونیست امروز سه شنبه همزمان با عید پسح (مراسمی متعلق به یهودیان) با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند.

یهودا گلیک خاخام افراط گرای صهیونیست هم امروز همزمان با عید پسح به مسجدالاقصی تعرض کرد.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی در روزهای اخیر با صدور بیانیه هایی از مردم فلسطین خواسته اند که در راستای تقابل با تعرضات صهیونیست‌ها و مراسم های آنها در اعیاد یهودی در زمینه آوردن قربانی به صحن مسجدالاقصی، به طور حداکثری در این مسجد شریف حضور داشته باشند.

کد خبر 6086278 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با عید پسح+ فیلم
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)
  • پارچه‌نوشتۀ عبری دانشگاه امیر کبیر
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • این نقاشی تاریخ پارچه «جین آبی» را تغییر داد؟
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین قاتل خاموش طبیعت
  • قاچاقچی پارچه ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد