Web Analytics Made Easy - Statcounter

علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه امام علی(ع) الگویی ناب برای جامعه اسلامی است، گفتند: امام علی(ع) جزء لاینفکی از وجود اهل سنت بوده و برخلاف تبلیغات دشمن که به دنبال تفرقه افکنی است محبت این امام بزرگوار درتارپود اهل سنت وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه امام علی(ع) الگویی ناب برای جامعه اسلامی است، گفتند: امام علی(ع) جزء لاینفکی از وجود اهل سنت بوده و برخلاف تبلیغات دشمن که به دنبال تفرقه افکنی است محبت این امام بزرگوار درتارپود اهل سنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت خلفای راشیدین نتیجه مشورت گرفتن از حضرت علی(ع) است

محمد صدیق بهجت،امام جمعه اهل سنت بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به کرامات مولی الموحدین علی بن ابیطالب (علیه السّلام) اظهارکرد: ایشان چهارمین خلیفه درعقیده اهل سنت و به عنوان اولین امام در مذهب شعیه هستند و همواره آرزوی شهادت داشتند که خداوند در شب های قدر توفیق شهادت را نصیب این شخصیت بزرگوار کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه بابیان اینکه امام علی(ع) در خانه پیامبر بزرگ شده و از همان سنین کودکی به اسلام روی آورده اند، گفت: دلاوری ها و شجاعت حضرت علی(ع) برکسی پوشیده نیست یکی از افتخارات امیر مؤمنان(ع) این است که در تمام نبرد‌ها ملازم رکاب پیامبر و پرچمدار وی در جنگ‌های اسلامی بوده و  تنها در جنگ غزوه تبوک به دستور خود پیامبر (ص) در مدینه‏ باقی مانده است.

بهجت با بیان اینکه سخنان امام علی(ع) برگرفته از قرآن است، افزود: بزرگ منشی این امام بزرگوار بر هیچ کس پوشیده نیست و از شخصیت والای آن در احادیث معتبر فراوانی آمده است.

امام جمعه اهل سنت بندر لنگه با اشاره به اینکه امام علی(ع) همسر بهترین زن عالم، حضرت فاطمه(س) است، تصریح کرد: در ایامی که حدود 10سال در مدینه بودن همراه پیامبر بودند؛ پیامبر دختربزرگوارشان حضرت فاطمه(س) را به نکاح ایشان در آوردند.

بهجت با تاکید بر اینکه اگر خلفای راشدین علمی را به دست و موفقیتی داشتند، نتیجه مشورت گرفتن از حضرت علی(ع) است، خاطر نشان کرد: به گفته یکی از صاحبه پیامبر (ص) 9 دهم علم اذعان علی (ع) بود و یک دهم در بین دیگر علما شریک بود.

تقوا امام علی(ع) زبانزد خاص و عام است

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فضایل حضرت علی(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار دریایی از کرامات بودند و در دامان رسول خدا(ص) رشد و نمو پیدا کرده و جایگاه ویژه ای نزد پیامبر اکرم(ص) داشتند.

امام جمعه اهل سنت بندر چارک بابیان اینکه حضرت علی(ع) اولین نوجوان بوده که اسلام آورده و دین رسول اکرم (ص) را تبلیغ می کردند، افزود: همواره ایشان در رکاب پیامبر(ص) و همراه در نبرد های مختلف بوده به طوری که پیامبر(ص) فرمودند: در جنگ خیبر پرچم را به دست کسی دادند که اسلام را یاری کند و حضرت علی (ع) در خیبر را با قدرت دستشان ازجا در آورد.

راهبر با اشاره به اینکه حضرت علی در زهد و تقوا زبان زد خاص و عام است، تصریح کرد: در کمک کردن به مساکین و مستمندان، انفاق و صدقات پیشگام بودند و الگویی ناب برای تمام مسلمان است و این امام بزرگوار تا روزهای آخر عمر رسول الله (ص) همراه حضرت محمد(ص) بودند.

امام علی(ع) جزء لاینفکی از وجود اهل سنت است

امام جمعه اهل سنت بندر چارک با بیان اینکه زندگی حضرت علی در تاریخ شخصیتی سراسر حکمت بوده، افزود: دشمنان نمی توانستند فضل و کرامات حضرت علی(ع) را ببیند به همین دلیل خوارج مولا را درمحراب به شهادت رساندند.

راهبر با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) حتی در آخرین لحظات عمرشان هم بندگی و عبادت خدا را می کردند، عنوان کرد: ما امروز وظیفه داریم راه و روش و سیره این امام همام در زندگی به کار ببریم و جوانمردی، اقتدار، صبر، فداکاری و تقوا ایشان را الگویی برای خود قراردهیم.

راهبر با بیان اینکه محبت به امام علی(ع) همواره در قلوب اهل سنت وجود دارد، گفت: امام علی(ع) جزء لاینفکی از وجود اهل سنت بوده و برخلاف تبلیغات دشمن که به دنبال تفرقه افکنی است محبت این امام بزرگوار درتارپود اهل سنت وجود داشته و همواره فضایل و کرامات این امام علی(ع) در منابر اهل سنت بازگو می شود.

امام علی(ع) الگویی ناب برای جامعه است

شیخ علی ماهیگیر، امام جمعه موقت اهل سنت روستای گهردو سیریک با اشاره به اینکه منزلت علی (ع) ومناقب او بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: امام علی(ع) در پیشگاه پیامبر (ص) همواره ازجایگاه بالایی برخوداربوده و ازکودکی در منزل پیغمبر بزرگ و همسر حضرت فاطمه(س) بودند.

امام جمعه موقت اهل سنت روستای گهردو سیریک با اشاره به اینکه در شجاعت و زهد امام علی(ع) احادیث بسیاری بیان شده است، عنوان کرد: خوابیدن ایشان درجایگاه پیامبر(ص) نوعی شهادت در شجاعت اوست به عنوان نماینده و وکیل پیامبر گشاینده خیبر است.

ماهیگیر تصریح کرد: حدیثی در صحیح مسلم آمده که کسی مرا دوست ندارد جزء مومن و با من بغض و دشمنی ندارد مگر منافق مولا علی(ع) و این بزرگوار معیار و میزان تشخیص ایمان و نفاق در احد رسالت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هر هنگام نام حضرت علی(ع) به زبان می آید خصایل نیکو سیرت حسنه و صفحات حمیده در ذهن ها تداعی می شود، گفت: حضرت علی(ع) بهترین جوان قوم خویش و از اولین کسانی بود که به اسلام پیوست و ابوالحسن کنیه اش بود.

امام جمعه موقت اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه امام علی(ع) الگویی ناب برای تمام جهان است، اظهار کرد: سرتاسر زندگی حضرت علی(ع) چه دردوران رسالت پیامبر (ص) و هم دردوران مشورت دادن به خلفا و هم درزمان خلافت همه برای جامعه امروز الگو هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است

سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ۴۸سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو باخبرنگار استانی ایسکانیوز در مورد تاسیس سپاه پاسداران و فعالیت های این نهاد افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نمادی ارزشمند است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین علیه السلام عزّت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی و معنویت، نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران، ایفا کند.

وی گفت: در سال ۱۳۵۸ و در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم آمدند و نهاد مقدّس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند. حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مبارک را اعلام کردند.

حکمتیان خاطر نشان کرد: وظیفه پاسداری از دین و خلق خدا، رسالت بزرگی است. برای همین است که امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار الهی، برای دفاع از کیان اسلام، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح داد. پاسدار، واژه‌ای است که در فرهنگ انقلاب اسلامی، حکایت از روحیه شجاعت، شهامت، فداکاری و از خودگذشتگی دارد. در این فرهنگ، پاسدار حقیقی می‌کوشد، تا سرحدتوان جلوه‌گر صفات والای حسینی باشد. پاسدار فریاد هیهات من الذّله آن حضرت را روبه روی خویش قرار می‌دهد و عملاً از هرگونه ذلّت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد. امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از آن مولای گرامی، می‌کوشند از دست آورده‌های انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

ایشان افزود:

وظایف این نهاد انقلابی در اوّلین اطلاعیه شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شانزدهم اردیبهشت سال 1358 این گونه اعلام گردید:

کمک به اجرای امور انتظامی، امنیتی و کنترل تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب؛

مبارزه مسلحانه علیه جریان های مسلحانه ضد انقلاب؛

دفاع در برابر حملات و اشغال گری های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور؛

همکاری و هماهنگی موثر با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛

کمک در اجرای دستورات انقلاب اسلامی و دادگستری دولت جمهوری اسلامی؛

حمایت از نهضت های رهایی بخش و حق طلبانه مستضعفین جهانی تحت نظارت مقام معظم رهبری؛

و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی.

خبرنگار:آرزو پرندوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1227964 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است