Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@03:36:59 GMT

هشدار خطر غرق شدگی در زاینده رود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۳۰۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به وقوع چند مورد غرق شدگی نسبت به شنا در زاینده رود و کانال‌های منشعب آن هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پنج نفر در ٢٠ روز گذشته در رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان‌های فلاورجان و لنجان در رودخانه و کانال‌های آب غرق شدند.

منصور شیشه فروش افزود: از ساکنان و گردشگران مناطق و محدوده‌های شهری و روستایی درخواست می‌شود به علت شدت جریان ناپایداری و ناهموار بودن بستر زاینده رود از شنا در این منابع آبی خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بستر زاینده رود دارای عمق‌های متفاوت است و با توجه به دبی آب و جریان گردابی در برخی از نقاط زاینده رود، این رودخانه به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین نسبت به بارش‌های رگباری بهاری همراه با رعد و برق و تند باد موقتی طی امروز و فردا در مناطق غرب، جنوب غرب و نیمه شمالی استان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب هشدار داد.

وی تصریح کرد: شرایط بارش‌های موقتی، طوفان لحظه‌ای و وقوع صاعقه در مقیاس‌های محلی به ویژه در مناطق مستعد و کوهپایه وجود دارد.

زاینده به طول ۳۸۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اصفهان مدیریت بحران هشدار خطر زاینده رود شنا غرق شدن جوشن کبیر شب قدر علی لاریجانی مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی پرویز بهرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.   به گزارش ایرنا؛ هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، احتمال وقوع رعد و برق و در مناطق کوهستانی با بیش ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود که البته بارش ها در مناطق کوهستانی محسوس‌تر است.   هواشناسی منطقه اثر این سامانه را شامگاه دوشنبه در ارتفاعات و در روز سه‌شنبه نیز در مناطق مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، ختلال در تردد محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج در طی این مدت هشدار داد.   هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت ها کوهنوردی و جرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها در طی این مدت خودداری کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه بارشی در راه کشور / کدام استان ها بیشترین بارش را دارند؟ (فیلم) مردم استان تهران ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان