Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های نخست‌وزیر ژاپن برای آوردن ایران و آمریکا به پای میز مذاکره، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه از میانجی‌گری نخست‌وزیر ژاپن میان ایران و آمریکا استقبال کرد.

دونالد ترامپ در دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو گفت: من می‌دانم که نخست وزیر ژاپن روابط خوبی با ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: نخست وزیر در این رابطه با من صحبت کرده و من باور دارم که ایران خواهان مذاکره است. اگر آن‌ها بخواهند مذاکره کنند، ما نیز مذاکره می‌کنیم. هیچ‌کس نمی‌خواهد اتفاقات بدی رخ دهد، خصوصاً خودم.

به گزارش ایسنا، اظهارات ترامپ مبنی بر این که ایران خواهان مذاکره است در حالی مطرح می شود که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از خروج آمریکا از  برجام اظهار داشت: ما [در برجام] با حسن نیت عمل کردیم، اما نمی‌خواهیم با کسانی که زیر تعهدات‌شان زده‌اند گفت‌وگو کنیم.

ظریف تصریح کرد: ما تسلیم تهدید نمی‌شویم. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و سپس از آنها انتظار تعامل داشته باشید. راه درست برای این کار احترام است، نه تهدید.

این مقام بلند پایه ایران تاکید کرد که ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد مگر اینکه این کشور با اجرای تعهداتش در برجام به تهران احترام بگذارد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز عصر یکشنبه اخبار منتشر شده به نقل از یک مقام کویتی مبنی بر آغاز گفت‌وگوی ایران و آمریکا را قویاً رد و تاکید کرد: هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران دونالد ترامپ مذاکره ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن

عراق و آمریکا در بیانیه مشترک پس از دیدار السوانی با بایدن  بر همکاری های دوجانبه بر اساس توافقنامه چارچوب استراتژیک تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عراق و آمریکا پس از دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر و جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بیانیه مشترکی صادر کردند.

بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری رسمی عراق «واع» آن را منتشر کرده سران دو کشور بر تعهد خود به مشارکت راهبردی پایدار بین عراق و ایالات متحده تاکید کردند و رویکرد خود را برای همکاری دوجانبه بر اساس توافقنامه چارچوب استراتژیک 2008  مورد بحث  بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری مشرک برای ارتقای ثبات منطقه و احترام به حاکمیت، ثبات و امنیت عراق تاکید کردند. 

سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

دیدار السودانی با وزیر دفاع آمریکا 

محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

از سوی دیگر، سخنگوی دولت عراق گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا موضوعاتی از جمله حضور نیروهای ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است.

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!
  • فیفا: ایران و ژاپن بخت‌های نخست صعود به جام جهانی فوتسال