Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@19:51:58 GMT

هشدار وقوع تندباد در تهران و ۳ استان دیگر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۹۶۷۹

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به عبور متناوب سامانه‌های جوی طی پنج روز آینده از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز در استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان تندباد موقتی خواهیم داشت.

به گزارش «تابناک»، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: امروز (دوشنبه ششم خرداد)، در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، البرز، مرکز و جنوب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم خرداد)، علاوه بر دامنه‌های مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ خرداد)، در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های تهران و سمنان بارش باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استان‌های پربارش طی امروز و فردا، گفت: بیشترین مقدار بارش روز دوشنبه (ششم خرداد)، در شمال سمنان، خراسان شمالی، گلستان، شرق تهران و در روز سه‌شنبه (هفتم خرداد)، در گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شرق تهران، کرمان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی خواهد بود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه (هشتم خرداد)، بیشترین مقدار بارش در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، تهران، البرز و سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات کرمان و همچنین در روز پنجشنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمان و شمال سمنان خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز دوشنبه (ششم خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق احتمالاً با گرد و خاک همراه باشد.

وی با بیان اینکه از امروز تا روز چهارشنبه (ششم تا هشتم خرداد)، دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، گفت: فردا و پس‌فردا (هفتم و هشتم خرداد)، وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق کشور، استان خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به خصوص در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوا در تهران، نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود، گفت: فردا (سه‌شنبه هفتم خرداد)، شرایط جوی تهران کمی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین فرداشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود، بیشترین دمای تهران فردا ۳۳ و کمترین دمای این شهر ۲۱ درجه سانتیگراد است.

وظیفه در پایان گفت: پس‌فردا (چهارشنبه هشتم خرداد)، آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، دمای تهران در این روز در گرم‌ترین حالت به ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین حالت به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وزش باد شدید در تهران

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تداوم هوای سالم در تهران طی امروز و فردا (۶ و ۷ خرداد)، گفت: کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر با میانگین ۶۳ ppm در شرایط سالم قرار دارد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات امروز (۶ خرداد)، کاهش تردد خودروها و ناپایداری‌های جوی سبب برقراری شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی ششمین روز از خرداد ۹۸ است که در بعدازظهر امروز سبب افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد شد به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از هشت متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی و جنوب غربی انتظار می‌رود که احتمال گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این وضعیت جوی تا فردا (۷ خرداد) کم وبیش ادامه دارد و برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. از این رو، تا روز سه‌شنبه وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت همچنان در شرایط مساعد قرار خواهد داشت.

شهبازی تاکید کرد که دمای تهران تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا تندباد وزش باد شدید بارندگی رعد و برق جوشن کبیر شب قدر برگزیت علی ربیعی علی لاریجانی مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است. در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد