Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه بوشهر با تاکید بر مطالعه وصیت نامه مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: فریضه مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد تاکید مولی الموحدین علی (ع) بوده که باید این مهم سرلوحه افراد مومن در تمام مراحل زندگی و جامعه قرار بگیرد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در دومین شب از لیالی قدر، این شب را یکی از شب‌های مهم و سرنوشت ساز برای انسان‌ها دانست و اظهار داشت: با بهره‌مندی مطلوب از لیالی قدر می‌تواند ضمن جبران گذشته انسان، حال انسان را آسمانی کند و آینده مومنان را به نور سعادت و رستگاری رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شب قدر می‌تواند کار هزار ماه را انجام دهد گفت: انسانهای آگاه و با معرفت این شب را که متعلق به امام عصر (عج) است را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه انسان‌های با بصیرت لیالی قدر را احیاء می‌کنند تصریح کرد: با توجه به اینکه انسان در طول زندگی ظرفیتی برای خویش فراهم کرده است شب قدر ظرفیت انسان محاسبه  می‌کند و بر اساس آن  تقدیرات الهی، خیرات و برکات خداوند متعال نصیب انسان‌ها می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وصیت نخستین امام شیعیان هنگام شهادت افزود: تقوای الهی، اقتصاد حلال، رفتار، گفتار نیکو، زندگی بدون گناه از تاکیدات حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) در وصیت نامه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر مطالعه و عملیاتی کردن وصیت نامه حضرت علی(ع) خاطر‌نشان کرد: قدرت، ثروت، شهرت، شخصیت و دیگر امور دنیایی نمی‌تواند انسان را در آخرت شفابخش باشد که در این زمینه عمل انسان باید فرجام پاداش الهی باشد.

وی، با تاکید بر توجه به نیازمندان و مقابله با ستمگران افزود: یاری مظلومان از ویژگی‌های افراد مومن است و بهترین توشه برای آخرت، تقوای الهی و زندگی بدون گناه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر رفع اختلاف در خانواده‌‌ها و جامعه، رسیدگی به ایتام، صله‌رحم، همسایه‌داری و انس با قرآن را از دیگر ویژگی افراد مومن و خداجو دانست و تاکید کرد: جهاد در راه خدا و تقویت پیوند مسلمانان باید مورد توجه ویژه روزه‌داران و افراد دین‌خواه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید سرلوحه برنامه‌های افراد مومن قرار بگیرد تصریح کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که از وصیت‌های مولی الموحدین حضرت علی (ع) است بی‌توجهی به این فرهنگ نه تنها حاکمیت انسان را دچار مشکل می‌کند بلکه فرهنگ، نظام سیاسی و اجتماعی جامعه را دچار بحران می‌کند.

وی، بیان کرد:  فریضه مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد تاکید مولی الموحدین علی (ع) بوده که باید این مهم سرلوحه  برنامه افراد مومن درتمام مراحل زندگی و جامعه  قرار بگیرد.

شب زنده‌داری بوشهری‌ها در دومین شب از لیالی‌قدر به روایت تصویر راز و نیاز مردم استان بوشهر در دومین شب از لیالی قدر+تصاویر شب زنده‌داری بوشهری‌ها در نخستین شب لیالی قدر

آیت‌الله صفایی بوشهری به اهمیت وحدت در جامعه پرداخت و بیان کرد: یکی از سفارشات اکید مولای متقیان حضرت علی(ع) به مسلمانان، اتحاد و وحدت و تقویت آن در جامعه است که در این راستا باید مسلمانان این مهم را سرلوحه برنامه خود قرار دهند.

در این آیین پس از برگزاری آیین ویژه شب زنده‌داری در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) عزاداری شد.

انتهای پیام/ ز

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: این بدحجابی ها عادی و متعارف نیست

خطیب جمعه قم با بیان اینکه دشمن امروز عفاف و حجاب را به عنوان نماد ارزش‌های دینی و پرچم ارزش‌های الهی هدف پرفته است، گفت: این بی حجابی ها عادی و متعارف نیست و این را مردم ما می فهمند و پای آرمان ها ایستاده اند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه 10 فروردین 1403 که در مصلای قدس قم برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام،  اظهار داشت: شهادت امیرالمومنین (ع) داستان جانسوزی است که مظلومیت ایشان را نشان می دهد.

وی افزود: در عزای امیرالمومنین (ع) هم باید سوگوار باشیم و هم از زندگی، دوره حاکمیت و خیانتی که به ایشان شد درس بگیریم از آن برای امروز و تداوم حاکمیت الهی بهره ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آیات دوم و سوم سوره قدر «وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ، لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» گفت: این آیات نشان می‌دهد در ذات شب‌های قدر درخشش است و در این شب استعداد و ظرفیت ویژه‌ای برای پر کشیدن به آسمان و تقرب به خداوند وجود دارد و همه باید به هوش باشیم که این ظرفیت و سرمایه بی بدیل را از دست ندهیم.

امام جمعه قم ضمن گرامیداشت 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی) عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند روز حاکمیت خدا بود و بعد از هزار سال برای اولین بار خورشید بر سرزمین ایران تابید. چه نعمتی بالاتر از آن بود که انوار خدا بر زمین بتابد و حاکمیت خدا در عالم جلوه کند.

