Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@02:05:33 GMT

واکنش آیت‌الله‌مکارم به پخش سرود در مدارس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۳۸۸

واکنش آیت‌الله‌مکارم به پخش سرود در مدارس

به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم شب دوم قدر که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مقدرات انسان بر مبنای شایستگی‌ها و لیاقت‌های فردی تعیین می‌شود.

وی افزود: مقدرات یک سال آینده مردم، بر مبنای شایستگی‌های وجودی و صفات شخصی تعیین‌شده و این‌طور نیست که بر مبنای شانس و اتفاق سرنوشت یک سال انسان رقم بخورد، اگر نیت پلید در فکر و روح انسانی باشد نباید انتظار داشته باشد که تقدیر خوبی در انتظارش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از جناح‌بندی‌های آزاردهنده سیاسی موجود در کشور گفت: درصورتی‌که جناح‌بندی‌های سیاسی در کشور از بین رفته و یک تیم قدرتمند اقتصادی شکل بگیرد بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: سفارش به تقوا الهی، رسیدگی به حال یتیمان و همسایگان و همچنین کمک‌رسان مظلوم و دشمن ظالم بودن از آخرین توصیه‌های امام علی(ع) قبل از وداع با این دنیا بوده که نشان از اهمیت ویژه این مسائل است.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌های موجود در تضعیف جایگاه حج و زیارت‌خانه خدا تأکید کرد:

کعبه و مسئله حج محور وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده و نباید با برخی رویکردهای اشتباه تضعیف و یا تخریب شود، تضعیف جایگاه و اهمیت زیارت‌خانه خدا از سیاست‌های دیرین انگلیس بوده که وجود آن را خطری برای ادامه حیات مسیحیت قلمداد می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان برخی از جنبه‌های ترویج سبک زندگی غربی در کشور گفت: با ترویج و توسعه فرهنگ غرب در بین مردم، امروز مشاهده می‌شود که همسایگان از حال یکدیگر بی‌خبر بوده و مانند دو غریبه از کنار یکدیگر عبور می‌کنند و حتی گاهی مواقع همدیگر را نمی‌شناسند.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین تأکید کرد: پخش سرودهای مبتذل و وادار کردن دختران معصوم کشور به رقاصی و آوازخوانی در کشوری که داعیه‌دار اسلام است به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نبوده و نیست، عده‌ای با عناوین جذاب می‌خواهند زمینه اجرای سند ننگین و استعماری 2030 را در آموزش‌وپرورش عادی‌سازی کنند.

وی عنوان کرد: جامعه اسلامی باید نسبت به این قبیل تحرکات هوشیار بوده و به وظیفه ذاتی خود در عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه عمل بپوشاند چراکه هیچ عملی بدون امربه‌معروف و نهی از منکر در درگاه الهی مقبول واقع نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نسبت به نوجوانان و فرزندان خود باید هوشیار و حساس باشیم، اگر کوچک‌ترین غفلتی در رابطه با نسل آینده شود، فضای مسموم مجازی و دیگر مسائل و معضلات اجتماعی آن‌ها را با خود برده و در خود غرق خواهد کرد.

منبع:تسنیم کپی متن خبر برچسب ها: آیت الله مکارم شیرازی مدارس

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار می‌گردد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی خواهد بود و گروه‌های سرود دختران و پسران استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا خواهند گذاشت.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: امید مهرنیا مسؤول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان ویژه این جشنواره می‌باشد که داوری این جشنواره نیز در کنار داوران برجسته استان به عهده خواهد داشت.

وی یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان دانست و افزود: این برنامه توسط مسؤول خانه سرود و موسیقی بسیج در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار می‌شود.

عالی زاده، اهدای جوایز به برگزیدگان مرحله استانی در ۲ بخش دختران و پسران در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسران و همخوان برتر دختران، رهبر برتر و همچنین معرفی گروه‌های برتر به مرحله کشوری، را از شاخصه‌های این جشنواره بیان کردند.

کد خبر 6086160

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی! (عکس)
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • (عکس) ملاقات هادی چوپان با فرد محبوب شیرازی‌ها