Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:10:36 GMT

مایکروسافت و آلفابت با هم همکاری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۱۰۰

مایکروسافت و آلفابت با هم همکاری می‌کنند

شرکت "مایکروسافت"( Microsoft) و "آلفابت"( Alphabet) اخیراً با یکدیگر بر سر آموزش برنامه‌نویسی رایانش کوانتومی همکاری کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت‌های بزرگ "مایکروسافت" و "آلفابت" قصد دارند یک برنامه آموزشی آنلاین را برای "رایانش کوانتومی"(quantum computing) اجرایی کنند.

این دوره با آموزش مفاهیم اساسی این مبحث آغاز می‌شود و سپس به افراد در حال آموزش می‌آموزد که چگونه الگوریتم‌های ساده را بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت هم مفاهیم پیچیده "رایانش کوانتومی" تدریس خواهد شد.

رایانهٔ کوانتومی ماشینی است که از پدیده‌ها و قوانین مکانیک کوانتوم مانند "برهم‌نهی" و "درهم تنیدگی" برای انجام محاسباتش استفاده می‌کند. رایانه‌های کوانتومی با رایانه‌های فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوتی اساسی دارند. ایده اصلی که در پس این رایانه‌ها نهفته است، این است که می‌توان از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده کرد.

این دوره آنلاین زیاد طولانی نیست و باید بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت زمان داشته باشد.

گفتنی است دو فصل ابتدایی موضوع به صورت رایگان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلفابت مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود

محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به منظور ساماندهی استریمرها، برنامه‌ریزی‌های مشخصی داشته‌ایم. یکی از این برنامه‌ها حضور استریمرها و فعالان صنعت گیمی که برنامه‌های زنده اینترنتی دارند، در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف بنیاد حضور داشته باشند.

وی افزود: دیگر برنامه بنیاد برای استریمرها برگزاری جشنواره اختصاصی به صورت سالانه است. این امر به منظور رتبه بندی استریمرها و معرفی آنها به جامعه صنعت گیم است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: اگر بتوانیم جشنواره سالانه را برای استریمرها برگزار کنیم، آنها می‌توانند به جنبه‌های مختلف استریم پایبند باشند و از طرفی جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی را هم رعایت کنند. در نهایت می‌توانیم به واسطه این جشنواره اختصاصی برترین استریمرها را در جامعه گیم داشته باشیم.

وی افزود: در خصوص موضوع استریمرها با ساترا همکاری مشترکی داریم و این همکاری در خصوص معرفی بازی‌هایی است که مجوز رده بندی دارند. در خصوص نوع پوشش، تصویر و محتوایی که غیر از بازی است، ساترا باید وارد میدان شود. حتی کلامی که در استریم‌ها رد و بدل می‌شود یا صحبت‌هایی که شاهدش هستیم و تصاویری که دیده می‌شود، خود ساترا باید بر اساس قوانینی که دارد، به استریمرها ابلاغ کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص محصولات و بازی‌هایی که در آنجا ارائه می‌شود، به ساترا مشورت می‌دهند تا این مشورت‌ها و پیشنهادات را اعمال کنند. بنابراین اعمال نظر ما روی محصولات و بازی‌ها است، نه نوع محتوا و مکالماتی که در استریم‌ها شاهد هستیم.

حاجی‌هاشمی گفت: پلتفرم‌های مختلفی توسعه یافته و تعدادشان زیاد شده است، ما با ساترا در تماس و تعامل هستیم تا شاهد مرتفع شدن این مشکلات در استریم‌ها باشیم.

کد خبر 6081704 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی