Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فضلیت‌های شب قدر، گفت: شب قدر فرصتی مناسب برای ظرفیت سازی، ظرفیت یابی و اثرگذاری است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،حجت الاسلام سعید مهدوی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، اظهار کرد: در باب فضیلت شب‌های قدر روایات می‌فرمایند این شب، شب تقدیر‌ها و تعیین سرنوشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نص کلام خدا و به تعبیر آیات سوره قدر، فضیلت و ارزش شب قدر از هزار ماه بیشتر است، افزود: این هزار ماه، ماه‌های مادی نبوده چنانچه این شب، شب نزول ملائکه و روح و شبی معنوی و روحانی است لذا به نص قرآن این هزار ماه نیز هزار ماه عادی تلقی نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه گفت: بر همین اساس نمی‌توانیم شب قدر را معادل یک عمر ۸۳ و اندی ساله تلقی کرد بلکه این هزار ماه معنوی و معادل یک تاریخ بشری است.

وی با بیان اینکه در شب قدر عده‌ای به بلوغ کامل رسیده و چنان تقدیری برای خود رقم می‌زنند که تاریخ بشریت و جوامع از آثار و برکات آن‌ها بهره‌مند شده و عمری پربرکت به درازای تاریخ بشریت و قرون و نسل‌های بشری داشته‌اند، تصریح کرد: شب قدر شب ظرفیت سازی، ظرفیت یابی و اثرگذاری به شرط حال نیایش، دعا، نوع تقاضا و عمق فقر ما و خدای متعال است.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به اینکه تأکیدات امامان معصوم (ع) نشان از اهمیت این شب دارد، افزود: شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که شب شهادت یکی از مهمترین شافعان عالم یعنی امیرالمومنین علی علیه السلام بوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این شب، شب مصیبت پدر معنوی شیعیان یعنی امام علی علیه السلام است و حال استغفار ما به واسطه حزن مظلومیت مولای متقیان نورانی‌تر و پر ثواب‌تر خواهد بود، گفت: اظهار عشق به، ولی خدا خود سبب انعطاف، انفعال و تأثیر قلبی خواهد شد لذا زمینه برای جلب مغفرت، برکت و رحمت الهی بیش از زمان‌های دیگر فراهم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی الله درباره حضرت علی (ع) فرمودند: «ذکرُ علیٍّ عبادَهٌ» (یاد علی هم عبادت است).

انتهای پیام/
منبع:مهر
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شب قدر ماه مبارک رمضان شهادت امام علی فضیلت شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران

استاندار ایلام گفت: با هدف رفاه حال زوار اربعین، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین، اظهار کرد: در آینده نزدیک با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم عملیات این پارکینگ در حال آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 745729

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان