Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@06:03:26 GMT

راننده چینی به خاطر خاراندن صورتش جریمه شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۹۸۲۱

راننده چینی به خاطر خاراندن صورتش جریمه شد

مردی در شرق چین پس از آن که دوربین هوشمند کنترل ترافیک، او را در خودرویش در حال خاراندن صورتش دید، پیامک جریمه دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این مرد چینی که با نام "لیو" معرفی شده در "جینان" واقع در استان شرقی "شاندونگ" در حال رانندگی بود و حین عبور از برابر یک دوربین نظارتی صورتش را خاراند.

او بلافاصله پیامکی با این مضمون دریافت کرد که قوانین را به خاطر داشتن موبایل در حین رانندگی نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس این مرد در حین ارتکاب جرم هم برایش فرستاده شده بود.

همچنین به او گفته شد دو امتیاز از گواهینامه‌اش کاسته خواهد شد و باید جریمه‌ای بالغ بر هفت دلار (۵۰ یوآن) بپردازد.

این مرد در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: امروز صبح به خاطر لمس صورتم گفتند قوانین را نقض کرده‌ام.

او تصویر دوربین نظارتی را هم که برایش فرستاده شده بود منتشر کرد و گفت برای حل موضوع تلاش می‌کند.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز پس از آن، مقام‌های این استان جریمه لیو را لغو کرده و به او گفته‌اند که دوربین‌ نظارتی به طور خودکار حرکات راننده را شناسایی کرده و عکس می‌گیرد و به همین خاطر خاراندن صورت این راننده را به عنوان حرف زدن با موبایل برداشت کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، ۱۷۰ میلیون دوربین نظارتی در چین وجود دارد و قرار است تا ۲۰۲۰ میلادی، ۴۰۰ میلیون دوربین دیگر نصب شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین راننده دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است

عصر ایران - به گزارش عصرایران، محمدیان با اعلام برنامه‌های تحولی و رویکردهای جدید این دفتر در سال جدید اعلام کرد: بنابر قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصوبات مختلف نهادهای بالادستی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، تقویت و توسعه سامانه‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف تبلیغات تجاری در فضاهای حقیقی و مجازی، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌گستران، شبکه‌ نمایش خانگی و سایر بسترهای نوین تبلیغاتی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

او در ادامه گفت: این دفتر برنامه‌هایی را برای تقویت نظام حکمرانی در زمینه تبلیغات در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به تدوین سند ساماندهی تبلیغات تجاری در فضای مجازی، تدوین دستورالعمل‌های نظارتی، تقویت و توسعه سامانه‌های نظارتی و رونمایی از سامانه جامع تبلیغات اشاره کرد.

محمدیان، با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم طی سال‌های گذشته و آمادگی این دفتر برای انجام وظایف و تکالیف قانونی محوله را در این زمینه فراهم کرده و به موجب قانون، وظایف و تکالیف محوله بر انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بستر قانون و از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای پروانه معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای هرگونه همکاری نزدیک با فعالان تبلیغاتی و توسعه روزافزون کمی و کیفی تبلیغات کشور اعلام آمادگی کرد و از همه دست‌اندرکاران تبلیغات کشور در حوزه‌های مختلف خواست رعایت قانون و ضوابط و مقررات تبلیغاتی را همچون گذشته، سرلوحه کار خود قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: VOD انقلابی در حوزه تصویر است VOD(سند) سهمیه‌بندی شد

دیگر خبرها

  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • از تخصصی کردن فرآیندهای رسیدگی تا استفاده بهینه از مراجع نظارتی
  • ایلان ماسک: سیستم کمک‌راننده تسلا احتمالاً به‌ زودی وارد چین می‌شود
  • این ماشین های بی در و پیکر کلی خاطر خواه دارند
  • لزوم تامین به موقع منابع اعتباری نیرو‌های مسلح
  • ثبت جریمه برای خودروی صفر کیلومتر هنگام حمل با تریلی + تصویر