Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ به گفته نکسل مهندسین این شرکت توانسته اند از ترکیب 180 آدامس، نیم لیتر روغن سرخ کردنی، یک گرم سیلیکون که در پوشش های پلاستیکی یافت می شود، 14 باتری از کار افتاده، یک لیتر روغن موتور کارکرده و یک درخت کریسمس قدیمی یک لیتر روغن سالم و تازه استخراج کنند.

جان وارد-زینسکی (John Ward-Zinski) مدیر بخش منابع نکسل در بیانیه منتشر شده گفته

در این پروژه ویژه ما می خواستیم کل روغن را از مواد زاید درست کنیم و چالش ما ساخت افزودنی های شیمیایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد کمی هستند که می دانند امکان بهره برداری اقتصادی و زیست محیطی از درخت کریسمس و آدامس کهنه وجود دارد. روغن موتور ما به خوبی این مساله را نشان می دهد.

جمع آوری روغن های کارکرده قدیمی و تصفیه آنها برای استفاده مجدد پایه و اساس کاری است که نکسل انجام می دهد. این شرکت امیدوار است محصول دیگری را بر پایه روغن های تصفیه شده تولید نموده و چرخه بازیافت را یک گام دیگر فراتر ببرد.

نکسل مکانیسم جدیدی را نیز برای تعویض روغن ابداع کرده که ساده تر بوده و بر اساس مفهوم plug-and-play (اتصال و اجرای راحت) استوار است. در این مکانیسم به جای مکش، تخلیه روغن و قرار دادن فیلتر جدید، از یک جعبه همه کاره استفاده می شود.

در زمانی که نیاز به تعویض روغن باشد، کافی است جعبه قدیمی را از جای خود خارج کرده و جعبه حاوی روغن جدید را جایگزین آن نمود. با این روش از تماس سایر مواد شیمیایی که ممکن است به ساختار روغن آسیب برسانند، پیشگیری می شود.

 

 

 

پیش از این روغن تصفیه شده نکسل در یک اتومبیل تولیدی به کار گرفته شده است. در فستیوال سرعت گودوود 2017، استون مارتین Vantage AMR Pro از چنین روغنی در موتور خود بهره می برد.

شایان ذکر است تکنولوژی نکسل کاربرد جدیدی برای مواد زاید ترسیم می کند. با این حساب دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور، چیزی مثل یک درخت کریسمس کهنه سر از موتور خودروها در بیاورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باتری پوشش زیست محیطی سیلیکون کریسمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داور قدیمی دیگر با کت و شلوار مدیریتی!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که حضور داوران قدیمی در باشگاه‌های لیگ برتری به یک اپیدمی تبدیل شده و تعداد زیادی از آنها در سمت های مختلف مدیریتی باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، یک داور بازنشسته دیگر هم به لیگ برتر اضافه شده است.

روز گذشته باشگاه شمس‌آذر قزوین علی میرزابیگی کمک داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران را به عنوان معاون این باشگاه معرفی کرد.

میرزابیگی که چند روزی است کارش را به عنوان معاون شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس‌آذر شروع کرده، در بازی اخیر این تیم مقابل فولاد هم حضور داشت و با کت و شلوار مدیریتی در جایگاه ویژه نشست.

دیگر خبرها

  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند
  • سقوط درخت روی سقف پژو پارس در بندرعباس
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس
  • عکس/ سقوط درخت بر روی خودرو در بندرعباس
  • تصاویر درخت مشاهیر در شیراز + فیلم
  • ایده بازیافتی شگفت انگیز: یخچال قدیمی به آکواریوم زیبا تبدیل کنید (فیلم)
  • یک داور قدیمی دیگر با کت و شلوار مدیریتی!
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟
  • مجوز‌های قدیمی تا یک ماه دیگر بی اعتبار می‌شوند