Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهر گنبدهای فیروزه‌ای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را به احیا نشستند و در دومین شب از لیالی قدر قرآن‌ها را بر سر گرفتند و ندای «الغوث الغوث» سر دادند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شب قدر همان شبی است که می‌گویند برتر از هزار ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امام صادق (ع) علت برابری این شب با هزار ماه را پرسیدند و امام فرمودند: «انجام عمل صالح در آن شب از انجام آن در هزار ماهى که شب قدر در آنها نباشد بهتر است؛ کَیْفَ‏ تَکُونُ‏ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ قَالَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ فِیهَا خَیْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فِی أَلْفِ شَهْرٍ لَیْسَ فِیهَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ».

خداوند در شب قدر، مقدرات انسان‌ها تا سال آینده را در تمام امور مربوط به زندگی به امضاء می‌رساند؛ از این جهت افراد مؤمن باید نسبت به پاسداشت این شب توجه ویژه داشته باشند.

مردم نصف جهان نیز شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را به احیا نشستند و دست به دعا برداشتند و خدای سبحان را شاکر شدند که یک شب قدر دیگر نیز فرصت توبه و بازگشت یافته‌اند. فرصتی دوباره برای اینکه مقدرات یک سال‌شان نوشته شود.

منازل، مساجد، تکایا، صحن امام‌زاده‌ها و گلستان شهدا اصفهان و هر مکانی که عده‌ای روزه‌دار و مومن در آن قرار داشتند به برگزاری مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان مبادرت کردند و هر کس مراسمی در شان این شب برگزار کرد.

صدای «بک‌یاالله» و «الغوث الغوث» مردم از گوشه و کنار شهر اصفهان به گوش می‌رسید، صدای شکستن بغض‌هایی که یک سال در سینه حبس شده بود و حالا بهترین زمان برای ریختن اشک‌هایی است که مجال جاری شدن نداشت. قرآن‌ها بر سر گرفته شد، دست‌ها به آسمان بلند شد، زنان و مردان جوان در کنار مسن‌ترها و کودکان و نوجوانان در جوار آنها به احیا نشستند و به سبکبالی خود برخاستند.

حضور روزه اولی‌ها و نوجوانان در میان جمعیت آنقدر زیباست که نمی‌توانی از کنارشان بی تفاوت رد شوی؛ بی اختیار احساسشان را در مورد اولین احیای زندگی‌شان می‌پرسی.

قم|شب‌های قدر بهترین فرصت برای گام نهادن در مسیر رضای الهی استجزئیاتی از برنامه‌ شب‌های قدر در جوار مزار شهدا

ساره که روزه اولی است و به همراه مادرش به مسجد محله آمده است با دقت به اطرافش نگاه می‌کند، قرآن را ورق می‌زند و می‌خواند، چادر گلدار سفیدش زیبایی‌اش را چند برابر کرده است. در فرصتی مناسب از احساسش می‌پرسم. کمی شرم دارد اما خوشحال است و می‌گوید: پدرم همیشه می‌گفت وقتی اولین روزه‌ات را گرفتی و اولین احیا را شرکت کردی برایت هدیه می‌خرم من اول بخاطر هدیه دلم می‌خواست زودتر بزرگ شوم و روزه بگیرم اما حالا خوشحالم که بزرگ شده‌ام و می‌دانم روزه گرفتن چقدر حال آدم را خوب می‌کند. من امشب خیلی گریه کردم اما حالم بهتر شده است و فکر می‌کنم همان طور که مادرم می‌گوید بخاطر لطف اهل بیت است.

هر گوشه‌ای از شهر را که نگاه می‌کردی حتی کنار کوچه پس کوچه‌های محله‌ها مردم برای برپایی احیا نشسته بودند، صدای دعا و نیایش از مساجد به گوش می‌رسید و همه با هم همراه شده و قرآن‌ها را بر سر گرفتند.

صحن امامزاده‌ها مملو از جمعیتی بود که پس از افطار یکی پس دیگری به آنجا آمده و منتظر یکدیگر می‌شدند، مساجد سرشار از روزه داران بود و منازل هم میزبان بسیاری از مومنان. اصفهان در شب بیست و یکم ماه رمضان بوی ناب گلاب و صدای زیبای نیایش می‌داد.

سراسر شهر اصفهان سرشار از مردمی بود که برای برگزاری مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان گرد هم جمع شدند و صدای شکستن بغض‌شان کوچه‌ها و خیابان‌ها را پر کرده است. دومین شب از لیالی قدر هم با حضور وصف ناپذیر مردم اصفهان سپری شد و مردم با دلی آرام و سبکبال راهی خانه‌های خود شدند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارضعیف مورایس نسبت به فصل قبل/ روزهای تلخ مرد پرتغالی در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر کار خود را با پیروزهای متوالی شروع کرد و با توجه به خریدهایی که انجام داده بود اکثر هواداران این تیم معتقد بودند که پس از سال‌ها بالاخره طلسم قهرمان نشدن سپاهان در لیگ برتر شکسته می‌شود و با هدایت «ژوزه مورایس» می‌توانند در سکوی نخست فوتبال ایران بایستند.

اما این آرزو برای هواداران سپاهان با گذشت هفته‌ها رفته به رفته کم رنگ تر شد به نوعی که این تیم برای اولین بار در تاریخ خود ۵ بازی متوالی را با شکست پشت سر گذاشت تا یک رکورد منفی در کارنامه مربی پرتغالی ثبت شود.

سپاهان با اینکه نسبت به فصل بیست و دوم به مراتب تیم پُر مهره‌ای تری محسوب می‌شود اما از لحاظ آماری بسیار ضعیف بوده است. شاگردان مورایس فصل گذشته و تا پایان هفته ۲۲ توانسته بودند ۴۶ امتیاز به دست آورند در حالی که این تیم در فصل بیست و سوم و در پایان هفته ۲۲، ۳۹ امتیاز کسب کرد که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته ۷ امتیاز کمتر کسب کرده است.

همچنین این تیم فصل گذشته و تا پایان هفته بیست و ششم در صدر جدول قرار داشت در حالی که امسال این تیم با توجه به امتیازاتی که دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس کسب کرده‌اند شانس اندکی برای قهرمانی دارد و در بهترین حالت ممکن زردپوشان می‌توانند سهمیه ACL۲ برای سال آینده را کسب کنند که البته در این مسیر تیم‌های تراکتور، ملوان و گل گهر تهدید کننده‌های اصلی سپاهان هستند.

زردپوشان اصفهانی امروز و در دیدار معوقه از هفته هفدهم در دربی اصفهان رو در روی ذوب آهن قرار می‌گیرند و باید دید مورایس و شاگردانش همانند بازی رفت می‌توانند ربیعی و شاگردانش را شکست دهند یا خیر.

کد خبر 6080515

دیگر خبرها

  • پای حرف شما هم استانی‌ها در بسته صدای مردم
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • آمارضعیف مورایس نسبت به فصل قبل/ روزهای تلخ مرد پرتغالی در اصفهان
  • طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!