وی افزود: مردم ایران در برابر ظلم و ستم رژیم طاغوت سینه سپر کردند و مجاهدانه در برابر هم قدرت‌های فاسد عالم ایستادند و از نظام الهی دفاع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از ادامه داد: هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و حاکمیت خدا بر سرزمین ایران نیست. پاسداری از این نعمت شرایط زیادی دارد. به فضل خدا جوانان ما نسل به نسل پای این آرمان های بزرگ ایستاده اند.

امام جمعه قم تاکید کرد: با هیچ عذر و بهانه‌ ای نمی‌شود که به حاکمیت الهی که بزرگترین نعمت خداوند است پشت کنیم، لذا همه باید تلاش کنیم این خط ادامه پیدا کند و این پیام و نور در عالم انعکاس پیدا کند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: دشمنان بدانند امروز هم مردم ما با همه مشکلات، سختی‌ها و تحریم ها پای نظام، اسلام و آرمان شهدا ایستاده اند و هرگز نخواهند گذاشت شما به آمال شیطانی تان برسید. ایران پابرجا خواهد ماند و اسلام بر این سرزمین نور افشان خواهد ماند و شما طعم شکست را خواهد چشید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: جنگ ادراکی و ترکیبی و تلاش های پیچیده و مرموز شما برای فروپاشی ارزش‌های الهی راه به جایی نمی‌برد. امروز عفاف حجاب که نماد دین ما و نشان ارزش های الهی ما است هدف گرفتید؛ مطمئن باشد زنان قهرمان، مردان فداکار و جامعه مومن و پای کار و اسلام و انقلاب از این موانع عبور خواهند کرد.

وی خطاب به دشمنان اظهار کرد: امروز شما عفاف و حجاب را به عنوان نماد ارزش‌های دینی و پرچم ارزش‌های الهی هدف گرفتید، قطعا آن اقلیت هم بیدار خواهند شد و فضای نورانی امر و به مروف و نهی از منکر این مشکلات فائق خواهد شد. جنگ ترکیبی شما جنگ در برابر تمدن اسلامی و گفتمان نورانی اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینها مسائل عادی و متعارف نیست و این را مردم ما می فهمند و پای آرمان ها ایستاده اند و به فضل خدا پای این پرچم می‌مانند. مردم و مسئولان در مسیر اسلام حرکت کرده و از ارزش های متعالی دفاع خواهند کرد.

به گفته آیت الله اعرافی، فریب جنگ ادارکی و زنجیره توطئه‌های دشمن را نخوریم. مسئولیت روحانیت، دانشگاهیان و نخبگان و مسئولان سنگین است اما راه واضح و روشن است و باید از همه موانع عبور کرد.

خطیب جمعه قم در رابطه با شعار سال هم بیان کرد: همه باید این شعار را مدنظر قرار بدهند، چرا که پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گره خورده است. دولت سه وظیفه «سیاسیت گذاری و برنامه ریزی»، «حمایت و پشیبانی و تسهیل گری» و «نظارت و عدالت اجتماعی» را دارد و دیگر کارها باید دست بازار، صنعت، مردم و جوانان باشد

وی ادامه داد: هنر دولت و دستگاه ها این است که زمینه را برای کار و تلاش فراهم کنند، البته تحریم در راستای ایجاد مشکلاتی برای ضربه زدن به ما، گرفتن استقلال و آزادگی طراحی شده است، اما باید با حکمت، دانش، کارشناسی و علم، مردم و مسئولین دست به دست هم بدهند و گره های اقتصاد و بازرگانی باز شود.

امام جمعه قم اظهار کرد: در فرهنگ، اقتصاد و سیاست این بدنه و توده‌های بیدار مردم هستند که می‌توانند گره ها را باز کنند. یقینا اگر با نظارت درست دولت، مسئله خودرو را هم به مردم بدهیم، گره ها باز خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی مصیبت‌های دشواری است که تلاش مضاعف می طلبد که در همه این ها حضور مردم گره گشاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روز قدس و اهمیت این روز گفت: روز قدس را مهم بدانید و جمعه آینده میعاد همه آزادگان جهان برای حمایت از مظلومان است که در غزه به شهادت رسیدند.

وی افزود: میعادگاه ما روز جمعه آینده است و باید ایران و جهان نشان دهد که در کنار مظلومان است و با حضور پرشور خود از ملت مظلوم فلسطین و غره دفاع خواهند کرد.

امام‌جمعه قم در پایان خطبه دوم، جملاتی را به‌صورت عربی در اهمیت روز قدس بیان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار امام جمعه کرمانشاه به جنگ گسترده رسانه‌ای دشمنان
  • امام جمعه قم: این بدحجابی ها عادی و متعارف نیست
  • انتقاد امام جمعه بوشهر از حرمت‌شکنی و هنجارشکنی در نوروز
  • همه دستگاه‌های برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر پای کار باشند
  • آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند
  • ۳ رکن اصلی جامعه ایمانی در نگاه قرآن
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • اجرایی شدن قانون سمع شکایات در افغانستان
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز