Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های نخست‌وزیر ژاپن برای آوردن ایران و آمریکا به پای میز مذاکره، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های نخست‌وزیر ژاپن برای آوردن ایران و آمریکا به پای میز مذاکره، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه از میانجی‌گری نخست‌وزیر ژاپن میان ایران و آمریکا استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ در دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو گفت: من می‌دانم که نخست وزیر ژاپن روابط خوبی با ایران دارد. خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: نخست وزیر در این رابطه با من صحبت کرده و من باور دارم که ایران خواهان مذاکره است. اگر آن‌ها بخواهند مذاکره کنند، ما نیز مذاکره می‌کنیم. هیچ‌کس نمی‌خواهد اتفاقات بدی رخ دهد، خصوصاً خودم.

به گزارش ایسنا، اظهارات ترامپ مبنی بر این که ایران خواهان مذاکره است در حالی مطرح می شود که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از خروج آمریکا از  برجام اظهار داشت: ما [در برجام] با حسن نیت عمل کردیم، اما نمی‌خواهیم با کسانی که زیر تعهدات‌شان زده‌اند گفت‌وگو کنیم.

ظریف تصریح کرد: ما تسلیم تهدید نمی‌شویم. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و سپس از آنها انتظار تعامل داشته باشید. راه درست برای این کار احترام است، نه تهدید.

این مقام بلند پایه ایران تاکید کرد که ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد مگر اینکه این کشور با اجرای تعهداتش در برجام به تهران احترام بگذارد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز عصر یکشنبه اخبار منتشر شده به نقل از یک مقام کویتی مبنی بر آغاز گفت‌وگوی ایران و آمریکا را قویاً رد و تاکید کرد: هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور هنیه: دوره عربده‌کشی صهیونیست‌ها به سر آمده است

مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه اشغالگران با کارشکنی مداوم موجب بن بست مذاکرات شده‌اند تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در جنگ نرسیده و دوره عربده‌کشی آن به سر آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنانی درباره سفر هنیه به ترکیه و معادلات جدید درگیری در منطقه صحبت کرد.

النونو در گفتگو با المیادین اظهار داشت که سفر اسماعیل هنیه به ترکیه در شرایط بسیار مهمی انجام می‌شود و او در ترکیه درباره چندین پرونده با مقامات این کشور گفتگو کرد.

این مسئول ارشد حماس در ادامه گفت که پرونده لزوم پاسخگو کردن رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌های آن علیه مردم فلسطین از جمله پرونده‌هایی بود که هنیه با مقامات ترکیه آن را مورد بررسی قرار داد.

مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که این جنبش به هیچ وجه به دنبال جایگزین کردن ترکیه با میانجی‌های قطری و مصری نیست و سفری که هنیه به ترکیه انجام داد ربطی به این موضوع ندارد.

وی در ادامه با اشاره به کارشکنی مداوم صهیونیست‌ها که منجر به شکست مذاکرات برای آتش بس و تبادل اسرا تا این مرحله شده است تاکید کرد رژیم اشغالگر همچنان موضوع آتش بس کامل و بازگشت آوارگان به مناطق خود را رد می‌کند و همین امر موجب شده تا به هیچ توافقی نرسیم.

حماس:درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود نداردحماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

وی افزود که تنها دستاورد رژیم اشغالگر در جنگ غزه هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت ها بوده و به هیچ یک از اهداف جنگی خود نرسید.

این مسئول حماس تصریح کرد که جنگ معادله درگیری جدیدی در منطقه تحمیل کرد و دوره عربده کشی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است.

این درحالی است که اخیرا یک منبع ارشد وابسته به مقاومت فلسطین گفت از نظر حماس درحال حاضر هیچ زمینه‌ای برای مذاکره با رژیم اشغالگر وجود ندارد.

این منبع اظهار داشت که اسرائیلی‌ها به میانجی‌ها اطلاع داده بودند که پاسخ حماس (به پیشنهاد میانجی‌ها) به معنای شکست مذاکرات است و تا زمانی که حماس موضع خود را تغییر ندهد آنها هیچ هیئتی را برای مذاکره نمی‌فرستند.

منبع مذکور در ادامه تاکید کرد که حماس به مطالبات اصلی خود که شامل آتش‌بس جامع، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود و بازسازی غزه می‌شود پایبند است. ممکن است حماس به گزینه‌های دیگر فکر کند؛ زیرا مسیر کنونی به توافق منتهی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • مشاور هنیه: دوره عربده‌کشی صهیونیست‌ها به سر آمده است
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات