Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی حاکی از بدبینی اکثر شهروندان اروپایی نسبت به آینده این اتحادیه بوده و نشان می‌دهد که اکثر شهروندان در آینده فروپاشی این اتحادیه را ممکن می‌دانند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، نتایج یک نظرسنجی که در 14 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام گرفته است نشان می دهد که اکثر شهروندان این اتحادیه شناخت زیادی نسبت به اتحادیه اروپا داشته اما انتظارات بدبینانه‌ای نسبت به آینده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی موسوم به "Unlock Europes Majority" توسط موسسه یوگو برای شورای اروپایی برای روابط خارجی در ماه مارس و آوریل ازبین بیش از 60 هزار نفر در 14 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام شده است. در این نظر سنجی به مسئله آینده اتحادیه اروپا، امنیت و تحولات آب و هوایی پرداخته شده است.

به گزارش شورای اروپایی برای روابط خارجی ECFRنتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اختلاف زیادی بین درک از زندگی روزمره اروپاییان در اتحادیه اروپا و آنچه برای آینده انتظار دارند وجود دارد.

 به عنوان مثال تنها یک اقلیت شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این عقیده بودند که هویت آن ها به عنوان اروپایی اهمیت کم تری از هویت ملی آن ها دارد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که با وجود این موضع مثبت درباره اروپا در بین شهروندان اروپایی اما اکثریت آن ها درباره آینده این اتحادیه بدبین هستند. اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی این را محتمل می دانستند که اتحادیه اروپای فعلی در زمان قابل پیش بینی دچار فروپاشی شود.

نامزد نخست‌وزیری انگلیس: بریتانیا حتی بدون توافق باید از اتحادیه اروپا خارج شودنشریات ترکیه در یک نگاه|بی اعتمادی به پول ملی در ترکیه/ عضویت در اتحادیه اروپا، هدف استراتژیک آنکاراهشدار اتحادیه اروپا به ترامپ

همچنین حتی احتمال جنگ بین کشورهای اروپایی توسط نیمی از شرکت کنندگان در این نظر سنجی رد نمی شد. تنها آلمانی ها، اسپانیایی ها، ایتالیایی ها و دانمارکی ها در این باره کمی خوش بین تر بودند. در این کشورها حداقل از هر دو نفر یک نفر چنین رویارویی نظامی را غیر ممکن ارزیابی کردند.

همچنین اکثر اروپاییان برای نسل بعدی انتظار یک دوران خوب را ندارند. در همه کشورهایی که در این بررسی شرکت کرده اند اکثریت قریب به اتفاق شهروندان بر این باورند که اوضاع برای فرزندان امروز در آِینده بهتر از والدینشان نخواهد بود.

نتیجه این بررسی همچنین نشان می داد که بزرگترین نگرانی شهروندان اروپایی مسئله دگرگونی های آّب و هوایی بوده و در همه کشورها اکثر قریب به اتفاق شهروندان حمایت از محیط زیست را حتی مهم تر از مسئله رشد اقتصادی می دانستند. این مسئله حتی در کشورهایی که در آن بسیاری انسان ها اوضاع اقتصادی خوبی نداشتند هم به همین شکل بوده است.

همچنین درباره اوضاع اقتصادی در کشور یونان تقریبا حدود سه چهارم شهروندان اعلام کردند که پول کافی در اختیار ندارند. در فرانسه و مجارستان هم تقریبا از هر دو نفر یک نفر این دیدگاه را داشتند. شهروندان دانمارکی و سوئدی شرایط را کمی بهتر ارزیابی کرده بودند. در آلمان هم تقریبا بیش از 30 درصد شهروندان اعلام کردند که برای آن ها پول کافی باقی نمانده است.

شورای اروپایی برای روابط خارجی این طو ابراز عقیده کرده است که احزاب طرفدار اروپا باید ترس ها و استرس های شهروندان را بیشتر مور توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه و سازمانی صحی جهان به‌گونه‌ مشترک از بیماران سرطانی در کشور حمایت می‌کنند.

آیودیس از روند درمان و نگهداری بیماران سرطانی در شفاخانه‌ای در کابل نیز دیدار کرده است.

این در حالی است که چندی پیش سازمان صحی جهان اعلام کرده بود که میزان بیماری سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰ رشد ۷۷ درصدی را ثبت خواهد کرد.

به گفته این سازمان، انتظار می‌رود میزان سرطان‌های تشخیص داده‌ شده در سه دهه آینده به ۳۵ میلیون تن برسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون مورد به ثبت‌ رسیده در سال گذشته، رشد خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

این بیماری سالانه جان شمار زیادی از شهروندان افغانستان را نیز می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • آخرین شب اروپایی: مهم‌ترین بازی عمر امباپه
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود