Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:38:16 GMT

آغاز طرح امداد و نجات ساحلی هلال احمر از نیمه خرداد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۲۵۰

آغاز طرح امداد و نجات ساحلی هلال احمر از نیمه خرداد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی از نیمه خرداد ماه خبر داد.

شاهین فتحی در گفت وگو با ایسنا درباره اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در کشور گفت: متولی امداد و نجات ساحلی وزارت کشور است و ما هم به عنوان یکی از دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح حضور داریم. در این خصوص نیز کمیته‌ای در وزارت کشور تشکیل شده که جلساتی هم به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات بهتر برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با پایان امتحانات دانش آموزان و آغاز فصل تابستان عمدتاً در استان‌های شمالی کشور حوادث مرتبط با غرق شدگی رخ می‌دهد،اظهارکرد: در همین راستا نیز از اواسط خردادماه طرح امداد و نجات ساحلی را آغاز می‌کنیم و تیم‌های ما در سه استان ساحلی شمالی کشور یعنی مازندران، گلستان و گیلان حضور خواهند داشت و در این میان با توجه به اینکه حجم مسافران در استان‌های مازندران و گیلان بیشتر است تیم‌های ما نیز در این دو استان بیشتر خواهد بود.

فتحی با بیان اینکه طرح امداد و نجات ساحلی تا پایان تابستان و در صورت نیاز در هفته‌های اول مهرماه نیز ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: علاوه بر این طرح تابستانی، ۲۰ پایگاه امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر در طول سال فعال است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه حضور امدادگران هلال احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریاست، گفت: مردم باید توجه کنند که به هیچ عنوان نباید در مناطق شنا ممنوع شنا کنند. متأسفانه اکثر آمارهای غرق شدگی ما ناشی از شنا در مناطق «شنا ممنوع» است.

فتحی با هشدار نسبت به شنا کردن در رودخانه‌ها و پشت سدها نیز اظهارکرد: باید توجه جدی نیز به این مساله شود و امیدوارم که وزارت نیرو تمهیدات بیشتری در مورد شنا کردن در پشت سدها اتخاذ کند البته خود مردم نیز باید توجه داشته باشند که پشت سدها و رودخانه‌ها جای مناسبی برای شنا کردن نیست و در محل‌هایی هم که تابلوی «شنا ممنوع» نصب شده یعنی خطری وجود دارد که آن محل را برای شنا کردن ناامن کرده است.

وی در پایان گفت: افرادی که مسلط به شنا نیستند هم باید توجه داشته باشند که از حضور در عمق بیشتر از یک چهارم تا یک سوم بدنشان در آب خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امداد و نجات رودخانه سد شاهین فتحی طرح دریا گلستان گيلان مازندران وزارت كشور وزارت نیرو هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین کبادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر بیان کرد: پیرو اعلام وضعیت قرمز هواشناسی تا صبح امروز، در ۴۷ منطقه عملیاتی ۱۱۹۷ عملیات امدادرسانی، ۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی افزود: ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ۴۳ مسافر ۲ دستگاه اتوبوس که در جاده کنارک به نیکشهر گرفتار سیلاب شده بودند، نجات داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجاتگر) از هلال‌احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین جمعیت هلال احمر با به کارگیری بیش از ۶ هزار نیروی عملیاتی در غالب ۱۲۰۰ تیم در ۵ استان متأثر از سیل و همچنین به کارگیری ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی در حال امدادرسانی است. همچنین در صورت نیاز به خدمات رسانی اضطراری شماره ملی ۱۱۲ در خدمت هموطنان عزیز است.

کد خبر 6080948

دیگر خبرها

  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان